Gå til innhold

Lamictal - og erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker det forebyggende mot migrene. Hjelper ikke noe særlig.  Noen som har gått ned i vekt av den? Jeg har brukt den i nå i 3 mnd. På dose 200 mg.

Anonymkode: 9365d...d35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legger til at jeg vurdere å slutte med den.

HI

Skrevet

Gikk på den for å dempe svingningene (bipolar). Jeg gikk mye ned i vekt, utviklet også eksem som jeg aldri hadde hatt før og ble grisedårlig hvis jeg glemte å ta dosen. Slutta etter en periode, fant ut at det var bedre å være litt svingete i humøret enn alt det bivirkningene førte med seg.  

Anonymkode: 70952...99c

Skrevet

Jeg fikk ingen bivirkninger. Begynte på dem i 2011 som stemningstabiliserende. Får 150 mg.  

Anonymkode: 8dc3b...b31

Skrevet

Bruker Lamictal i nesten 20 år nå, har epilepsi. Virker som det skal, har ikke bivirkninger heller. Tar 2x200.

Anonymkode: b4cb0...7dc

Skrevet

Ok :) Jeg går på Wellbutrin også, men føler at Lamictal "ødelegger" litt av virkningen på Wellbutrin(som er fantastisk)

Lamictal gir meg ingenting, faktisk tilbake til tankekjør og angst.

Kan jeg bråslutte på den?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ok :) Jeg går på Wellbutrin også, men føler at Lamictal "ødelegger" litt av virkningen på Wellbutrin(som er fantastisk)

Lamictal gir meg ingenting, faktisk tilbake til tankekjør og angst.

Kan jeg bråslutte på den?

Glemte å skrive HI

Skrevet

Du kan ikke bråslutte nei, du må trappe ned. Gikk på Lamictal i noen år, ca 650 mg i døgnet på det meste. Var greit ifht stemningstabiliserende, men hadde en del bivirkninger. Trappet ned og sluttet for 4 år siden og har hatt det fint siden. 

Anonymkode: 1db15...7b9

Skrevet

Går også på den ifht migrene. Hjalp veldig en periode, nå ser det ut som effekten avtar. 200 mg døgnet, skjevfordelt mellom morgen og kveld. Ikke gått ned i vekt, men blir trøtt av den (derfor større dose kveld og mindre morgen).

Anonymkode: eae65...178

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...