Gå til innhold

Tips til noe jeg kan bake til helgen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst ti å prøve noe nytt. Har du forslag? Ingen allergier eller kostrestriksjoner :) 

Anonymkode: 2535c...f2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg øver meg på makroner, så det skal jeg lage. I helgen skal jeg prøve med hvis sjokolade og med lemon curd :)

Anonymkode: 25f6c...54c

Skrevet

Her var ungene enstemmige da jeg spurte hva vi skulle lage til kos, det var brownies og is. Men det er ikke så revolusjonerende kanskje ;)

Det er jo tid for frukt da, jeg elsker blåbær smuldrepai, eplekake og ikke minst rabarbrapai. Alle tre er digg med en god vaniljeis til.

Anonymkode: 265ff...050

Skrevet
5 timer siden, sug lut skrev:

Clafoutis, med de flotte plommene som er akkurat nå! https://www.epicurious.com/recipes/food/views/basic-clafoutis-51208430

Like enkelt som vafler eller omelett, men sykt godt og fin måte å bruke frukt på.

 

Tusen takk for gode tips, alle sammen!

Jeg går nok for clafoutis med plommer, ja! Hadde glemt at jeg pleier å lage det på høsten. Foretrekker røren med mandelmel og amaretto, den er kjempegod☺️ Deilig når den serveres varm med en god vaniljeis. 

Anonymkode: 2535c...f2a

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for gode tips, alle sammen!

Jeg går nok for clafoutis med plommer, ja! Hadde glemt at jeg pleier å lage det på høsten. Foretrekker røren med mandelmel og amaretto, den er kjempegod☺️ Deilig når den serveres varm med en god vaniljeis. 

Anonymkode: 2535c...f2a

Oooooh, interessant - mandelmel og amaretto, jeg har aldri bakt med noe av det, deler du oppskriften?

Skrevet
22 minutter siden, sug lut skrev:

Oooooh, interessant - mandelmel og amaretto, jeg har aldri bakt med noe av det, deler du oppskriften?

http://www.marmiton.org/recettes/recette_clafoutis-amandine-aux-cerises_28898.aspx

Den er på fransk, men enkel å forstå med min svært begrensede skolefransk (hjelper med bilder🙃). Har du ikke fransk skjønner du den nok uansett. Nydelig med kirsebær eller moreller, men også deilig med plommer. 

Anonymkode: 2535c...f2a

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

http://www.marmiton.org/recettes/recette_clafoutis-amandine-aux-cerises_28898.aspx

Den er på fransk, men enkel å forstå med min svært begrensede skolefransk (hjelper med bilder🙃). Har du ikke fransk skjønner du den nok uansett. Nydelig med kirsebær eller moreller, men også deilig med plommer. 

Anonymkode: 2535c...f2a

Alltid fint å lufte skolefransken og se at den faktisk funker :) - takk! Har plommer som må brukes så da blir det sånn denne gangen.

Kan forøvrig tipse om å lage clafoutis med nektariner, det blir inmari godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...