Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #1 Skrevet 22. september 2017 Hva er ok i svangerskapet - hvor mye stress tåler man? Er det greit å bære tunge poser, ting, gå veldig langt og være generellt sliten hele tiden? Anonymkode: 5acb5...e70
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #2 Skrevet 22. september 2017 Du tåler minst det samme som du gjorde før du var gravid. Er du vant til å bære matvarene hjem før du ble gravid tåler du det som gravid også. Det de ikke anbefaler er å begynne med ting kroppen ikke er vant til. Har du aldri løftet vekter i et helsestudio skal du ikke plutselig begynne løfte tunge vekter når du er gravid. Ikke fordi du kan skade barnet, men fordi du kan skade deg selv. Sener og ledd er litt vinglete når man er gravid pga hormonene som skal sørge for at bl.a bekkenet skal gli litt fra hverandre så babyen kommer ut, da er det lettere enn ellers å løfte på seg en skade, eller overbelaste sener og ledd på andre måter. Men babyen sitter trygt, så du trenger ikke bekymre deg for den. Det er likevel viktig å spise sunt og få nok søvn, kroppen bruker veldig mye energi på å produsere et barn så selv om du ikke gjør mer enn du pleier vil du nok bli mer sliten enn du pleier. Det er heller ikke farlig for barnet, men du blir veldig utmattet selv. Så senk kravene litt til deg selv, ta noen pauser, legg deg på sofaen med god samvittighet (den oppvasken på kjøkkenbenken tåler å vente om du trenger 15 min på sofaen) og legg deg tidlig. Anonymkode: 77765...318
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #3 Skrevet 22. september 2017 Glemte å skrive at jeg har forliggende morkake, skal man være ekstra forsiktig da? Anonymkode: 5acb5...e70
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #4 Skrevet 22. september 2017 ...husk at barn blir født i krigsherjede land og hungersnød også da, og da kan man jo snakke om stress og belastninger 😏 Som beskrevet over, du tåler det du tålte før. Eneste er hvis du har hatt blødninger , har svak livmorhals osv -Men da hadde lege/Jm fortalt deg det. Anonymkode: 807fe...a17
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #5 Skrevet 22. september 2017 Ja jeg hadde mye blødninger første trimester, kraftige blødninger også og legen har sagt jeg skal ta det med ro, men de sa ingenting på ul kontroll, men skal på placenta kontroll nå om noen uker Anonymkode: 5acb5...e70
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #6 Skrevet 22. september 2017 Jeg tenker at det å bruke kroppen er sunt - men man skal ikke presse seg utover smertegrensen selvsagt og det å få nok hvile er viktig. Psykisk stress derimot jobber jeg aktivt mot, det er beviselig farlig for barnet i store mengder. Anonymkode: 7a4c6...a69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå