GĂ„ til innhold

overgangen fra to til tre barn?😊

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to barn pÄ 3 og 2Är. Det er mye Ä gjÞre Ä enkelte dager er vi utslitt. Likevell drÞmmer vi om tre barn. Noe av grunnen er nok at bÄde jeg og mannen er enebarn. Hva er den perfekte aldersforskjellen?

hvordan var overgangen fra to til tre barn og hvilken alderforskjell har du?

Anonymkode: cbb58...f02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde fÞrst to barn med 14 mÄneder avstand. Perioden frem til 3 Är var absolutt hektisk,deretter bedre og bedre. Etter at fÞrstemann fylte 6 Är,kjedet vi oss hjemme,rett og slett. SÄ kom tredjemann. Absolutt den beste beslutningen! Det beste svangerskapet og fÞdsel og permisjon og barsel. Storegutta elsker lillemannen. Ingen sjalusi. Veldig bra timing ogsÄ fordi jeg var hjemme nÄr fÞrstemann begynte pÄ skolen og nÄ har jeg rukket ogsÄ Ä fÞlge andremann til skolen. Jeg skal begynne pÄ jobb pÄ torsdag.

Anonymkode: b98cf...efb

Skrevet

Mine var 4,5 Är og nesten 7 Är nÄr vi fikk nr 3. Jeg syns ikke overgangen var sÄ stor. Eldste var begynt Ä klare seg mye selv og 4 Äringen var pÄ god vei(litt veslevoksen type hun da). Babyen var ogsÄ relativt enkel Ä ha med Ä gjÞre.

Eneste jeg kunne vÊrt foruten var Ä stÄ opp tidlig om morgenen etter x antall amminger om natten for Ä fÄ de to eldste avgÄrde til bhg og skole. Yngste er fÞdt i november, i mÞrkeste tiden, sÄ var tungt en periode. Ja, jeg kunne sove pÄ dagen, men det har jeg alltid hatt problemer med, samme hvor trÞtt jeg er.

Om det skulle vÊre noe annet, sÄ er det at det blir veldig mye klÊr Ä sko Ä holde styr pÄ med tre barn. Jeg fÞler at jeg rydder i klÊr hele tiden, enten det er rene klÊr, skitne klÊr yttertÞy Ä rydde pÄ plass eller Ä rydde opp i klÊr som er for smÄ.

En annen ting med sÄpass aldersforskjell som 7 Är mellom eldste og yngste er at eldste kan bidra litt med avlasting f eks se etter lillebroren noen minutter mens jeg tar en dusj, eller f eks mens jeg rydder/vasker/lager middag.

Anonymkode: 0842f...e1e

Skrevet

Vi har to Är mellom de to eldste. Synes det var litt i tetteste laget, og Þnsket oss 3 Är ned til tredjemann. Men det er ikke alt man kan bestemme selv, sÄ det ble 4 Är. Synes det er helt supert, selv om minstemann sannsynligvis ikke fÄr det samme tette forholdet til sÞsken som de eldste har.

For min egen del var det det letteste svangerskapet, fÞdselen og barseltiden. Mest kos og dulling faktisk. Hadde permisjon da eldste begynte pÄ skolen, sÄ han hadde bare deltidsplass pÄ sfo. 

Anonymkode: 0e4fb...805

Skrevet

Nesten to Är mellom mine to eldste. Nummer tre kom nÄr de var 7 og 9 Är. Et sjokk? Han var veldig krevende og jeg var utslitt. De to neste kom med to Ärs mellomrom. Helt perfekt. Var greit Ä kjÞre pÄ mens man var i amme/nattevÄk modus. Har nok litt med hvilken barn man fÄr...

Venninnen min hadde 6 Är mellom alle sine 3. Som hun sa; hva tenkte vi pÄ! Bedre Ä bare fÄtt tre tett ;)

Anonymkode: a1fdd...cb3

Skrevet

Er fire Ă„r mellom mine, de er altsĂ„ 8, 4 og nyfĂždt. Den stĂžrste overgangen er at det er flere barn enn voksne 😂

Anonymkode: 42086...27a

Skrevet

Nr 3 kom da de andre var 2 og 5. Det gÄr strÄlende.  

Klesvasken er jo formidabel, men ut over det merker vi lite til tredjemann. Den ble bare en del av flokken som allerede eksisterte. 

Overgangen fra 0 til 1 var stor. Resten har nesten ikke endret noe. Familien min ble komplett med 3 barn, nÄ har jeg absolutt ingen Þnsker om flere. Men jeg er likevel ikke "overarbeidet". Det er bare en perfekt mengde kaos. 

Anonymkode: a14ed...16e

Skrevet

8 Ă„r mellom nr 2 og nr 3 hos oss. StoresĂžsken forguder minstemann ❀

Anonymkode: 2aba5...967

Skrevet

2 Är mellom fÞrste og andre barnet. Nr 3 kom da de to eldste var 9 og 7 Är. Var mer slitsom med en baby og en to Äringen enn det er nÄ med en pÄ 10, 8 og baby pÄ 8 mnd. OgsÄ er det jo sÄ utrolig mye hjelp Ä fÄ av de to eldste. De forguder babyen og elsker Ä fÄ hjelpe til. 

Eneste negative er klesvasken! Herregud sĂ„ mye klĂŠr som mĂ„ vaskes med 3 barn 🙈😂

Anonymkode: dbf3d...aae

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...