Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #1 Skrevet 23. september 2017 Overskriften sier sitt egentlig. Saken er følgende, jeg har tatt et par glass rødvin og brått fått enorme ryggsmerter. Hvilke smertestillende kan jeg ta? Har paracett, ibux, voltarol og naproxsen Anonymkode: 9a2de...837
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #2 Skrevet 23. september 2017 Har ofte tatt både Paracet og Ibux selv om jeg har fått litt alkohol. Aldri vært et problem Anonymkode: 76ed7...9b6
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #3 Skrevet 23. september 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har ofte tatt både Paracet og Ibux selv om jeg har fått litt alkohol. Aldri vært et problem Anonymkode: 76ed7...9b6 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har ofte tatt både Paracet og Ibux selv om jeg har fått litt alkohol. Aldri vært et problem Anonymkode: 76ed7...9b6 Tusen takk Anonymkode: 9a2de...837
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #4 Skrevet 23. september 2017 Hvorfor har du brått fått enorme ryggsmertere, da? Kan jo være årsaker til slike smerter som gjør at du bør oppsøke lege og ikke kamuflere smertene med smertestillende og alkohol. Anonymkode: 467f9...8c4
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #5 Skrevet 23. september 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor har du brått fått enorme ryggsmertere, da? Kan jo være årsaker til slike smerter som gjør at du bør oppsøke lege og ikke kamuflere smertene med smertestillende og alkohol. Anonymkode: 467f9...8c4 Jeg har en ryggskade som gjør at jeg tidvis har en del vondt. Ryggen har muret i hele dag, og det ble veldig ille etter jeg løftet på en eske. Tok et par glass vin til maten fordi det er godt, ikke for å kamuflere noen smerte. Har ikke tatt noe etter det selv om vi har barnefri siden jeg ikke liker å kombinere piller og alkohol Anonymkode: 9a2de...837
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #6 Skrevet 23. september 2017 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har en ryggskade som gjør at jeg tidvis har en del vondt. Ryggen har muret i hele dag, og det ble veldig ille etter jeg løftet på en eske. Tok et par glass vin til maten fordi det er godt, ikke for å kamuflere noen smerte. Har ikke tatt noe etter det selv om vi har barnefri siden jeg ikke liker å kombinere piller og alkohol Anonymkode: 9a2de...837 Beklager, mente ikke kamuflere slik jeg ser det kunne oppfattes og du kanskje har oppfattet det. Mente at alkohol og piller i kombinasjon kunne kombinere en smerte som det kunne være viktig å vite om mtp. å stille en diagnose, spesielt siden det virket som om smertene kom etter du hadde fått i deg litt alkohol (kunne f.eks. være leveren eller nyrene dine som trøblet). Tenkte på at du skrev at du brått hadde fått en enorm smerte, og hvis årsak ikke var kjent så burde du kanskje finne ut årsak før du tok noe smertestillende, spesielt siden du hadde fått i deg litt alkohol også. Men du vet jo årsaken til smertene dine og da vet du jo at det ikke ligger annen sykdom bak, så da slipper du tenke på at smertestillende kan "kamuflere" mer alvorlige problemer. Det er jo bra at du er forsiktig med å blande Du vet årsaken til smertene. To glass vin er ikke veldig mye, men siden alkohol går på leveren og paracet gjør det samme, så ville jeg ev. tatt ibux før du legger deg. Ibux er mer skånsomt for leveren (verre for magen) og den virker også betennelsesdempende, noe som kan være gunstig. Holder du deg innenfor anbefalte dosering av ibux før du legger deg så vil jeg anta at det går greit. (Men du bør jo egentlig ikke stole på noen på nett når det kommer til slike medisinske spørsmål.) God bedring i hvert fall Anonymkode: 467f9...8c4
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #7 Skrevet 23. september 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Beklager, mente ikke kamuflere slik jeg ser det kunne oppfattes og du kanskje har oppfattet det. Mente at alkohol og piller i kombinasjon kunne kombinere en smerte som det kunne være viktig å vite om mtp. å stille en diagnose, spesielt siden det virket som om smertene kom etter du hadde fått i deg litt alkohol (kunne f.eks. være leveren eller nyrene dine som trøblet). Tenkte på at du skrev at du brått hadde fått en enorm smerte, og hvis årsak ikke var kjent så burde du kanskje finne ut årsak før du tok noe smertestillende, spesielt siden du hadde fått i deg litt alkohol også. Men du vet jo årsaken til smertene dine og da vet du jo at det ikke ligger annen sykdom bak, så da slipper du tenke på at smertestillende kan "kamuflere" mer alvorlige problemer. Det er jo bra at du er forsiktig med å blande Du vet årsaken til smertene. To glass vin er ikke veldig mye, men siden alkohol går på leveren og paracet gjør det samme, så ville jeg ev. tatt ibux før du legger deg. Ibux er mer skånsomt for leveren (verre for magen) og den virker også betennelsesdempende, noe som kan være gunstig. Holder du deg innenfor anbefalte dosering av ibux før du legger deg så vil jeg anta at det går greit. (Men du bør jo egentlig ikke stole på noen på nett når det kommer til slike medisinske spørsmål.) God bedring i hvert fall Anonymkode: 467f9...8c4 Tusen takk skal du ha.. Nei man skal ikke stole ukritisk på hva som skrives her, men ofte kan man utav svarene man får få en antagelse om den som skriver det vet hva personen snakker om eller ikke. Et godt svar hjelper deg også å sjekke videre på mer seriøse steder enn "baby-snakke-forum" HI Anonymkode: 9a2de...837
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå