Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #1 Skrevet 22. september 2017 Hvor lang tid tok det før dere kjøpte ny bolig? Hvor bodde dere imens? Var dere på visninger, budrunder? Hvordan gikk det? Vi har solgt vår bolig og i ett år har vi vært på leting, men det er så hardt. Jeg har snart mistet alt håp. Pluss at boligprisene skyter opp i været😱 noen råd til oss? Håpefulle ord? Anonymkode: dc70a...fe0
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #2 Skrevet 22. september 2017 Vi kjøpte først og solgte etterpå. Fikk veldig greit å selge vårt første hus, det var et lite hus med en leilighet i hver etasje som var en super inngang på boligmarkedet for oss siden vi leide ut den ene etasjen, og det ble en like super inngang på boligmarkedet for de som kjøpte det av oss. Anonymkode: 93f29...36c
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #3 Skrevet 22. september 2017 Det har kommet en bolig denne uken som har visning neste tirsdag. Ettersom dagen ikke passet oss så tok vi kontakt med megler, og avtalte privat visning idag, det gjorde vi på onsdag. Og nå ringte megler og sa at selgeren har fått bud av et par og driver og tenker. Wtf?! Nå er jeg enda meg lei meg. Dette tar virkelig på. hi Anonymkode: dc70a...fe0
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #4 Skrevet 22. september 2017 Noen år siden for vår del da. Men vi måtte selge for å flytte til et annet sted i landet. Ting skjedde litt fort, så vi flyttet til et eldre hus vi bare hadde sett på bilder, ordnet gjennom mannens nye arbeidssted. Tanken var å leie det for en kortere periode mens vi fant noe å kjøpe. Men var dårlig boligmrked akkurat på den tiden. Så det som var til salgs var store litt eldre villaer til høy pris, men en standard som vi ville oppgradert betydelig om vi kjøpte eller så var det små rekkehus som vi ville vokst oss ut av ganske fort. Vi endte med å heller bygge selv, det ble billigere og vi fikk det slik vi ville. Vi som bare hadde tenkt å leie i 6 mnd endte med å bo der i nesten 3 år. Jeg mistrivdes veldig i huset, så var veldig lettet når vi endelig fikk flytte inn i vårt eget. Anonymkode: 3b2e9...def
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #5 Skrevet 22. september 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det har kommet en bolig denne uken som har visning neste tirsdag. Ettersom dagen ikke passet oss så tok vi kontakt med megler, og avtalte privat visning idag, det gjorde vi på onsdag. Og nå ringte megler og sa at selgeren har fått bud av et par og driver og tenker. Wtf?! Nå er jeg enda meg lei meg. Dette tar virkelig på. hi Anonymkode: dc70a...fe0 Da kan vel dere be om å få komme og se i dag, og komme med et motbud? Jeg kjøpte først og solgte etterpå. Var ikke noe problem å få solgt, og på den måten kunne jeg ta meg god tid og vente til det perfekte huset kom for salg. Men generelt er jo boligprisene på vei ned nå, så det kan jo være gode muligheter til å finne en fin bolig til en ok pris. Lykke til! Anonymkode: 057b2...431
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #6 Skrevet 22. september 2017 Vi har alltid kjøpt først, og så solgt. Hatt mellomfinansiering hver gang, bare noen uker da. Dette har fungert best for oss, da vi alltid har kjøpt noe litt større enn forrige bolig, og derfor villet vente til drømmeboligen dukket opp. Pluss at det har vært uaktuelt å "mellomlande" hos foreldrene våre. Anonymkode: 47cd7...bb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå