Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #1 Skrevet 22. september 2017 Kort fortalt; Far samarbeider ikke, har aldri gjort det. Har vært gjennom mekling på FVK, men han ser ikke sin egen urimelighet og vi har aldri kommet til en felles forståelse av noe. Enden på visa er at han behandler ungen så dårlig at hun ikke vil dit. Hun nekter, og har utrykkt at hun aldri noensinne vil se han igjen. Hun fikk medhold på det hos FVK, og far ser ikke hva han gjør feil for at dette har skjedd, ei heller hva han må gjøre for å rette opp i det. Nå har jeg søkt om å få foreldreansvaret alene all den tid han ikke kommuniserer med meg, og oppfører seg som en skikkelig drittunge. Barnet selv ønsker ikke at han skal ha noe innsyn (Har skrevet om det her tidligere) Brev ble sendt fra min advokat, og det resulterer i at både hans mor og hans søster har ringt datteren vår for å fortelle henne hvor dårlig gjort dette er av henne, og at hun må tenke seg godt om, og at dette var dårlig oppførsel fra hennes side (?!). Tanten har sagt at hun ikke kan ha noe mer med henne og gjøre fordi hun må velge brorens side, og bestemoren sier hun forstår sin datter godt, og at hun ikke lenger kan komme på besøk... Bestemoren har vært en sentral del av mitt barns liv hele tiden, og de har hatt mye glede av hverandre. Nå avviser hun sitt eget barnebarn pga noe jeg har valgt?? Datteren min er knust, og vet virkelig ikke hvor hun skal gjøre av seg. Vi venter på hjelp av noen som kan snakke med henne fordi hun sliter stort med forholdet til faren og måten han har behandlet henne på opp gjennom årene. Jeg sendte en sms til bestemor hvor jeg ber de om å la henne være, og forklarer bakgrunnen til at dette er gjort. Den fikk jeg ikke noe svar på, men datteren min fikk en sms av bestemor hvor hun sier hun er glad i henne, men at hun må tenke på om de kan ha noe mer kontakt, og så fikk hun en snap fra tanten sin hvor hun sier at hun er glad i henne, men at hun opplever urettferdighet på brorens vegne.... og ber henne ringe når hun har fått tenkt seg om. Altså! Hvor i alle dager henvender jeg meg for å få hjelp til dette??? Jeg orker virkelig ikke denne kampen noe mer! Anonymkode: 29155...fe3
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #2 Skrevet 22. september 2017 Hvor gammel er datteren din? Anonymkode: c0245...3ee
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #3 Skrevet 22. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvor gammel er datteren din? Anonymkode: c0245...3ee 13 Anonymkode: 29155...fe3
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #4 Skrevet 22. september 2017 Gi henne nytt telefonnummer, for det der er ikke greit. Anonymkode: c0245...3ee
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #5 Skrevet 22. september 2017 Men hun trenger hjelp. Jeg trenger hjelp. Vi orker ikke stå i dette mer, det ødelegger oss begge to! Så hvem er rette instans?? Anonymkode: 29155...fe3
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #6 Skrevet 22. september 2017 Prisen å betale for foreldreansvar til en 13-åring i dette tilfellet er null kontakt ned tante og bestemor. Er det verdt det? Jenta er 13 år! Synes du ikke tenker klart her, kun hva du kan kreve av far. Anonymkode: 1a518...458
Østerdølen Skrevet 22. september 2017 #7 Skrevet 22. september 2017 Du,her ville jeg ha tatt en telefon til Barnevernet for å få råd og veiledning videre.Dette er terrorisering og uttilbørlig press på et barn,noe de må stoppe med umiddelbart. I mellomtiden får datteren nytt telefonnummer, sørg for at slektninger er blokkert på for eksempel Facebook,slik at de ikke kan presse henne på noe vis. Blir det et problem for dem,får du påpeke at det var de selv som ikke ønsket kontakt med datteren din,så da har du sørget for at de nettopp ikke har det. Om du klarer,få datteren til å forstå at det ikke er henne det er noe galt med,men at bestemor og tante kun har fått en versjon (faren sin) og de velger å tro på den.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #8 Skrevet 22. september 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Prisen å betale for foreldreansvar til en 13-åring i dette tilfellet er null kontakt ned tante og bestemor. Er det verdt det? Jenta er 13 år! Synes du ikke tenker klart her, kun hva du kan kreve av far. Anonymkode: 1a518...458 Med all respekt å melde, du vet ikke hva denne mannen er i stand til. Han har vært en helt elendig far i mange år og det betaler hun prisen for nå. Hun har hele tiden hatt støtte av tante og bestemoren på at han oppfører seg dårlig. Han har mishandlet meg fysisk og psykisk, men jeg har likevel holdt maska for hennes del og forsøkt å få til et samarbeide. Dette er konsekvens av handling fra hans side, og dette handler om meg og han, ikke hun og resten av familien hans... Anonymkode: 29155...fe3
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #9 Skrevet 22. september 2017 10 minutter siden, Østerdølen skrev: Du,her ville jeg ha tatt en telefon til Barnevernet for å få råd og veiledning videre.Dette er terrorisering og uttilbørlig press på et barn,noe de må stoppe med umiddelbart. I mellomtiden får datteren nytt telefonnummer, sørg for at slektninger er blokkert på for eksempel Facebook,slik at de ikke kan presse henne på noe vis. Blir det et problem for dem,får du påpeke at det var de selv som ikke ønsket kontakt med datteren din,så da har du sørget for at de nettopp ikke har det. Om du klarer,få datteren til å forstå at det ikke er henne det er noe galt med,men at bestemor og tante kun har fått en versjon (faren sin) og de velger å tro på den. Takk for godt tips. Har kontaktet FVK nå for å drøfte det med de som kjenner saken godt Anonymkode: 29155...fe3
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #10 Skrevet 22. september 2017 Kan det være mulig å ha et møte på FVK med tanten og bestemoren? Der barnet kanskje har skrevet et brev, eller snakka med terapeuten først om hennes tanker rundt dette, og så kan terapeuten prøve å at dere kommer til en enighet. Kan søsteren og moren være redd for han? Fortvilet og vanskelig situasjon. Håper du har noen du kan snakke med om dette i hverdagen! Din datter også! Anonymkode: 98397...53d
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #11 Skrevet 22. september 2017 Du kan blokkere telefonnumrene deres på telefonen til datteren din. Da får hun ihvertfall ingen flere meldinger fra dem og hun slipper å bytte telefonnr. Anonymkode: 8eef9...4d3
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #12 Skrevet 22. september 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan det være mulig å ha et møte på FVK med tanten og bestemoren? Der barnet kanskje har skrevet et brev, eller snakka med terapeuten først om hennes tanker rundt dette, og så kan terapeuten prøve å at dere kommer til en enighet. Kan søsteren og moren være redd for han? Fortvilet og vanskelig situasjon. Håper du har noen du kan snakke med om dette i hverdagen! Din datter også! Anonymkode: 98397...53d Det var et lurt forslag! De er livredd han, med god grunn. Men jeg hadde aldri trodd de ville gjøre dette mot henne. Vi jobber med å få hjelp til henne, jeg har ingen. Anonymkode: 29155...fe3
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #13 Skrevet 22. september 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du kan blokkere telefonnumrene deres på telefonen til datteren din. Da får hun ihvertfall ingen flere meldinger fra dem og hun slipper å bytte telefonnr. Anonymkode: 8eef9...4d3 Problemet er at hun ønsker å ha kontakt med de, men ikke vedr dette. Får ta en prat med henne senere idag. Hun har blokkert far og stemor fra før... Anonymkode: 29155...fe3
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #14 Skrevet 22. september 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var et lurt forslag! De er livredd han, med god grunn. Men jeg hadde aldri trodd de ville gjøre dette mot henne. Vi jobber med å få hjelp til henne, jeg har ingen. Anonymkode: 29155...fe3 Om han truer/manipulerer dem så kan det være de ikke tør noe annet. Da ville jeg forklart dette til din datter. Det kan være lettere for henne å forstå enn at de ikke er glad i henne mer, eller at de skal straffe henne. Ta kontakt med noen "gamle" venner. Jeg har mange i min omgangskrets som jeg ikke lenger har daglig kontakt med, men om de hadde hatt det tøft og strukket ut en hand hadde jeg selvfølgelig vært der. Det å kunne prate med noen som kjenner deg om disse tingene kan gjøre det noe lettere. Anonymkode: 98397...53d
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #15 Skrevet 22. september 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om han truer/manipulerer dem så kan det være de ikke tør noe annet. Da ville jeg forklart dette til din datter. Det kan være lettere for henne å forstå enn at de ikke er glad i henne mer, eller at de skal straffe henne. Ta kontakt med noen "gamle" venner. Jeg har mange i min omgangskrets som jeg ikke lenger har daglig kontakt med, men om de hadde hatt det tøft og strukket ut en hand hadde jeg selvfølgelig vært der. Det å kunne prate med noen som kjenner deg om disse tingene kan gjøre det noe lettere. Anonymkode: 98397...53d Jeg har noen å snakke med, men ingen forstår hvor ille dette er så de kommer med mer eller mindre gode råd. Jeg har stått i dette i så mange år at jeg har forsøkt alt. Men nå har jeg endt hos psykolog pga dette og alt han foreslår er og forsøkt. Jeg trenger at han enten backer ut og lar oss være, eller at han tar seg sammen og behandler oss begge bra Anonymkode: 29155...fe3
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #16 Skrevet 22. september 2017 Det skal en del til for å få foreldreansvaret alene. Hvis far ikke signerer frivillig må du ta det til retten. Er det virkelig verdt det? Anonymkode: 98fd9...125
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #17 Skrevet 22. september 2017 Hvor er foreldreansvar så viktig for deg? Hun er jo 13 år!? Du lager trøbbel uten st det er nødvendig. Og datteren din betaler prisen. Anonymkode: 1a518...458
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #18 Skrevet 22. september 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor er foreldreansvar så viktig for deg? Hun er jo 13 år!? Du lager trøbbel uten st det er nødvendig. Og datteren din betaler prisen. Anonymkode: 1a518...458 Fordi det å forholde seg til han er en stor psykisk påkjenning for meg. Fordi barnet ikke kan få pass, bankkort, behandling hos bupa, samtaler hos psykolog osv osv osv uten at han samtykker. Barnet vil det ikke heller. Det er absolutt nødvendig. Hvorfor er det ingen som stiller krav til at han ter seg og forholder seg til oss på en vanlig måte? Det er det som ødelegger henne. Det er det som gjør at vi står på trappene og venter på psykolog til henne. Ikke at jeg søker om å få foreldreansvar alene. Dette er konsekvens av hans handlinger gjennom 13 år. Jeg orker ikke bukke under for han lenger. Jeg kan ikke stå å se på at han ødelegger barnet mitt Anonymkode: 29155...fe3
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #19 Skrevet 22. september 2017 Jeg lurer på om jeg ikke hadde tatt tilbake med samme mynt: Dere har med å behandle jenta med respekt, dere har med å holde kontakt ellers så blir alt faren har gjort og det som de har skrevet nå offentlig publisert. Slik at alle av deres venner også kan se hvor slem de er. Anonymkode: 25349...dcc
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #20 Skrevet 22. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg lurer på om jeg ikke hadde tatt tilbake med samme mynt: Dere har med å behandle jenta med respekt, dere har med å holde kontakt ellers så blir alt faren har gjort og det som de har skrevet nå offentlig publisert. Slik at alle av deres venner også kan se hvor slem de er. Anonymkode: 25349...dcc Du aner ikke hvor mange ganger jeg har hatt lyst å fortelle den hele og fulle sannhet om han. Men problemer er at de tror ikke på meg uansett, fordi han har en makt over de som ikke ligner noe. En makt jeg nå omsider har klart å komme meg ut av! Jeg sendte moren hans en sms hvor jeg ba de lot være å kontakte henne og at dette kun handler om det praktiske. Samvær får han ha så mye hun har lyst, som er ingenting. Men det er fordi han har forsømt og til tider utøvet psykisk mishandling mot henne. Anonymkode: 29155...fe3
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #21 Skrevet 22. september 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Kort fortalt; Far samarbeider ikke, har aldri gjort det. Har vært gjennom mekling på FVK, men han ser ikke sin egen urimelighet og vi har aldri kommet til en felles forståelse av noe. Enden på visa er at han behandler ungen så dårlig at hun ikke vil dit. Hun nekter, og har utrykkt at hun aldri noensinne vil se han igjen. Hun fikk medhold på det hos FVK, og far ser ikke hva han gjør feil for at dette har skjedd, ei heller hva han må gjøre for å rette opp i det. Nå har jeg søkt om å få foreldreansvaret alene all den tid han ikke kommuniserer med meg, og oppfører seg som en skikkelig drittunge. Barnet selv ønsker ikke at han skal ha noe innsyn (Har skrevet om det her tidligere) Brev ble sendt fra min advokat, og det resulterer i at både hans mor og hans søster har ringt datteren vår for å fortelle henne hvor dårlig gjort dette er av henne, og at hun må tenke seg godt om, og at dette var dårlig oppførsel fra hennes side (?!). Tanten har sagt at hun ikke kan ha noe mer med henne og gjøre fordi hun må velge brorens side, og bestemoren sier hun forstår sin datter godt, og at hun ikke lenger kan komme på besøk... Bestemoren har vært en sentral del av mitt barns liv hele tiden, og de har hatt mye glede av hverandre. Nå avviser hun sitt eget barnebarn pga noe jeg har valgt?? Datteren min er knust, og vet virkelig ikke hvor hun skal gjøre av seg. Vi venter på hjelp av noen som kan snakke med henne fordi hun sliter stort med forholdet til faren og måten han har behandlet henne på opp gjennom årene. Jeg sendte en sms til bestemor hvor jeg ber de om å la henne være, og forklarer bakgrunnen til at dette er gjort. Den fikk jeg ikke noe svar på, men datteren min fikk en sms av bestemor hvor hun sier hun er glad i henne, men at hun må tenke på om de kan ha noe mer kontakt, og så fikk hun en snap fra tanten sin hvor hun sier at hun er glad i henne, men at hun opplever urettferdighet på brorens vegne.... og ber henne ringe når hun har fått tenkt seg om. Altså! Hvor i alle dager henvender jeg meg for å få hjelp til dette??? Jeg orker virkelig ikke denne kampen noe mer! Anonymkode: 29155...fe3 Hvordan har du gått fram for å søke om foreldreansvar alene? Jeg tenker å gjøre det samme. Anonymkode: bd7bb...62b
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #22 Skrevet 22. september 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan har du gått fram for å søke om foreldreansvar alene? Jeg tenker å gjøre det samme. Anonymkode: bd7bb...62b Kontaktet advokat som fremmer krav til han. Jeg har gitt beskjed om at dette ikke er noe jeg ønsker å bruke tid på om de mener jeg har en dårlig sak, men de mener det er verdt å prøve all den tid barnet selv ikke vil på samvær og sliter med å måtte forholde seg til at han må ha innsyn overalt. Og det faktum at hun er ganske stor. Det er ikke en enkel prosess, og jeg er ikke så sikker på at jeg vinner frem heller, men hans manglende samarbeid teller ikke i hans favør... Anonymkode: 29155...fe3
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #23 Skrevet 22. september 2017 I første omgang gi dattera nytt telefonnummer så får du se hvordan ting utvikler seg. Det er trist at barn mister kontakt med sin familie,spesielt om de hadde en nær kontakt og det er alltid fint å ha familie. Kutt smser så se om det roer seg. Om ikke,det er mange lær dattera å sette pris på de gode minnene om bestemoren og tanten men gå videre. Anonymkode: 04f46...5a3
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #24 Skrevet 22. september 2017 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: I første omgang gi dattera nytt telefonnummer så får du se hvordan ting utvikler seg. Det er trist at barn mister kontakt med sin familie,spesielt om de hadde en nær kontakt og det er alltid fint å ha familie. Kutt smser så se om det roer seg. Om ikke,det er mange lær dattera å sette pris på de gode minnene om bestemoren og tanten men gå videre. Anonymkode: 04f46...5a3 Foreslo dette for henne, men det vil hun ikke. Hun ønsker å ha kontakt med de så lenge de ikke snakker om "saken". Hun blokkerte numrene dems da, så hun slipper å forholde seg til de i helga. Har snakket med både advokat og FVK idag og de er rystet over at han lar barnet lide av dette Anonymkode: 29155...fe3
ALENEmamma'n Skrevet 22. september 2017 #25 Skrevet 22. september 2017 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har noen å snakke med, men ingen forstår hvor ille dette er så de kommer med mer eller mindre gode råd. Jeg har stått i dette i så mange år at jeg har forsøkt alt. Men nå har jeg endt hos psykolog pga dette og alt han foreslår er og forsøkt. Jeg trenger at han enten backer ut og lar oss være, eller at han tar seg sammen og behandler oss begge bra Anonymkode: 29155...fe3 Det siste du skrev-akkurat mitt ønske og... enten oppfører han seg sivilisert eller så må han bare slette oss fra historien sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå