Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #1 Skrevet 22. september 2017 Mitt barn har sosiale utfordringer. Han har problemer på andre områder også, men det er dette området jeg ser på som mest sårt. Jeg er så redd for mobbing på skolen! Foreløpig går det greit og han går i 3.klasse nå. Han blir litt små-ertet, mest av eldre elever, men han forstår det ikke selv (heldigvis kan man kanskje si). Lærere er obs på dette selvfølgelig og vi har en god dialog med skolen. Han har venner, men på grunn av oppførselen hans så tenker jeg.. hvor lenge holder de ut?Han har en spesiell oppførsel. Han er ikke slem eller noe sånt, men bare spesiell i måten å være på. Ikke så lett å leke med da han ikke forstår, ikke får med seg regler eller ikke klarer å henge med i leken. Problemene er sannsynligvis sterkt knyttet til ADHD, men han er ikke medisinert (enda). Ah, jeg må bare blåse ut noen bekymringer. Det sosiale har vært en utfordring hele tiden, men jo eldre barna blir jo verre blir det. For jo større de andre barna blir jo mer rar vil de jo tenke at han er. Han blir veldig intensiv og pågående for andre. Kan dette bli bedre med alderen? Kan medisinering hjelpe til med utfordringene knyttet til det sosiale? Hvordan lære barn med ADHD sosial kompetanse? Og er det noen her med eldre barn med diagnosen som vil fortelle meg at det går bra? Som har tenåringer som har gode venner? Jeg er så redd for at han skal skremme de vekk med tiden.. Anonymkode: 04dc2...292
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #2 Skrevet 22. september 2017 Føler denne Anonymkode: 00616...379
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #3 Skrevet 22. september 2017 Jeg har ei venninne med ADHD, vi har hengt sammen siden ungdomsskolen. Hun har hatt venner hele veien, både meg og andre. Gutten min på 12 har en kompis med ADD, han er jo litt rar, men det er ingen hindring. Han går på en annen skole, av og til møtes de med kompiser derfra også. Så har han en kompis i klassen med ADHD og Tourettes. Han har ikke så mange venner på skolen. Jeg ser ikke så mye til disse diagnosene. Synes de er helt som andre unger. Anonymkode: ef399...578
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #4 Skrevet 22. september 2017 Jeg har to jenter med ADHD diagnose.Hun elste er utrolig sosial og vil veldig gjerne være med venner.Minste sliter med å forholde seg til å leke med flere enn en om gangen.Begge stiller opp for vennene sine og beskytter og støtter dem rundt seg.Ingen av dem går på medisiner,begge har melkefritt kosthold og vi føler det hjelper.Prøvde ut medisiner på eldste med et urovekkende utfall.Hun ble syltynn og en skygge av seg selv,levde ikke bare var tilstede.....Så ufattelig glad for at vi trosset og stoppet medisineringen.Legen var også enig i vårt valg. Anonymkode: 28628...d4e
klg,2 boys now:) Skrevet 22. september 2017 #5 Skrevet 22. september 2017 Vil tro at medisin gjør at han får bedre kontroll på seg selv.Det er vår erfaring med vår sønn.Han blir litt «mye» uten medisin og føler en veldig uro som gjør at han blir litt «over alt».
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #6 Skrevet 22. september 2017 Min nevø har adhd. Han har alltid vært sosial og hatt en god vennekrets. Han gikk hele barneskolen uten medisiner, og ja han var overalt og kunne bli litt mye, men ikke sånn at venner trakk seg bort. Han ble medisinert på ungdomskolen for å kunne takle skoledagen bedre, men sosialt sett var han så og si den samme og det gikk godt! Og som jeg sier til alle mine venner; dette er min "bonusnevø" som jeg egentlig ikke er i slekt med, men han her er den beste av alle! Vet ikke om det har med adhd'en å gjøre, men han er den mest omgjengelige og gode gutt jeg vet om😊 Anonymkode: 38b77...2d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå