Gå til innhold

Hvilken hekk vokser fort som har fine høstfarger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helst noe som er lettstelt 😊

Anonymkode: c0c21...0ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle inn her og skrive svartsurbær jeg også. Det er et skikkelig kinderegg av ei plante. Blomstrer pent om våren, nydelige høstfarger og bær som det blir deilig saft og gele av. I tillegg vokser den fort, tåler det meste og krever lite. 

Skrevet

Tusen takk for svar 😁😁 Da blir det svartsurbær 😄

Anonymkode: c0c21...0ff

Skrevet

Aronia ja. Plantet aronia hekk i juni. Vokst endel allerede. 

Anonymkode: c7446...0f8

Skrevet

Hvor høy blir den?

Skrevet
10 minutter siden, den perfekte mor skrev:

Hvor høy blir den?

Så høy du vil, omtrent. Jeg har en aroniabusk, ikke som hekk, og den var 3-4 meter høy før jeg klippet den ned i fjor. Som hekk så må den jo klippes jevnlig for at den skal holde seg nede.

Skrevet
2 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Så høy du vil, omtrent. Jeg har en aroniabusk, ikke som hekk, og den var 3-4 meter høy før jeg klippet den ned i fjor. Som hekk så må den jo klippes jevnlig for at den skal holde seg nede.

Så den kan brukes som skjerming for inn-og utsyn da? Den er jo nydelig, men jeg trenger en hekk med litt høyde. Hadde igrunn utelukket den, men da tar jeg den gladelig inn i varmen igjen👍🏻 Vet du hvor mye den tåler på vinterstid av kulde, snø osv? Er treverket i den tett nok til å skjerme uten bladverk?

Skrevet
Akkurat nå, den perfekte mor skrev:

Så den kan brukes som skjerming for inn-og utsyn da? Den er jo nydelig, men jeg trenger en hekk med litt høyde. Hadde igrunn utelukket den, men da tar jeg den gladelig inn i varmen igjen👍🏻 Vet du hvor mye den tåler på vinterstid av kulde, snø osv? Er treverket i den tett nok til å skjerme uten bladverk?

Den skjermer naturlig nok mye mindre uten blader, og er nok litt stranten de første årene. Treverket kan bli ganske tykt, men det tar naturlig nok en god del år før det blir sånn. Jeg har aldri sett noen kuldeskader på min, ihvertfall. Mener å ha lest H6 på herdighet. 

Skrevet

Jeg skulle også foreslå svartsurbær! 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...