Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #1 Skrevet 22. september 2017 Hvordan unngå at brøytebilen måker snø ned i hagen min? Finnes det noen pinner eller noe jeg (eller kommunen) kan sette opp så måkemannen forstår at han ikke skal gjøre det? Fikk tips av en nabo om at jeg bør fjerne noe jeg har stående i hagen for det kommer til å bli KNUST av brøytebilen, som pleier å måke all snøen ned i hagen vår. Jeg synes ikke det er OK. Han får finne et annet sted å dumpe snøen!? Det er ikke snakk om at bilen kjører forbi og at det tilfeldigvis havner snø i grøfta (det gjør det jo alltid), men det handler om at bilen MÅKER SNØEN inn i hagen. Lager en haug, og dumper all snøen der. Anonymkode: 49bcf...5e9
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #2 Skrevet 22. september 2017 Det kan jo ikke være lov. jeg hadde kontaktet kommunnen og bedt dem ta det videre med firmaet eller personene de bruker til måking. Anonymkode: 0baa3...a27
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #3 Skrevet 22. september 2017 Kontakt kommunen på forhånd. Si ifra om hva som har blitt gjort tidligere og at det ikke går lenger. Ta bilder av alt før snøen kommer. Det de ødelegger erstatter de. Anonymkode: 06a64...6a0
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #4 Skrevet 22. september 2017 Sånn er det hos oss også. Vi har en snuplass rett ovenfor hagen vår, så her blir det en haug nedover skråningen. Det må nesten bli sånn når det er mye snø. Her gjør vi det beste ut av det og lager snøhule. Når våren kommer, ligger det masse grus etter strøing nedover skråningen. Akkurat det kunne vi vært spart for. Anonymkode: 377c3...0cb
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #5 Skrevet 22. september 2017 Ja, jeg får ta bilder. Det var faktisk lurt! Men jeg tror jeg stikker ned noen pinner der også Anonymkode: 49bcf...5e9
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #6 Skrevet 22. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Sånn er det hos oss også. Vi har en snuplass rett ovenfor hagen vår, så her blir det en haug nedover skråningen. Det må nesten bli sånn når det er mye snø. Her gjør vi det beste ut av det og lager snøhule. Når våren kommer, ligger det masse grus etter strøing nedover skråningen. Akkurat det kunne vi vært spart for. Anonymkode: 377c3...0cb Her er det ikke snuplass. Anonymkode: 49bcf...5e9
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #7 Skrevet 22. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Sånn er det hos oss også. Vi har en snuplass rett ovenfor hagen vår, så her blir det en haug nedover skråningen. Det må nesten bli sånn når det er mye snø. Her gjør vi det beste ut av det og lager snøhule. Når våren kommer, ligger det masse grus etter strøing nedover skråningen. Akkurat det kunne vi vært spart for. Anonymkode: 377c3...0cb Legg dekke over som puster, så kan dere bate pakke det bort og helle av grusen når våren kommer. Anonymkode: 06a64...6a0
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #8 Skrevet 22. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja, jeg får ta bilder. Det var faktisk lurt! Men jeg tror jeg stikker ned noen pinner der også Anonymkode: 49bcf...5e9 Jeg tror jeg faktisk hadde slått opp et billig stygt gjerde. Det kan ikke overses og kjører de det ned er det herværk og dere kan kreve de for betaling eller at de setter opp nytt. Anonymkode: 06a64...6a0
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #9 Skrevet 22. september 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Legg dekke over som puster, så kan dere bate pakke det bort og helle av grusen når våren kommer. Anonymkode: 06a64...6a0 Takk for tips! 😊 Anonymkode: 377c3...0cb
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #10 Skrevet 22. september 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror jeg faktisk hadde slått opp et billig stygt gjerde. Det kan ikke overses og kjører de det ned er det herværk og dere kan kreve de for betaling eller at de setter opp nytt. Anonymkode: 06a64...6a0 Hehe... så får jeg plutselig nytt, flott gjerde Men det var ikke dumt da.. Anonymkode: 49bcf...5e9
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #11 Skrevet 22. september 2017 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kontakt kommunen på forhånd. Si ifra om hva som har blitt gjort tidligere og at det ikke går lenger. Ta bilder av alt før snøen kommer. Det de ødelegger erstatter de. Anonymkode: 06a64...6a0 Ikke dumt å ta det på forhånd kanskje. Anonymkode: 49bcf...5e9
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #12 Skrevet 22. september 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hehe... så får jeg plutselig nytt, flott gjerde Men det var ikke dumt da.. Anonymkode: 49bcf...5e9 Vi har vært nødt til å gjøre det samme selv. Ikke pga brøytebil, men noe lignede. Det funket som bare det, fikk ikke noe nytt gjerde 😂 men ble kvitt problemet som bredde seg ut over vår tomt. Anonymkode: 06a64...6a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå