Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #1 Skrevet 22. september 2017 Jeg får sår tunge av de. De hjelper godt mot smerter, men har prøvd å gå på de fast flere ganger, men hver gang må jeg gi meg pga. tungen føles som et stort sår. Er det jeg som gir meg for fort, eller må jeg bare innse at jeg ikke kan bruke Sarotex? Anonymkode: 8e9ba...c67
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #2 Skrevet 22. september 2017 jeg har ikke erfaring m bruk. Men jeg vet at munntørrhet er noe som kan oppstå... det er ikke det som kan være årsaken da? de har ulike preparat for det, uten resept som kan være lurt å prøve. Ellers er det rapportert om forstørrede spyttkjertler... sammenheng der kanskje? :-) Anonymkode: d059c...faf
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #3 Skrevet 22. september 2017 Jeg bruker sarotex daglig. Liten dose hver kveld som smertestillende og for å få sove. Jeg bruker det pga revmatiske diagnoser, bl. a. sjøgrens. Har munntørrhet pga sjøgrens, men opplever det forverres av Sarotex. Men snakk med apotek og lege om ulike hjelpemidler mot munntørrhet. Hvis du finner noe som fungerer for deg så vil du sikkert klare å unngå sår i munnen/tunga. Anonymkode: 8388f...48b
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #4 Skrevet 22. september 2017 Blir tørr ja, har prøvd "alt" fra apoteket. Men måtte gi meg nå igjen. Sluttet for 2 dager siden, og tunga er nesten allerede god, så det er ingen tvil om at det er Sarotexen. Hadde håpet at det ville gi seg etter hvert for det mener jeg legen fortalte meg da jeg fikk de. Men hvor lenge er etter hvert? Har i alle fall brukt de i 2 mnd sammenhengende. Anonymkode: 8e9ba...c67
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #5 Skrevet 22. september 2017 Min erfaring er at munntørrheten ikke gir seg over tid. "Ubehandlet" munntørrhet gir fort sår og ubehag i munnen. Jeg sover med vannflaske og sukkerfrie pastiller, f.eks. "Frisk" på nattbordet. Med jevnlig inntak før jeg sovner, hvis jeg våkner i løpet av natta, og når jeg våkner, holder jeg spyttproduksjonen greit i sjakk. Du må vurdere fordeler og bivirkninger opp mot hverandre og ta stilling til hva som er riktig for deg. Anonymkode: 8388f...48b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå