Gå til innhold

Jeg tror svangerskapet mitt blir for mye for ham....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve å gjøre det kort her, kanskje en rar og uvanlig situasjon å spørre om råd etter men håper noen snille sjeler der ute kan hjelpe meg litt. 

Jeg er gravid (halveis på vei)  og har en ny kjæreste, eller det går den veien. BF har aldri vært i bildet og nå har han vært med meg siden ikke hadde mage, ca 10- uker på vei. Han har sett magen min vokse og vi har blitt mer glad i hverandre. Vi er mye sammen og vi har det fint sammen, men jeg er redd for at svangerskapet mitt skremmer han bort litt, noe jeg forstår veldig godt. Jeg hadde ikke planer om å falle for en ny mann men det ble sånn, han pleier å kose med meg og kysse magen og avogtil sier han at det nesten føles som om det er hans barn. Det er fint men han er veldig klar over at det ikke er hans barn også, og sier at kanskje BF kommer tilbake i bildet.. Jeg merker jeg blir mer stresset nå nærmere termin fordi jeg vil ha alt på plass, også vite hva vi skal gjøre framover med forholdet. Vi snakket om det, han sier han gleder seg til å gå på tur med barnet og hjelpe til. Men samtidig så tror jeg at det kanskje kan være vanskelig for han å forholde seg til situasjonen, han sier ofte han skulle ønske at det var han som var faren osv. Også tror jeg han er litt redd for hva hans kompiser skal si om at han er sammen med en som venter barn, han har fortalt noen og de synes det var helt fantasisk gjort av han å støtte meg osv. Men han vet at noen vil reagere men han sier da også at han ikke bryr seg fordi han er glad i meg. Jeg vet ikke om dette kanskje er komplisert, og jeg er redd for å bli såret det sier han at jeg ikke trenger å bekymre meg for.. Bør jeg ta ting rolig til etter fødselen? Han har spurt om han kan få være med på fødselen om jeg vil det da..Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre. For dette er en spesiell soituasjon, da barnet ikke er hans.. Men han sier han gjerne håper vi kan få flere barn en dag..

Anonymkode: 45e82...753

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere har bare vært sammen i 10 uker? Ta det rolig. Du er full av hormoner og en annens barn. Jeg har skrevet dette til deg før. Ditt hovedfokus bør være babyen og livet videre med barn.

Det andre burde komme i andre rekke.

Jeg ville ikke tatt han med på fødselen, men heller hatt med en god veninne eller mor.

Anonymkode: 79ee5...d05

Skrevet

Nei jeg kommer til å priotere å ha med noen fra familien eller venninne :)

Anonymkode: 45e82...753

Skrevet

Jeg synes absolutt han skal være med på fødsel? Hvorfor ikke? Stakkars, da setter du standaren for hva du vil fremover spør du meg. 

Du vet ikke om barnefar blir involvert engang. Kanskje han blir den beste bonuspappaen som finnes, kanskje han og du holder sammen, og få barn sammen en dag. Kanskje han  tar vare på babyen som sin egen, og det er jo supert? Så lenge barnet får vite hvordan det er når den blir stor nok. 

Jeg synes du får velge alt eller ingenting her. Blir han med på fødsel og det går dritt med forholdet så gjør det ikke noe. MEN, andre veien blir trist i fremtiden.

Ta han med, og en venninne da i det minste... 

Lykke til med fødsel, han høres ut som en fin fyr :strix:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...