Gå til innhold

Hjelp fra barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt kontakt med barnevernet fordi vi trenger hjelp til en vanskelig tenåring. Får også hjelp på bup, men det er ikke nok.. ting tar veldig lang tid. Har ingen erfaring fra barnevernet.. hører så mye rart og bare skrekkhistorier. Hvis de må hjem hit å kikke, får de bare komme å se hvordan vi har det, for ungene har det bra...men synes det er ekkelt at noen skal hjem hit å granske oss. Noen erfaringer?? 

Anonymkode: 7cd6a...d5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gutt som utagerer helt ekstremt i barnehagen mot voksne og barn. Barnevernet har aldri snakket om å ta han ifra meg likevel;de prøver å finne løsninger så barnet får det han trenger. Nå avsluttet de nettopp saken å har enda sønnen min :)

Anonymkode: 8ba8e...780

Skrevet

Har de vært hjemme hos deg? Hva fant de ut av?

Skrevet

Ikke noe å være redd for. Det kan hende dere får tilbud om terapi med ungdommen. Terapi som skal hjelpe hele familien å fungere sammen. Barnevernet er ikke ute etter å ta barn. De er best tjent med at familier fungerer 

Anonymkode: 8a5e5...0e3

Skrevet

Jeg jobber i MST, som veldig sannsynlig er det dere vil bli tilbudt hvis ungdommen din har atferdsvansker. Fra vårt perspektiv er det selvfølgelig viktig at undersøkelsen er konkludert, sånn at man vet at omsorgsforholdene er gode nok, men det er ikke ønskelig med en lang undersøkelse. Viktig å komme i gang så fort som mulig. Kommunal barneverntjenestes hjemmebesøk er en naturlig del av undersøkelsen, handler jo om å sikre at man ikke sier det er ungen som har problemer hvis hjemmet står helt på hodet og ingenting fungerer av det voksne som minimum bør tilby. En seng til hver, normalt ryddig og rent. Ansatte i barneverntjenesten har sett mange kaotiske hjem, og lista ligger ikke på perfekt. 

Anonymkode: 7126d...238

Skrevet

Takk og pris.. ja de har det veldig bra. : )Synes det er veldig ekkelt at noen skal hjem hit... typisk at de kommer en dag da det er skikkelig rotete her: ) føler at vi har et helt normalt hjem og alle sier jeg er en god mor så jeg har ikke noe å bekymre meg for egentlig. Bare lurer på hva de tar tak i og på hvilke måte.. er det kun samtaler med tenåringen?

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk og pris.. ja de har det veldig bra. : )Synes det er veldig ekkelt at noen skal hjem hit... typisk at de kommer en dag da det er skikkelig rotete her: ) føler at vi har et helt normalt hjem og alle sier jeg er en god mor så jeg har ikke noe å bekymre meg for egentlig. Bare lurer på hva de tar tak i og på hvilke måte.. er det kun samtaler med tenåringen?

Kommer jo an på hva som er grunnen til at du vil ha hjelp. Har ungdommen din atferdsvansker? Skulking, krangling osv? Da blir det helt sikkert mye foreldrejobbing. Selv om du er en god mor, må man sikkert se på hvordan du og andre voksne skal gjøre ting annerledes for at ungdommen skal skjønne at nå er det slutt på "tull". 

Skrevet

Ville bare si at det er veldig sjeldent at barneverntjenesten kommer på uanmeldt besøk. Enten sender de et brev i posten med dato og tid eller avtaler med dere på et møte for eksempel :)

Flott at dere har bedt om hjelp,  barneverntjenesten har mye hjelp og tilby. 

Anonymkode: 14bcb...362

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville bare si at det er veldig sjeldent at barneverntjenesten kommer på uanmeldt besøk. Enten sender de et brev i posten med dato og tid eller avtaler med dere på et møte for eksempel :)

Flott at dere har bedt om hjelp,  barneverntjenesten har mye hjelp og tilby. 

Anonymkode: 14bcb...362

Enig, som regel ringer de og gjør avtale med foreldrene. Jeg fikk to avtalte besøk i undersøkelsesfasen og har nå hjemmebesøk en fast dag i uka. 

Anonymkode: f645e...f2d

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kommer jo an på hva som er grunnen til at du vil ha hjelp. Har ungdommen din atferdsvansker? Skulking, krangling osv? Da blir det helt sikkert mye foreldrejobbing. Selv om du er en god mor, må man sikkert se på hvordan du og andre voksne skal gjøre ting annerledes for at ungdommen skal skjønne at nå er det slutt på "tull". 

Adferdsvansker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...