Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #1 Skrevet 23. september 2017 Er det vanlig at menn barberer seg under armene? Anonymkode: f850f...2de
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #2 Skrevet 23. september 2017 Noen gjør det, andre ikke. Mannen min stusser det kortere om sommeren Anonymkode: 5aac1...83f
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #3 Skrevet 23. september 2017 Grunnen til at jeg spør er at jeg 12-åringen her i huset svetter mer enn deo'en klarer å jobbe. Jeg sliter med å få svettelukt bort fra klærne hans. Tenkte kanskje hvis han tok bort håret under armene at deoranten får virke mer direkte på huden og dermed stoppe litt svetting. Men hvis det er uvanlig kan jeg ikke sette han i en situasjon der han blir sett på som rar.. Hi Anonymkode: f850f...2de
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #4 Skrevet 23. september 2017 I følge leger og andre kyndige så lukter det mindre når man har hår. Det skaper naturlig ventilasjon og sånt. Ellers ville jeg heller testet ulike deoer, og brukt f.eks. natron og eddik i vaskemaskinen, for å ta knekken på lukt i tøyet. Hormonene er jo i full sving og fryktelig ustabile i den alderen, så lukta kan være ganske intens i perioder. Anonymkode: 7b42d...874
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #5 Skrevet 23. september 2017 Det varierer. Jeg har også lest det anonym 874 skriver, at det lukter mindre når man har hår. Men erfaringsmessig så mener jeg det er motsatt. Uten unntak har de mennene som har hatt mer hår under armene også luktet veldig stramt når de blir varme, det har gjort at at skjorter/gensere stadig er mer fuktig, og den fuktigheten gjør at det blir mer bakterier som skaper lukt igjen. Jeg har tatt dette opp med noen menn som har hatt det slik, de har uten unntak protestert. Men så har de blitt oppmerksom på luktproblemet selv, og da har de uten å nevnte det også begynt å barbere seg under armene eller klippe håret under armene. Hi, jeg aner ikke hva som er vanligst, bare at det varierer, for jeg har også møtt flere menn som barberer seg under armene. Kanskje du kan spørre gutten din hva han selv er komfortabel med? Det kan jo også være en mulighet å klippe håret under armene med slik barbermaskin som du kan stille inn lengden på hårene med. Om han da ikke ønsker å ta bort alt kan han ta bort noe og likevel få mindre luktproblem. Som 874 skriver kan eddik hjelpe for å få ut lukt av plagg. Anonymkode: c9de9...ac0
Anonym bruker Skrevet 24. september 2017 #6 Skrevet 24. september 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Grunnen til at jeg spør er at jeg 12-åringen her i huset svetter mer enn deo'en klarer å jobbe. Jeg sliter med å få svettelukt bort fra klærne hans. Tenkte kanskje hvis han tok bort håret under armene at deoranten får virke mer direkte på huden og dermed stoppe litt svetting. Men hvis det er uvanlig kan jeg ikke sette han i en situasjon der han blir sett på som rar.. Hi Anonymkode: f850f...2de Ikke be han gjøre det. Det er helt naturlig å lukte mer svette i puberteten, det gir seg. Prøv å vask med eddik i skyllevannet hvis det sitter i klærne. Noen gutter barberer seg, andre ikke. Men i noen kretser blir man sett på som snål om man gjør det, og du risikerer å sette gutten din i en kjip situasjon i en allerede utsatt alder. -Og med dagens kroppspress blir det i min verden helt tragisk at man skal tukle med, og få noe helt naturlig til å bli unaturlig og ille. Han må bare være god på å vaske seg godt, Evt investere i en dyrere deo (de på kiwi virker jo ikke spes bra på alle). Stop 24 feks på apoteket kan funke. Anonymkode: c3e72...325
Anonym bruker Skrevet 24. september 2017 #7 Skrevet 24. september 2017 Tusen takk snille dere <3 Putter jeg eddik sammen med skyllemiddel og natron med såpen? I morgen drar jeg på apoteket og kjøper Stop 24. Veldig takknemlig for at dere tok dere tid til å hjelpe meg. Hi Anonymkode: f850f...2de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå