Gå til innhold

Hvilken ulldress anbefaler du til en toåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til å ha under vinterdressen, altså. Jeg har en fra Devold, men finner ikke større enn 92! Vært veldig fornøyd med den. Liker at det er glidelås fremfor knapper. Noen som har en dress å anbefale? 

Anonymkode: 793e7...b71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye mer praktisk med todelt mellomlag. Da er dobesøk og bleieskift enklere. 

Anonymkode: 0f5a1...308

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mye mer praktisk med todelt mellomlag. Da er dobesøk og bleieskift enklere. 

Dobesøk..høh. Det er det lenge til! Bursdag i vinter. Her har ungene pleid å slutte med bleie når de er 3 år ;)

Skrevet

Noen som vil forholde seg til trådens tema og anbefale en dress? 

Skrevet

Lanullva, Joha eller nameit har det nok kanskje. Jeg har ulldresser fra joha og nameit, men todelt fra Lanullva. Alt i str 2 år, men mener det går opp til 3 år.

Anonymkode: 1c261...ee8

Skrevet

Alt dyrt er jo best, det vet jo alle! 

Anonymkode: d5c6d...266

Skrevet

Lillelam ingen tvil <3

Anonymkode: 4b4c1...869

Skrevet

Nameit har noen deilige ulldresser. De har vel kanskje knapper når jeg tenker meg om, men er store og romslige i størrelsen.

Skrevet

Vi er fornøyd med janus sine med glidelås 😊

Skrevet

Da må jeg selvsagt bare si: Kjøp todelt!!! Så utrolig mye mer praktisk. Da er det mulig å regulere temperaturen bedre. 

🙈

Anonymkode: 8376a...949

Skrevet

Var veldig fornøyd med Safa sin tova ulldress

Anonymkode: fb12d...e48

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dobesøk..høh. Det er det lenge til! Bursdag i vinter. Her har ungene pleid å slutte med bleie når de er 3 år ;)

Fortsatt mest praktisk med todelt. Jeg har vært med på bleieskift ute i snøen mange ganger med mine barn. Da er det en fordel å ikke måtte ta av alle klærne som man må hvis mellomlaget er en hel dress. Hvis du har todelt kan genser eller bukse også brukes hver for seg, så du har flere muligheter. 

Skrevet

Mine bruker Janusdress, den er i ullfrotté og har glidelås. Har brukt slike siden eldste på ni år var baby, og er godt fornøyd med dem. Coop har ullfrottédress med merkenavnet Friends (produsert av Janus, så i praksis samme dressen).

Skrevet

Lillelam er bra, men Lanullva er deisidert best:hjerte: Utrolig slitesterk, kløfri og lo-fri ull, som i tillegg er supertretchy! Kjøper du en ulldress som passer nå, kan jeg garantere at den også vil passe også hele neste sesong siden den er så stretchy, pluss at den har forlengbare bein og armer!

Guttungen min på to år bruker str 98 i klær nå, men dressen han nå på andre sesongen bruker, er i størrelse 86.

Skrevet

Kjøpte akkurat ulldress på babybanden igår for under 400 kr ( 40% ). Mikk-line het den, med hette og. Greit å teste, synes det er kjekt med heldress enda som ikke sklir opp og som hun ikke klarer kle av seg selv enda (var knapper oppover brystet) 

Skrevet

Vi har brukt ulldress fra tom og Trine (sparkjøp) under dresser. Med glidelås og uten hette :)

Skrevet

Med glidelås og uten hette er best. 

Har både fra lillelam og polar'n og pyret. Liker veldig godt den fra polar'n også jeg 🙂

Anonymkode: da31e...53e

Skrevet

Takk for mange gode tips :)

Skrevet
På 22.9.2017 den 18.01, Anonym bruker skrev:

Lanullva, Joha eller nameit har det nok kanskje. Jeg har ulldresser fra joha og nameit, men todelt fra Lanullva. Alt i str 2 år, men mener det går opp til 3 år.

Anonymkode: 1c261...ee8

På 22.9.2017 den 19.55, Anonym bruker skrev:

Da må jeg selvsagt bare si: Kjøp todelt!!! Så utrolig mye mer praktisk. Da er det mulig å regulere temperaturen bedre. 

🙈

Anonymkode: 8376a...949

Jeg synes ikke det. Jeg har et eldre barn også, altså ;) Så har prøvd begge deler liksom. Når temperaturen blir sånn at ull i det hele tatt er aktuelt under dressen ute, så trengs ikke varmeregulering her.. Det er enten ull eller fleece.

På 25.9.2017 den 6.56, VictoriaS skrev:

Lillelam er bra, men Lanullva er deisidert best:hjerte: Utrolig slitesterk, kløfri og lo-fri ull, som i tillegg er supertretchy! Kjøper du en ulldress som passer nå, kan jeg garantere at den også vil passe også hele neste sesong siden den er så stretchy, pluss at den har forlengbare bein og armer!

Guttungen min på to år bruker str 98 i klær nå, men dressen han nå på andre sesongen bruker, er i størrelse 86.

Ser ut som Lanullva kun har opp til str 86 :( ? I hel dress.

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes ikke det. Jeg har et eldre barn også, altså ;) Så har prøvd begge deler liksom. Når temperaturen blir sånn at ull i det hele tatt er aktuelt under dressen ute, så trengs ikke varmeregulering her.. Det er enten ull eller fleece.

Ser ut som Lanullva kun har opp til str 86 :( ? I hel dress.

Ja det ser jeg også nå, det var litt synd egentlig! :)

Skrevet
1 time siden, VictoriaS skrev:

Ja det ser jeg også nå, det var litt synd egentlig! :)

Tror det går bra. For stod på nettsiden at den kan brettes ned og blir lenger. Utifra bildet ser det ut som den kan bli 5-10 cm lenger? 

Skrevet
På 26.9.2017 den 15.33, Anonym bruker skrev:

Tror det går bra. For stod på nettsiden at den kan brettes ned og blir lenger. Utifra bildet ser det ut som den kan bli 5-10 cm lenger? 

Men hvis ungen er lang i ryggen hjelper ikke det ☺️ min bruker 98 i body/heldresser men 92 i bukser og gensere. 😋

Anonymkode: 0e789...c60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...