Gå til innhold

CTG Uke 34, for stabil puls??


Nonygaje

Anbefalte innlegg

CTG registrering i går fordi jeg har fått så mye vann i kroppen, sjekket for preklamsi.

Hjerterytmen til fosteret på 34+3 var veldig rolig og stabil hele veien, uansett spark. Jordmor mente den burde "hoppe" mer når hun sparket og var aktiv. Puls i snitt på 140-145. Hun er også vanskelig å måle fordi hun ligger så langt "ned". Mister hele tiden kontakt med CTG maskinen og må ligge å klemme den ned i magen.

Gynekologen mente det bare var fordi hun er så liten (ung, veide ca 2600 så er ikke liten) enda. Det har vært roligere i magen den siste uken, men UL og CTG viser aktivitet og trivsel. Så det er bare at det er litt mindre plass der inne nå...

Har dere fått lignende svar etter CTG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du? at noe er galt? Her har du fått svar at alt ser fint ut, og at barnet viser aktivitet og trivsel... 
Den ene setningen som du har hengt deg opp i er den fra jm om stabil puls, men der har du jo forklaringen selv (dårlig kontakt med ctg maskinen). Så da er jo alt fint da.

Anonymkode: d9c6b...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var inne til to ctg, de ville at jeg skulle komme tilbake fordi hun var så rolig under første ctg. Og den andre CTG viste akkurat det samme. Stabil puls enda det var spark. 

Jordmora som ønsket meg tilbake til kontroll, gyn mente det var greit. Blir vel bare nervøs. Fint å vite om andre hadde hatt samme lesning av CTG uke 34.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...