Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #1 Skrevet 23. september 2017 Statens innkrevningssentral sendte brev om at de skal begynnne å inndra penger fra et studiegjeld. Jeg er midt oppi en klagesak med lånekassen og de sa at hele saken er på vent til vi har løst dette, sist jeg snakket med de skulle de ikke ta noe fra meg, jeg lever på minstesats alt pga vært sykemeldt i noen år. Kan de bare begynne å ta penger fra det jeg får fra NAV nå? Skjønner ingenting.. Anonymkode: c2184...a79
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #2 Skrevet 23. september 2017 Dekningsloven gjelder også for SI. De kan ikke trekke deg om du ikke har til deg og din families nødvendige utgifter. Anonymkode: 935dd...4d5
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #3 Skrevet 23. september 2017 Når begynner de å ta penger da? nå har jeg litt angst for at de skal trekke fra meg neste måned, og vi blir uten bosted osv. Tankene surrer her, og jeg kan ikke ringe de før mandag.. Anonymkode: c2184...a79
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #4 Skrevet 23. september 2017 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når begynner de å ta penger da? nå har jeg litt angst for at de skal trekke fra meg neste måned, og vi blir uten bosted osv. Tankene surrer her, og jeg kan ikke ringe de før mandag.. Anonymkode: c2184...a79 Har du fått noe brev om at de tenker begynne å trekke deg? Anonymkode: 0267c...b20
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #5 Skrevet 23. september 2017 Nei, bare varsel? Anonymkode: c2184...a79
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #6 Skrevet 23. september 2017 Da må du svare. Du må fylle inn skjema for inntekt og utgifter. Du må opplyse om... Boutgiftet, forsikring, renovasjon. Du må også opplyse og dokumentere om du har veldig høye strømutgifter utover normalen. Om du har transport utgifter til og fra arbeid kan de også ta hensyn til det, men du et vel på AAP? Så da fallet det bort. Så må du opplyse om hvor mange barn fu har, eventuell ssmværs avtale. Du må opplyse om du har bidragsplikt, det skal de ta hensyn til i utregningen av om det er rom for trekk eller ikke. Ingen andre utgifter er relevante. Hsr du allerede krefitor trekk i inntekts di, bør du opplyse om det også. Ikke alltid at trekk databasen funket like bra. Så unngår du en måned med dobbelt trekk. Alle andre utgifter skal dekkes av en viss sats av egen inntekt som de ikke kan ta beslag i. Anonymkode: 935dd...4d5
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #7 Skrevet 23. september 2017 Det jeg ikke forstår er jo at jeg holder på med saken om lånekassen enda, så hvordan kan de da bare trekke fra når det ikke er bestemt noe enda? Anonymkode: c2184...a79
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #8 Skrevet 23. september 2017 Tar det noen måneder eller går det relativt fort når de begynner å ta penger? Anonymkode: c2184...a79
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #9 Skrevet 23. september 2017 De sender automatisk ut brev om trekk,du må kontakte de. Hvis de skulle trekke deg er det bare å sende inn all inntektsopplysninger og hvis du ikke har nok til trekk f0r du pengene tilbake. Statens ink sentral er virkelig greie å ha med å gjøre,de vil bare ha en dialog og vite status på inntekt. Anonymkode: 72356...99c
Morcheeba Skrevet 23. september 2017 #10 Skrevet 23. september 2017 Man kan ikke drive inn et krav som er tvistet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå