Gå til innhold

Mannen vil sterilisere seg, jeg ønsker et barn til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd liknende, hvordan løste dere dette?

Det er jo mannen som bestemmer over sin kropp, samtidig som at hans valg om sterilisering også vil være å ta et valg på mine vegne om at jeg ikke får flere barn.

Noen tanker?

Anonymkode: bf98d...895

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at den som ikke vil ha barn må få bestemme over egen kropp og egen reproduksjon. Jeg ville aldri likt at andre skulle bestemme over min kropp og om jeg skulle fått flere barn

Anonymkode: 92be4...17a

Skrevet

Dette må jo uansett være et veloverveid valg fra hans side,  det er neppe noe han plutselig fant ut. Dette er uansett noe dere må diskutere nøye, som du sier, så vil jo dette være noe som påvirker dere begge. Det vil jo være noe av det samme som er diskutert her inne tidligere, hvor kvinnen blir gravid uten at mannen ønsker det.

Anonymkode: f64af...c41

Skrevet

Han har full rett til å bestemme at han ikke vil ha flere barn, men han kan ikke bestemme at du ikke skal få flere.

Du har full rett til å bestemme at du vil ha flere barn, men du kan ikke bestemme at han skal være faren.

Dette betyr at du må ta et valg om hva som betyr mest for deg: Mannen eller et barn til. 

Skrevet

Jeg tenker at det er den som ikke vil ha flere som har vetorett, og jeg regner med dette er et gjennomtenkt valg av mannen 

Hvor gamle er dere og hvor mange barn har dere? 

Mannen min ville heller ikke ha flere etter nr to, men tre år senere hadde han ombestemt seg og vi fikk nr tre 

Kanskje dere kan inngå et kompromiss, du setter inn en hormonspiral og lar være å nevne dette med flere barn i f.eks 2 år. Også tar dere opp igjen samtalen da, og om han fremdeles er helt bestemt på å ikke få flere steriliserer han seg før du tar ut spiralen 

Anonymkode: 78237...31e

Skrevet

Hvor mange barn har dere? 

Anonymkode: 88fb7...c2a

Skrevet

Hvor mange barn har dere?

Skjønner at det er en vanskelig problemstilling 

Anonymkode: e4fd8...316

Skrevet

Jeg hadde vært så glad om min mann hadde sterilisert seg. Han nekter. Vi skal ikke ha flere barn og jeg har styrt med prevensjon hele vårt samliv. Nå syns jeg det er hans tur, men han nekter, den dritten. 

Anonymkode: 33299...bf8

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde vært så glad om min mann hadde sterilisert seg. Han nekter. Vi skal ikke ha flere barn og jeg har styrt med prevensjon hele vårt samliv. Nå syns jeg det er hans tur, men han nekter, den dritten. 

Om du er helt sikker på at du ikke vil ha flere barn, så ser jeg ikke noen grunn til at ikke du steriliserer deg. Ja, mer krevende for kvinnen enn for mannen, men da slipper du likevel dette prevensjonsstyret.

Menn er vel redd for å miste sin manndom ved sterilisering. Jeg måtte til og med få katta sterilisert fordi mannen ikke turde. Dyrlegen sa for øvrig også at det var flere menn som svimte av når de var der med katter og hunder i samme ærend.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Om du er helt sikker på at du ikke vil ha flere barn, så ser jeg ikke noen grunn til at ikke du steriliserer deg. Ja, mer krevende for kvinnen enn for mannen, men da slipper du likevel dette prevensjonsstyret.

Menn er vel redd for å miste sin manndom ved sterilisering. Jeg måtte til og med få katta sterilisert fordi mannen ikke turde. Dyrlegen sa for øvrig også at det var flere menn som svimte av når de var der med katter og hunder i samme ærend.

Jeg tør ikke gå igjennom en operasjon. :-/ Har bestilt to ganger og trukket meg hver gang. 

Skrevet

Vi hadde samme dilemmaet. Jeg brukte laaang tid på å bli enig med meg selv om det var nok med de barna vi hadde. Jeg ble til slutt enig med mannen om at set var greit å gi seg, men før vi fikk gjort noe med det så hadde vi et uhell (det var faktisk et ordentlig uhell), så da ble det visst en til. Men nå er det iallfall bom stopp fra begge parter, og det frister ikke litt en gang med et barn til.

Skrevet

Har en venninne som vil ha flere barn, men gubben vil ikke og har sterelisert seg. Det er veldig sant det hun sier: Ja, jeg vil ha flere, men ikke med en mann som ikke vil ha flere og jeg vil ikke bytte ut mannen. 

Anonymkode: 5e9f2...061

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...