Gå til innhold

Foreldre som sliter psykisk, hvor mye vet barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som sliter psykisk og har diagnose, vet barna deres om dette? Om dere har snaket om dette med barna, hva har dere fortalt og hvor gamle var barna? Om noen her har vokst opp med foreldre som er psykisk syke er jeg interessert i deres erfaringer å:)

Anonymkode: 4c1a3...c1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har barn i familien som vokste opp med psykisk syk far. De fikk det ikke forklart før han ble så syk at han ble innlagt. Da var barna 8, 5 og 2 år. Etter dette flyttet faren ut og barna har ikke bodd hos ham selvom de har kontakt. Det var tydelig at den eldste reagerte etter han startet på skolen. Han så vel at andre familier/voksne fungerte på en annen måte. Fikk andre referanserammer. Han ble stille. Sa nesten aldri noe. Han går i dag på videregående og sliter med angst. Nr to lukket seg veldig inne og har nå tatt litt avstand til foreldrene. Nr tre virker umiddelbart mest velfungerende av de tre men sliter med en spiseforstyrrelse. 

Jeg tror, foreldrene trodde at de greide å skjerme barna. Men det tror jeg rett og slett ikke er mulig. Jeg tror de trenger en forklaring og hjelp til å håndtere det.

Ingen av barna har forresten samme lidelse som faren, så den har ikke gått i arv.

Jeg er ikke fagmenneske. Dette er bare slik jeg ser det ut fra hva jeg har opplevd.

Anonymkode: 1a3ed...262

Skrevet

Barnefar her er bipolar. Barnet ble skånet for litt, men opplevde veldig mye... i dag er det ikke samvær. Barnet har selv fått en psykisk utviklingshemming som flere andre i familien på farssiden har :/

Anonymkode: 68c2f...d20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...