Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #1 Skrevet 22. september 2017 Eventuelt hvorfor? Anonymkode: 05bbc...1f7
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #2 Skrevet 22. september 2017 Kjære folk! Hvordan går det an, det lurer JEG på. Anonymkode: 6817b...e41
sug lut Skrevet 22. september 2017 #3 Skrevet 22. september 2017 Hehe, nei. Hva er det for grunn til å ha mot noen? De dumme, de slitsomme og de kjedelige, derimot, blir ikke brått bedre av å være kronisk syke.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #4 Skrevet 22. september 2017 1 minutt siden, sug lut skrev: Hehe, nei. Hva er det for grunn til å ha mot noen? De dumme, de slitsomme og de kjedelige, derimot, blir ikke brått bedre av å være kronisk syke. Det er mange som mener det er greit å abortere barn med kroniske sykdommer f.eks. Anonymkode: 05bbc...1f7
sug lut Skrevet 22. september 2017 #5 Skrevet 22. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er mange som mener det er greit å abortere barn med kroniske sykdommer f.eks. Anonymkode: 05bbc...1f7 Ok - du er der. Sukk.
Eliseflisa Skrevet 22. september 2017 #6 Skrevet 22. september 2017 Jeg har en kronisk sykdom, revmatisme .... Jeg jobber 100% som sykepleier. Hva mente du? DU tenkte vel på de som måtte være hjemme fra jobb til tider? Ja, det må jeg i perioder. Det er i perioder da jeg ikke kan gå, eller er så stiv at jeg ikke kan tørke meg selv i rompa-
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #7 Skrevet 22. september 2017 Jeg kjenner ei som ikke vil sitte på cafebord tett utviklingshemmede. For de er litt ekle. Det er utenkelig for henne å smile til, sette seg attmed eller prate med "slike". Akkurat denne damen er ung, og ser helt vanlig ut. Oss som faktisk er normale har vanskelig for å forestille oss hvor mye stygt hun har inni seg. Hun hører til sjeldenhetene. Jeg velger å tro det ikke finnes mange som er slik. Så for å svare på spørsmålet ditt, jeg misliker ikke noen pga koronisk sykdom. Kjenner en med diabetes, han er et stort rævholl. Misliker han ikke fordi han har diabetes, men fordi han er frekk, uhøffelig, egoistisk, etc. Anonymkode: 57664...206
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #8 Skrevet 22. september 2017 Kommer helt an på holdningene. Hvis de har "stakkars meg" holdning til alt og er destruktive på alt rundt seg så har jeg noe imot det. Nei, har ikke noe imot funksjonshemmede (har et barn med det selv), men f.eks min mor med Fibromyalgi og annet sutrer rett of slett... da blir det bare usmakelig og man holder heller avstand. Anonymkode: 6c403...618
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #9 Skrevet 22. september 2017 Kjæresten min sitter alene med barna mine på cafe. Jeg tar ett annet bord, hvorfor? Tvillingene har enkoprese, eldste lett psykisk utviklingshemmet, og kjæresten er muslim! Anonymkode: 73255...361
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #10 Skrevet 22. september 2017 4 timer siden, Eliseflisa skrev: Jeg har en kronisk sykdom, revmatisme .... Jeg jobber 100% som sykepleier. Hva mente du? DU tenkte vel på de som måtte være hjemme fra jobb til tider? Ja, det må jeg i perioder. Det er i perioder da jeg ikke kan gå, eller er så stiv at jeg ikke kan tørke meg selv i rompa- Ca det samme tenkte jeg. Jeg har flere revmatiske diagnoser, men jobber likevel fullt. JEG har ingenting imot noen mennesker som behandler andre med respekt, uansett hva slags skavanker de ellers har! (Men jeg skal innrømme at det hender jeg stusser på at folk med bare en av mine sykdommer er uføre. Jeg tenker at det kan ha noe med innstilling å gjøre...) Anonymkode: c1343...95e
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #11 Skrevet 22. september 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ca det samme tenkte jeg. Jeg har flere revmatiske diagnoser, men jobber likevel fullt. JEG har ingenting imot noen mennesker som behandler andre med respekt, uansett hva slags skavanker de ellers har! (Men jeg skal innrømme at det hender jeg stusser på at folk med bare en av mine sykdommer er uføre. Jeg tenker at det kan ha noe med innstilling å gjøre...) Anonymkode: c1343...95e Det er nå engang sånn at noen kan være sykere enn en annen fordi om disgnosekoden er den samme. Det kan også være slik at andre kan ha tilleggsdiagnoser de også, som de ikke har opplyst deg om. Anonymkode: 57664...206
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #12 Skrevet 22. september 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ca det samme tenkte jeg. Jeg har flere revmatiske diagnoser, men jobber likevel fullt. JEG har ingenting imot noen mennesker som behandler andre med respekt, uansett hva slags skavanker de ellers har! (Men jeg skal innrømme at det hender jeg stusser på at folk med bare en av mine sykdommer er uføre. Jeg tenker at det kan ha noe med innstilling å gjøre...) Anonymkode: c1343...95e De fleste sykdommer kommer i flere grader da. Jeg har slitasjegikt i hoftene, vondt, men klarer fint å være i jobb. Mamma har også slitasjegikt i hoftene, har "skiftet hofte" og har protese inni der, fungerer ikke optimalt, halter og bruker krykke, hun jobber ikke. Vet også om ei som har ME, ganske mild grad og klarer være i 40% jobb, men har ingen problemer med å forstå at andre som også har ME kan ha en mer alvorlig grad så de er 100% ufør. Anonymkode: 47019...d41
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #13 Skrevet 22. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: De fleste sykdommer kommer i flere grader da. Jeg har slitasjegikt i hoftene, vondt, men klarer fint å være i jobb. Mamma har også slitasjegikt i hoftene, har "skiftet hofte" og har protese inni der, fungerer ikke optimalt, halter og bruker krykke, hun jobber ikke. Vet også om ei som har ME, ganske mild grad og klarer være i 40% jobb, men har ingen problemer med å forstå at andre som også har ME kan ha en mer alvorlig grad så de er 100% ufør. Anonymkode: 47019...d41 Det er jeg fullt klar over. Selvsagt er mange så syke at de ikke kan jobbe. Når tanken likevel slår meg handler det om mennesker som jeg kjenner godt nok til å danne meg et bilde av totalsituasjonen, og min vurdering er at de kunne stått i jobb helt eller delvis, med en annen prioritering av energi. Det koster å jobbe. For oss med begrensninger både fysisk og energimessig koster det mer, men det handler like fullt om prioritering. Anonymkode: c1343...95e
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #14 Skrevet 22. september 2017 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jeg fullt klar over. Selvsagt er mange så syke at de ikke kan jobbe. Når tanken likevel slår meg handler det om mennesker som jeg kjenner godt nok til å danne meg et bilde av totalsituasjonen, og min vurdering er at de kunne stått i jobb helt eller delvis, med en annen prioritering av energi. Det koster å jobbe. For oss med begrensninger både fysisk og energimessig koster det mer, men det handler like fullt om prioritering. Anonymkode: c1343...95e Wow, snakk om å sette seg på sin høye hest og tro at du vet alt om andre Anonymkode: a38a1...095
*Miss Marple* Skrevet 22. september 2017 #15 Skrevet 22. september 2017 Nei, det har jeg ikke. Fordommer mot kronisk teite derimot...
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #16 Skrevet 22. september 2017 Atte... Hææææ??? Anonymkode: 1a5d3...480
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 23. september 2017 #17 Skrevet 23. september 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er jeg fullt klar over. Selvsagt er mange så syke at de ikke kan jobbe. Når tanken likevel slår meg handler det om mennesker som jeg kjenner godt nok til å danne meg et bilde av totalsituasjonen, og min vurdering er at de kunne stått i jobb helt eller delvis, med en annen prioritering av energi. Det koster å jobbe. For oss med begrensninger både fysisk og energimessig koster det mer, men det handler like fullt om prioritering. Anonymkode: c1343...95e Du vet at man ikke kan velge og vrake i jobber når man er kronisk syk? Vi er ganske langt nede på lista over hvem de vil ansette. Det er nok mange kronisk syke som vil jobbe, men som ikke får seg jobb for ingen vil ansette de!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå