Gå til innhold

Når venner plutselig vil være venner igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 7 år siden fikk jeg en gammel bekjent inn i naboleiligheta. I løpet av de to-tre årene han bodde her ble vi kjempegode venner, og hadde mye moro sammen imnad samme vennekrets. Så fant han seg ei dame, flytta inn med henne og vi hørte nada fra han. 4-5 år siden er det vel nå, så plutselig i forrige uke begynte han å sende mld på facebook. Nå viser det seg at det er nylug slutt med han og dama, og han vil inn i varmen igjen. Alle vi andre er jo i faste forhold og har roet oss betraktelig ned de siste 5 årene. Mens han virker som han gjerne fortsetter der vi slapp. Prøver å invitere seg selv på besøk, sender mld hver dag, skal på visning i ei leilighet rett i huhhet forsi han savner gamle tider osv osv. Jeg får litt sånn, jaha nå er jeg god nok igjen, etter at du kasta oss alle til sides for kjærligheten. Jeg føler meg litt stygg, men jeg vet ikke hvor interessert jeg er i er nytt "vennskap" med han. Hva ville dere gjort i min situasjon?

Anonymkode: 8b3c4...91a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det store spørsmålet er jo om det var seksuell tilnærming i bilde, har du f.eks rimmet han? 

Anonymkode: 97d0c...182

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det store spørsmålet er jo om det var seksuell tilnærming i bilde, har du f.eks rimmet han? 

rimmet, faktisk.  da er man vel passert seksuell _tilnærming_ for ganske så lengst :-D

Anonymkode: ed702...72d

Skrevet

Haha :) nei det var aldri noe romantisk mellom oss, vi sov sammen i fylla engang fordi jeg trengte trøst etter avslag fra en jeg likte:p men der var aldri noe hverken fra min eller hans side, vi var kun buddies

Skrevet

Nei, da vet jeg sannelig ikke...

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Rimming var det føste du kom på :D Da er man vel langt forbi seksuell tilnærming vel :D

Anonymkode: 6c7b0...151

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Rimming var det føste du kom på :D Da er man vel langt forbi seksuell tilnærming vel :D

Da er man over i psykose :)

Anonymkode: 8f181...419

Skrevet

Jeg har bodd under en stein de siste årene - hva er rimming? Tror ikke jeg tør å google det...

Anonymkode: 21dd9...637

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har bodd under en stein de siste årene - hva er rimming? Tror ikke jeg tør å google det...

Slikking i/på bakveien

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slikking i/på bakveien

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hahaha😂😂😂 dette fikk meg til å le noe helt hinsides! 

Tydeligvis trøtt,ja😂😂

Skrevet

Jeg tenker at man av og til kan prøve å legge sine egne sårede følelser til side, og huske at dere ikke har hatt kontakt med ham i disse årene. Dermed vet du/dere heller ikke så mye om hvordan han har hatt det i disse årene. I begynnelsen var det nok forelskelsen som gjorde at han prioriterte kjæresten fremfor dere, men etter at den første stormende følelsen la seg kan det jo ha vært andre årsaker. 

Selv trakk jeg meg unna både venner og familie da jeg ble fanget i et forhold med eksen min, som mishandlet meg både fysisk og psykisk. Da jeg omsider klarte å bryte ut av det forholdet, var det en del venner som vendte meg ryggen, mens andre valgte å gi meg en ny sjanse. Etter nesten tre år klarte jeg å fortelle dem hvorfor ting ble som de ble den gangen. 

Men det kan også hende at han, som du tror, syntes hennes venner var mer spennende da og valgte dem fremfor dere da. Og at han nå er uinteressant for dem siden det er slutt, og derfor kommer luskende til dere igjen. 

Det kan også hende at denne dama var av den typen som lagde et blodhelvette hver gang han foreslo å gjøre noe som HAN ønsket å gjøre, som å finne på noe med dere. Du vet ei sånn som blir sur og gir silent treatment i ei uke, fordi han hadde sendt en tekstmelding til ei venninne. Vi vet alle st de finnes.... og da er det lett å bare føye seg for få en tilnærmet normal dag. Inntil det en dag blir nok. 

Hva du velger å tenke om det, må du nesten bestemme deg for selv. Du får vurdere hvor bra han faktisk var for deg på den tiden, og hvorvidt du er villig til å gi ham en ny sjanse eller ikke. 

Anonymkode: 2dad0...b6b

Skrevet

Tja.. spørs vel egentlig hvor interessant det bli i lengden å bli venner igjen, med tanke på at resten av gjengen har fått partner og barn. Han er vel singel og barnløs og har få forpliktelser. Tenker at dette vennskapet nok kommer til å renne ut i Sanden igjen. Skal dere finne på noe som kino,fest, gå ut å spise, turer osv så må dere planlegge, skaffe barnevakt osv. Tipper at han finner seg noen singel venner og etter hvert finner han seg ei ny dame og da er det vel på'n igjen 😊

Skrevet

Ja det er ikke første gangen heller han blir borte når han får seg dame. Og det kommer garantert til å skje igjen, så om jeg velger å gjenoppta vennskapet vårt så er det nok midlertidig likevel. Jeg tror nok bare han syntes det var behagelig å være i et forhold, og valgte å prioritere bort vennene sine til fordel for kvalitetstid med kjæresten. Vet forøvrig også at hun var kjempesjalu på meg siden vi var så gode venner, det fortalte han. Men det var jo ikke bare meg han kutta kontakten med, det var jo oss alle mann som dame. Jeg tenker jeg skal la det dø ut i stillhet, jeg har faktisk nok med mitt eget og mine venner som gidder å ha kontakt med meg. Sagt nei nå 2 dager på rad, først til å drikke kaffe, så til å dra å se på ei leilighet rett ned i høgget for meg. Vet ikke helt hva han ser for seg, men tror nok realiteten vil finne han ganske snart. Kommer ikke til å avslå han helt, men det blir nok ikke tilbake til det gamle slik som han tror. Langt der i fra.

HI

Skrevet

Her er et helsprøtt forslag: Vær ærlig med han! 

Jeg veit at det er helt gale-mathias og foreslå noe slikt, men ... 

"la det dø ut". Selv om han er dust så trenger du ikke være dust tilbake. Si hva du føler og hvorfor. Så veit han iallefall hvor landet ligger. Jeg hadde nok ikke hatt rom for slike venner i livet mitt nå i småbarnsfasen, men det går an å være allright uansett.

Anonymkode: a4ef0...5a2

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her er et helsprøtt forslag: Vær ærlig med han! 

Jeg veit at det er helt gale-mathias og foreslå noe slikt, men ... 

"la det dø ut". Selv om han er dust så trenger du ikke være dust tilbake. Si hva du føler og hvorfor. Så veit han iallefall hvor landet ligger. Jeg hadde nok ikke hatt rom for slike venner i livet mitt nå i småbarnsfasen, men det går an å være allright uansett.

Anonymkode: a4ef0...5a2

Word! Han er til og med gutt. All erfaring tilsier at han i større grad tåler å høre det enn hvis det hadde vært en jente. 

Anonymkode: 2dad0...b6b

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

I familiefilmen Vacation er rimming feilaktig oversatt som "klining", eller noe sånt. Vi kommer til å oppleve en hel generasjon som snakker om at de rimmet med kjæresten sin :ler:

Anonymkode: 4f458...d23

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I familiefilmen Vacation er rimming feilaktig oversatt som "klining", eller noe sånt. Vi kommer til å oppleve en hel generasjon som snakker om at de rimmet med kjæresten sin :ler:

:legrine:

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi sier til venner og gjerne besteforeldre at vi skal hjem å rimme litt, koselig det. Ekte kjærlighet er basert på de gode samtalene samt rimming.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...