Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #1 Skrevet 22. september 2017 Er så sliten så i går hadde jeg lunsj klokken 13.30 og resten av mine kollegaer tok lunsj rundt 11- 11.30. Vurderer faktisk å oppsøke legen og be om sykemelding fordi jeg er så sliten og har så mye migrene for tiden. Anonymkode: 55361...0ab
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #2 Skrevet 22. september 2017 Jeg har også opplevd det som ny. Sånn er det. Man begynner med det enkle/kjedelige/rutinearbeidet fordi det må læres det eg og, og så får man andre oppgaver etterhvert. Det at du får for mye å gjøre er derimot ikke greit. I min jobb er det slik at man langt ifra alltid har tid til å spise lunsj samtidig hver dag. Noen har mye å gjøre, andre har lite en gitt dag, men over tid skal det jevne seg ut. Det fordrer at den enkelte er flink til å kommunisere, og at man i fellesskap fordeler oppgavene. Så jeg mener at "drittoppgavene" må man leve med i begynnelsen. MEN hvis det vedvarer over tid og det konsekvent blir skjeivfordelt er det et problem som må tas opp. Anonymkode: c3fe8...96e
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #3 Skrevet 22. september 2017 Hvorfor er du så sliten? Fordi du får "drittarbeid" eller fordi du får for mye arbeid? Anonymkode: 19a78...4dc
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #4 Skrevet 22. september 2017 Hvorlenge har du jobbet der? Klart du må lære alle arbeidsoppgavene og når du er ny bruker du sannsynlig mer tid enn de andre på samme oppgavene. Det er vanlig. Anonymkode: b796f...f33
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #5 Skrevet 22. september 2017 Har du sagt i fra til kollegaene dine? Det er helt vanlig å bruke lenger tid på noe du ikke er vant til å gjøre, i forhold til drivne kolleger som er vant til arbeidet. Om du mener de behandler deg urettferdig, så burde du si ifra til de, eventuelt sjefen din. Og husk å stå for det du sier. Det er også en mulighet å si fra til verneombudet om dere har noe slikt der du jobber. Anonymkode: a0b78...bc3
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #6 Skrevet 22. september 2017 Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kan ta pause når de andre har. Får du for mye arbeid må du jo si fra! Anonymkode: 84010...062
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #7 Skrevet 23. september 2017 Du er sliten fordi du må jobbe en hel arbeidsdag? Det må de fleste av oss. Så lenge du har normal arbeidstid er det faktisk meningen at du skal bruke 7,5 timer på arbeid. Det er vanlig å være litt sliten i oppstart av ny jobb fordi det er mange nye inntrykk. Tidspunkt for pause får du ta opp med sjefen hvis det er et problem. Anonymkode: e924b...3d0
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #8 Skrevet 23. september 2017 Du må jo snakke med lederen din før du sykemelder deg, altså hva er det med folk som alltid skal rømme unna i stedet for å bare si i fra? Kan jo være dette kan løses på en god måte! Anonymkode: 9f594...bb2
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #9 Skrevet 23. september 2017 På 22.9.2017 den 17.11, Anonym bruker skrev: Er så sliten så i går hadde jeg lunsj klokken 13.30 og resten av mine kollegaer tok lunsj rundt 11- 11.30. Vurderer faktisk å oppsøke legen og be om sykemelding fordi jeg er så sliten og har så mye migrene for tiden. Anonymkode: 55361...0ab Er problemet tidspunktet for lunsjpausen? Eller arbeidsmengden? Eller oppgavene? Det er alltid slitsomt å starte i en ny jobb. Hold ut, og be eventuelt om tidligere lunsjpause dersom det er hovedproblemet. Anonymkode: b78d3...d4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå