Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #1 Skrevet 23. september 2017 http://www.tv2.no/a/8933125/ Anonymkode: 223a6...ef2
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #2 Skrevet 23. september 2017 Hun nekter ikke for at hun er tynn. Det hun vil ha seg frabedt er hets og 'bodyshaming'. Og det bør folk klare å respektere Anonymkode: 4a9b8...211
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #3 Skrevet 23. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hun nekter ikke for at hun er tynn. Det hun vil ha seg frabedt er hets og 'bodyshaming'. Og det bør folk klare å respektere Anonymkode: 4a9b8...211 Det er ikke snakk om bare "tynn", men anorektisk. Anonymkode: 223a6...ef2
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #4 Skrevet 23. september 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke snakk om bare "tynn", men anorektisk. Anonymkode: 223a6...ef2 Det gir likevel ingen rett til å hetse henne og det er det hun vil ha slutt på Anonymkode: 4a9b8...211
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #5 Skrevet 23. september 2017 Om hun har anoreksi er hun i sin fulle rett til å benekte det offentlig. Spiseforstyrrelse handler om mye mer enn å være tynn. Hvorfor skal hun offentlig stå frem som dette om hun ikke ønsker. Når det er sagt synes jeg mediene burde lat vær å la henne bruke de som talerør. Anonymkode: 0daf6...dff
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #6 Skrevet 23. september 2017 Uansett når man lever et offentlig liv som blogger må man skjønne at folk lurer, men å være slemme og kalle hun ufine ting bør folk være for gode til. Anonymkode: b85aa...08b
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #7 Skrevet 23. september 2017 Men, da er det bedre at hun holder kjeft, enn å si at hun er frisk, når det ikke er noe tvil om at hun er syk! Anonymkode: 223a6...ef2
skinnfilla Skrevet 23. september 2017 #8 Skrevet 23. september 2017 Jeg var radmager da jeg var 18-21 år, veide 48 kg og er 172. Hadde ikke spiseforstyrrelse/anoreksi. Jeg jobbet som kokk og smakte mye gjennom dagen ,glemte å spise. Var matlei og gadd ikke lage mat hjemme. Var i et ræva forhold og hadde det ikke bra. Hva hun har og ikke har er en privatsak og ikke for andre og dømme og sladre om.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #9 Skrevet 23. september 2017 Hun er åpenbart anorektiker og har det ikke bra. Det er hennes sak - fram til hun begynner å blogge. Hun er et forbilde og å legge ut det bildet i den oransje bikinien er rett og slett "thinspiration". Hun burde skamme seg. Anonymkode: cb0dd...60f
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #10 Skrevet 23. september 2017 Jeg har selv hatt spiseforstyrrelser og har lurt veldig rundt denne bloggeren. Hun har jo innrømmet i ettertid av denne artikkelen at hun spiste alt for lite og ikke innså hvor tynn hun faktisk var, før modellbyrået hun hadde kontrakt med nektet å jobbe med henne før hun la på seg. Hun innrømmet også at hun mistet menstruasjonen pga vektet sin. Jeg har lagt merke til at hun har veldig mye "dun" på armer og lår som er typisk for en med anoreksi, men alt i alt tror jeg faktisk på henne når hun sier hun ikke har en spiseforstyrrelse. Hun har alltid vært veldig spinkel og tynn virker det som, men at hun har gjort mye for å prøve å legge på seg er en annen sak. Nå har hun faktisk lagt på seg og ser mye sunnere ut en før, så det virker i det minste som om hun har tatt tak i problemet. Noen mennesker er vannvittig tynne av natur. Jeg har en venninne som er 183 høy, og syltynn uten noe former. Hun har ofte blitt beskyldt for å ha spiseforstyrrelser, noe som har gjort at hun har blitt redd for å gå på do etter måltider osv, fordi hun er redd for at folk skal tro hun går for å kaste opp. Noen kvinner vokser på seg formene i puberteten, men noen får faktisk aldri disse formene eller det ekstra fettet rundt mage og lår som de fleste ser på som "naturlig" når man er en voksen kvinne. Det finnes de som for alltid vil slite med å legge på seg, og de sliter med selvtilliten som de som vil den andre veien. Uansett tykk eller tynn er det ikke greit å kommenere andres utseende. Om en person sliter med vekta så det er et helseproblem, har den personen mest sannsynlig familie og venner som bryr seg nok, en trenger ikke at fremmede mennesker skal blande seg. Det jeg derimot reagerer på med denne jenta, er hvordan hun har vist seg frem i den perioden hun var på sitt tynneste. Det var dristige bilder i positurer som fremhever at hun er en tynn person, og det syntes ikke jeg er helt ok. Hun er tydelig stolt over de lange beina sine, og det er helt i orden, men hun legger ut bilder av ryggen sin i positurer som bevisst skal fremheve ribbeina osv osv. Når man er en profilert blogger og har mange unge lesere bør man tenke litt lengre enn som så. De fleste som har en oppriktig spiseforstyrrelse dekker seg til i store klær, og skammer seg over kroppen sin uansett hvor tynn den er. Jeg tror hun nøt litt for godt å være naturlig tynn, og hun viste det veldig godt frem til andre, og det sender et veldig dårlig signal til unge sårbare lesere. Anonymkode: d0f17...d7c
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #11 Skrevet 23. september 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun er åpenbart anorektiker og har det ikke bra. Det er hennes sak - fram til hun begynner å blogge. Hun er et forbilde og å legge ut det bildet i den oransje bikinien er rett og slett "thinspiration". Hun burde skamme seg. Anonymkode: cb0dd...60f Helt enig, dette burde de ikke sende på TV!!! Hun er jo helt klart anorektiker og driver som du sier med thinspiration. Hvorfor står hun ellers og poserer i stillinger som fremhever at skjelletet stikker ut? Hun er jo åpenbart stolt over å være så tynn? Fy for et dårlig forbilde, hvorfor har de tatt med henne?? Ille nok med blogg. Men på TV??? Anonymkode: 15c78...16e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå