Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #1 Skrevet 23. september 2017 Så på en dokumentar på tv her om dagen og skjønner virkelig ikke hvordan dette er mulig? Å gå 9 måneder uten å være gravid, uten å merke babyen sparke? Drikker alkohol, tar alt mulig rart og får frisk baby?! Anonymkode: 45b24...bbc
Pobie Skrevet 23. september 2017 #2 Skrevet 23. september 2017 Jeg skjønner at det er mulig, men er jo veldig lite sannsynlig. F eks hvis man allerede er overvektig, og/eller uregelmessig mens, og/eller foranliggende morkake, og/eller baby som blir født prematurt. Det er mange av disse historiene jeg ser at babyen ble født for tidlig. Men at babyen blir født frisk er bare flaks. Det er en grunn til at vi sjekkes opp og ned i mente mens vi er gravide, og et svangerskap helt uten lege- eller jordmortilsyn har mye høyere risiko for å ende i dødfødsel.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #3 Skrevet 23. september 2017 Jeg tror at i noen tilfeller er det ikke mistanke om graviditet, mens i andre tilfeller er det fortrengelse. Jeg har også vanskelig for å tro det, men det er såpass mange som står frem med dette at det må være noe i det. Anonymkode: d52ea...86e
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #4 Skrevet 23. september 2017 For meg som henger over doskåla i 9 mnd og får en figur en hval verdig er det vanskelig å skjønne, men jeg har en bekjent som fikk sitt fjerde barn uten å skjønne at hun var gravid før fødselen var i gang Hun var såvidt over 40 år og hadde slitt med mageproblemer, manglende mens og generelt uvel - sikkert overgangsalderen var både hun og legene enige om. Hun er ikke tykk, men høy og kraftig og fødte nok litt prematurt. Men likevel er det rart at man kan bære frem sitt fjerde barn uten å ha noen mistanker. Anonymkode: f669b...3ca
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #5 Skrevet 23. september 2017 Jeg skjønner det er mulig og dømmer ingen. Min andre var usedvanlig rolig i magen. Spark og bevegelse føltes bare som mye luft i tarmen. Jeg var OFTE hos jordmor fordi jeg ikke hadde kjent liv på flere dager. Hun var frisk og normal da hun kom. Det var en stor kontrast til min første som var skikkelig aktiv. Magen var totalt vindskeiv flere ganger om dagen. Hadde jeg ikke fått så stor mage så hadde det vært mulig at jeg kunne gått er helt svangerskap med nummer to uten å forstå. Min venninne fikk nesten ikke mage i sitt svangerskap. Hadde vi da kombinert min lille sovebaby i magen med hennes bittelille mage så ser jeg at det er mulig. Jeg tenker også at om man aldri har vært gravid tidligere så vet man jo ikke hvordan fosterspark føles. Anonymkode: 69953...b5d
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #6 Skrevet 23. september 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner det er mulig og dømmer ingen. Min andre var usedvanlig rolig i magen. Spark og bevegelse føltes bare som mye luft i tarmen. Jeg var OFTE hos jordmor fordi jeg ikke hadde kjent liv på flere dager. Hun var frisk og normal da hun kom. Det var en stor kontrast til min første som var skikkelig aktiv. Magen var totalt vindskeiv flere ganger om dagen. Hadde jeg ikke fått så stor mage så hadde det vært mulig at jeg kunne gått er helt svangerskap med nummer to uten å forstå. Min venninne fikk nesten ikke mage i sitt svangerskap. Hadde vi da kombinert min lille sovebaby i magen med hennes bittelille mage så ser jeg at det er mulig. Jeg tenker også at om man aldri har vært gravid tidligere så vet man jo ikke hvordan fosterspark føles. Anonymkode: 69953...b5d Men den følelsen, å føde et barn og vite du har tatt for mange paracet i løpet av svangerskapet, medisiner som kan være skadelig, drukket alkohol, evt vært på julebord..Å ha evt et skadet barn? Anonymkode: 45b24...bbc
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #7 Skrevet 23. september 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men den følelsen, å føde et barn og vite du har tatt for mange paracet i løpet av svangerskapet, medisiner som kan være skadelig, drukket alkohol, evt vært på julebord..Å ha evt et skadet barn? Anonymkode: 45b24...bbc Nå uttalte jeg meg om hvordan det er mulig. Følelsen av å potensielt å ha skadet dette barnet fordi man ikke viste har jeg ingen mening om. Annet enn at det må være forferdelig. Anonymkode: 69953...b5d
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #8 Skrevet 23. september 2017 Tja, jeg kunne glatt ha gått til hvert fall uke noen-og-30 i mitt forrige svangerskap uten å skjønne noe. Babyens bevegelser var ikke så enorme og det så bare ut som om jeg hadde lagt på meg litt ekstra rundt magen. Så dersom den babyen hadde blitt født prematurt så kunne jeg ha gått hele tiden uten å ha vist at jeg var gravid. Jeg har heller ikke regelmessig menstruasjon og sliter med mye smerter i magen/livmor fra før. Jeg hadde også mye fantomspark i magen etter første barn. Så jeg forstår det jo på en måte. Anonymkode: 4a0db...c7e
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #9 Skrevet 23. september 2017 Jeg vet om ett tilfelle, og det er ikke rart at hun ikke forsto at hun var gravid. Hun var godt over 40, og hun og mannen hadde gitt opp å få barn for lenge siden. Hun mistet mensen og var slapp og trøtt. Legen mente, som henne at det nok var overgangsalderen, og hun fikk jernpiller mot lav blodprosent. Hun la på seg noen få kilo, men fikk ingen mage. Hun gikk ikke så langt som til fødsel, så hun fikk noen få uker på å vende seg til tanken på å bli mor da det viste seg at ryggsmertene ikke var nyrestein men maserier. Anonymkode: 87290...3e2
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #10 Skrevet 23. september 2017 Ei veninne av meg planla å bli gravid, derfor tok hun masse tester og viste at babyen var på vei. Hadde det ikke vært for det så hadde hun kunnet gått hele svangerskapet uten å merke det. Var ikke før hun gikk på overtid at gravidmagen kom. Før det var hun bare blitt litt rundere i kantene. Lite bevegelse i magen, ikke dårlig, ikke halsbrann, merket fint lite av at hun gikk gravid. Hun er slank så kan ikke skylde på det. Mensen har alltid vært uregelmessig. Anonymkode: 175ca...dd6
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #11 Skrevet 23. september 2017 Jeg lå på rom med ei etter min første fødsel som hadde funnet ut om graviditeten en uke tidligere. Stakkar, hun virket helt i sjokk. Måtte av en eller annen grunn ta ks, så fikk jo det i tillegg. Tilsynelatende oppegående jente i midt-sent 20-årene, student, normalt slank... Samboeren hennes fortalte at de fant det ut når noen andre påpekte det, så jeg tenker fortrengning jeg. Selv merker jeg at jeg er gravid før positiv test, selv når jeg ikke prøver. Bevegelser fra uke 13/14, og hele magen beveger seg innen uke 20 Så for meg virker det helt vilt at man ikke vet det, men ser jo at det kan skje... Anonymkode: 01c7f...744
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå