Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #1 Skrevet 22. september 2017 Nå er det mange år siden hun døde. Han hadde vært enkemann i 2-3 år da vi traff hverandre. Ingen barn. Nå har vi vært et par i snart 10 år og vi har 2 barn sammen. Han markerer likevel både bursdager, og hennes "dødsdag". Er nedfor på merkedager som jul, 17. mai etc. Dette begynner å bli vanskeligeee og vaskeligere for meg å takle. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 5e21c...384
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #2 Skrevet 22. september 2017 Lete litt i empati skuffen. Altså, hun døde. De ble ikke skilt, hun døde. Selvfølgelig er dette tøft/trist. Han elsker jo ikke deg noe mindre av den grunn! Bare la han reagere som ham gjør å heller vis forståelse og medfølelse. Anonymkode: bd102...8d0
sug lut Skrevet 22. september 2017 #3 Skrevet 22. september 2017 Sorg blir ikke borte. Og merkedager er gjerne vondest. Men her virker det som voldsomt mange merkedager. Siden han har valgt å leve videre og skape et nytt liv med deg og barn, men det likevel er slik, kan det hende han trenger å få hjelp til å forstå at det ikke er rettferdig at han må ta det ut på dager som tradisjonelt er familiedager for dere som er familie nå. Det er er ikke greit, det forstår jeg godt. Dere må begge tåle - du at han har sorgen med seg, han at den ikke kan tas fram alltid.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #4 Skrevet 22. september 2017 Jeg har ingen erfaring på området, men det første som slo meg var at han trenger å komme seg til psykolog for å få bearbeidet følelsene sine. Si til han at dette må til for at du og dere alle skal ha det bra sammen Anonymkode: a5163...cac
Mumua Skrevet 22. september 2017 #5 Skrevet 22. september 2017 Det kommer nok litt an på hvordan han markerer dagene og i hvor stor grad det påvirker deg/han tenker jeg? Jeg mistet samboeren min for 11 år siden og jeg sørger fortsatt, men det merkes ikke noe spesielt lenger for andre naturligvis. Jeg markerer bursdag og dødsdag ved å tenne lys og sende han noen gode tanker, men gjør ikke noe mer utav det. Dette synes min samboer er helt ok og hvis jeg trenger en ekstra klem disse dagene så skjønner han hvorfor og gir meg det. Men det er kanskje lettere for han å forstå siden han selv mistet kjæresten sin for en del år tilbake. Føler du at dette påvirker dere veldig?
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #6 Skrevet 22. september 2017 Ut fra det du beskriver så har du allerede bestemt deg. Han har tapt deg. Tror ikke du tar han tilbake om han ikke "vinner deg tilbake", virkelig setter inn. Om en ikke føler seg elsket, føler seg nummer en, så spiller det ingen rolle på en måte? Anonymkode: 713d2...42c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå