Anonym bruker Skrevet 20. september 2017 #1 Skrevet 20. september 2017 hun ville ikke lytte etter hjertelyden. jeg er i uke 12 og livmor er komt mange cm over skambenet og jeg kjenner en tydelig bul, og det er 4 barnet mitt, med dei andre hørte jeg hjerte lyd i uke 12. det var en ny prosedyre visst nokk, de begynte ikke med måling og lytting før uke 24?? ble litt skuffa men men. Anonymkode: cbb4a...e9d
Anonym bruker Skrevet 20. september 2017 #2 Skrevet 20. september 2017 Ok. Takk for info og til lykke med graviditeten. Anonymkode: 056d8...586
Anonym bruker Skrevet 20. september 2017 #3 Skrevet 20. september 2017 det jeg ville fram til var vel om det er slik der dere går på kontroll også eller?? takk😊 hi Anonymkode: cbb4a...e9d
Anonym bruker Skrevet 20. september 2017 #4 Skrevet 20. september 2017 Jeg har en Jm (av to jeg går til) som ikke ville lytte med dopler før etter uke 14 pga studier som viste at barnet følte ubehag/ble påvirket så tidlig. Målingene begynte de med før 24, tipper jeg var ca 14-16uker når de begynte å lytte, måle sf osv (mitt 2.barn) Anonymkode: a43d6...7a9
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #5 Skrevet 21. september 2017 Fornuftige jordmødre lytter ikke etter hjertelyden så tidlig av to grunner: 1. Den er vanskelig å finne så tidlig, og mange blir stresset hvis jm ikke finner den. 2. Det anbefales ikke å bruke doppler i 1.trimester pga en liten risiko for at det kan skade fosteret (doppler er høyenergiske bølger som produserer varme, og et lite foster med organer i dannelse vil være mer sårbart) Anonymkode: 4d18a...ee9
Lessismore Skrevet 21. september 2017 #6 Skrevet 21. september 2017 Samme gjorde min lege og. Han brukte ikke doppleren før etter oul.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #7 Skrevet 21. september 2017 Var hos lege i slutten av uke 11, og hun lyttet. Jeg var dog forberedt på at det kunne være vanskelig for henne å finne hjertelyden. Hun fant den. Håper ikke det medfører skade 🤔 Er det ikke flere som kjøper doppler og bruker hjemme (ikke jeg)? Om det var reell fare for fosterskade ville de vel ikke solgt det? Eller er det naivt av meg å tro? 😕 Anonymkode: 8ff3a...652
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #8 Skrevet 21. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Var hos lege i slutten av uke 11, og hun lyttet. Jeg var dog forberedt på at det kunne være vanskelig for henne å finne hjertelyden. Hun fant den. Håper ikke det medfører skade 🤔 Er det ikke flere som kjøper doppler og bruker hjemme (ikke jeg)? Om det var reell fare for fosterskade ville de vel ikke solgt det? Eller er det naivt av meg å tro? 😕 Anonymkode: 8ff3a...652 Det er naivt å tro ja Anonymkode: e8cd5...5e5
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #9 Skrevet 21. september 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Var hos lege i slutten av uke 11, og hun lyttet. Jeg var dog forberedt på at det kunne være vanskelig for henne å finne hjertelyden. Hun fant den. Håper ikke det medfører skade 🤔 Er det ikke flere som kjøper doppler og bruker hjemme (ikke jeg)? Om det var reell fare for fosterskade ville de vel ikke solgt det? Eller er det naivt av meg å tro? 😕 Anonymkode: 8ff3a...652 Naivt ja desverre. Det selges så mye som er skadelig idag at man må nesten bruke hodet litt selv innimellom. Anonymkode: ed032...59e
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #10 Skrevet 21. september 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Var hos lege i slutten av uke 11, og hun lyttet. Jeg var dog forberedt på at det kunne være vanskelig for henne å finne hjertelyden. Hun fant den. Håper ikke det medfører skade 🤔 Er det ikke flere som kjøper doppler og bruker hjemme (ikke jeg)? Om det var reell fare for fosterskade ville de vel ikke solgt det? Eller er det naivt av meg å tro? 😕 Anonymkode: 8ff3a...652 Det står vel et sted i de papirene som følger med som ingen leser at den ikke bør brukes sånn og sånn... Det selges ganske mye som er skadelig. Anonymkode: 4d18a...ee9
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #11 Skrevet 22. september 2017 Her er det ikke sånn. Har ei venninne som var til kontroll ved rundt 14-16 uker.. Der lyttet de til hjertelyden. Dette var nå nylig. Anonymkode: 8e482...a28
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #12 Skrevet 22. september 2017 Tror ikke jeg var til jm før i uke 18 jeg med mine to siste. (har 5) Det er lov å være skuffet, men hugs på at det er tidlig. Veldig ofte finner de ikke hjertelyden så tidlig, og hvor bekymret hadde du ikke vert da? Anonymkode: a18ab...839
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå