Gå til innhold

Jeg blir sliten av presset fra ledelsen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber på en skole og gjort det i totalt 20 år. 

Gjør jobben min og mye ekstra for barna. Men nå merker jeg det er nok. 

Jeg er "bare" fagarbeider det vil si jeg har ikke  planleggingstid. Alt skal skje i de timene jeg er på jobb. 

Men oppgavene blir jo bare mer og mer.   Alt av uønsket adferd fra barna skal meldes til ledelsen, så vi må skrive  en rapport på det. Men går  jeg avgårde for å gjøre det  blir det ikke nok folk  med barna.  Så det må gjøres senere. Når?   Jeg begynner å jobbe et klokkeslett da forventer arbeidet at da skal jeg være klar og basen skal være klar.  Men hvordan skal jeg ha basen klar kl 7.00 når jeg starter 07.00.  Barna fra basen skal leveres på skolen kl. 8.30  da overtar lærerene de. Og da skal jeg være et annet sted. Men der er jo ikke jeg for da står jeg et helt annet sted. For der må jeg levere barn når jeg skal ta i mot barn et annet sted. 

Vi skal ha aktiviteter med barna som er gode og innholdsrike, OK men hvordan skal jeg  ha et god opplegg i gymsal, formingsal , osv når jeg ikke kan planlegge det. Vi skal levere inn planene skriftlig  og evalueringen  , men når skal jeg skrive det? 

I går sluttet jeg klokken  16.30 jeg hadde det egentlig travelt så når jeg    Sa hadde klokken 16.40 for jeg  det var en konflikt med uønsket adferd som jeg måtte ordne opp med.  (Må skrive rapport på det)  så smeller det fra  leder  vi har ikke lov å gå før tiden....  jeg svarte bare rolig at jeg er 10 min på overtid...  hun svarte ikke på det. 

Sukk.. 

Føler at jeg ikke stekker til mer. 

Anonymkode: 75743...c9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv det ned og ta det opp i medarbeidersamtalen.

Anonymkode: b5314...a05

Skrevet

Skal ikke være slik, men etter 24 år som yrkesaktiv har jeg nå erfart at ledelseproblemer er det lite å gjøre noe med. Løsningen er brutal, du må forsøke å finne en annen jobb. 

Anonymkode: b0940...b31

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skal ikke være slik, men etter 24 år som yrkesaktiv har jeg nå erfart at ledelseproblemer er det lite å gjøre noe med. Løsningen er brutal, du må forsøke å finne en annen jobb. 

Anonymkode: b0940...b31

Ja, jeg er smertelig klar over det, 

skrekk og gru, har  heldigvis utdannelse jeg kan  falle tilbake på. 

Anonymkode: 75743...c9f

Skrevet

Alle fagarbeidere og assistenter i skolen og SFO har rett til planleggingstid. Hvis du ikke har fått satt av tid til det, bør du ta det opp med ledelsen på skolen.

Planleggingstida skal foregå innenfor ordinær arbeidstid. I SFO skal minst fem prosent av arbeidstida brukes til planlegging og tilrettelegging. Det går fram av særavtalen SFS 2201 som gjelder for ansatte i barnehage, SFO og skole.

Selv om alle har rett til å bruke arbeidstid på planlegging og forberedelser, opplever mange assistenter og fagarbeidere at de ikke får tid til dette. Da bør kontakte arbeidsgiveren sin og om nødvendig vise til den aktuelle særavtalen. Alle barnehager, skoler og skolefritidsordninger skal i tillegg sette av 37,5 timer pr. år til planlegging og samarbeid for personalet.

Anonymkode: 10633...f39

Skrevet

Jeg er lærer, og ser at det drives regelrett rovdrift på mange av mine kollegaer som er fagarbeidere og assistenter. Ofte er det ikke tid til lunsj, arbeidsdagen er fullstendig uforutsigbar, det er ikke planleggingstid, og hvis du skulle ha et ekstra minutt her eller der så er det jo ingen tilgjengelig arbeidsplass eller PC. Ta det opp med tillitsvalgte! 

Anonymkode: 9931e...8aa

Skrevet

Det burde jo være en selvfølge at alle som skal planlegge aktiviteter får planleggingstid, uansett om de er lærer, fagarebeider eller ufaglært

Anonymkode: f72ae...7eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...