Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #1 Skrevet 19. september 2017 Har time imorgen formiddag og er supernervøs. 8 år siden sist og husker godt den undersøkelsen. Fikk litt spray og brakk meg mange ganger og etter uttallige forsøk gikk det. Men husker ikke, får man svar på noe med en gang? Og i brevet fra sykehuset står det at man får bedøvelsesspray og noen får mer beroligende. Vil d da si at jeg har mulighet til å få noe mer som virker enn spray? Anonymkode: dee24...586
Twintipp Skrevet 19. september 2017 #2 Skrevet 19. september 2017 Flere ganger, fikk spray. Ikke vondt, går kjempefint hver gang. Har dog tatt undersøkelser hvor de går via munnen og ned i leveren, _det_ var vondt!! Gastroskopi er som et teselskap i forhold. Slapp av, dette går bra!! Har aldri brekt meg, fort gjort og ingenting å grue seg for.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #3 Skrevet 19. september 2017 Første gang jeg tok det gikk det som en lek.... andre gang var det værre, spydde og spydde og masse blod rant ut... be om alt du kan! Fikk svar med gang mener jeg å huske.... Anonymkode: 6aaec...37a
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #4 Skrevet 19. september 2017 Ja, jeg brakk meg, men det gikk superbra. Man kommer jo fastende. Tiden går fort, vips så er det torsdag 😊❤ Anonymkode: 2c642...051
Anonym bruker Skrevet 20. september 2017 #5 Skrevet 20. september 2017 Ja, brakk meg, spydde og fikk ikke puste. Ingen sa til meg at jeg måtte bøye hodet mot magen for å frigjøre luftveiene, noe som resulterte i at jeg ble kvalt, og trodde jeg skulle svime av. Grusom opplevelse, og neste gang vil jeg be om beroligende. Anonymkode: e41de...bd7
Anonym bruker Skrevet 20. september 2017 #6 Skrevet 20. september 2017 Da skal jeg ta det jeg kan få denne gangen. For synes det var skikkelig ekkelt forrige gang når jeg brakk meg så mye og de måtte ha så mange forsøk på å få slangen ned 🙈🙄 Anonymkode: dee24...586
Anonym bruker Skrevet 20. september 2017 #7 Skrevet 20. september 2017 Ja, jeg ber om beroligende hver gang (stesolid i.v). Et must, for jeg får helt panikk. Første gangen jeg måtte ta det så var jeg bare 17år, og hun j.... sykepleieren holdt meg fast når jeg fikk panikk -Etter det så takler jeg det svert dårlig. Men med litt stesolid/valium, og tolmodig lege, så har det gått fint de siste gangene lykke til! Anonymkode: 70637...334
Anonym bruker Skrevet 20. september 2017 #8 Skrevet 20. september 2017 Gikk helt fint med gastroskopi, og jeg fikk en del svar med en gang, men noen prøver måtte jeg vente på. Men jeg trakk meg når jeg ble innkalt til koloskopi. Noe jeg angrer på nå, for jeg går fortsatt rundt og er nervøs for at jeg feiler noe alvorlig, men har sperre for at noen fremmende skal føre noe inn i baken på meg. Anonymkode: f6c67...45a
Anonym bruker Skrevet 20. september 2017 #9 Skrevet 20. september 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gikk helt fint med gastroskopi, og jeg fikk en del svar med en gang, men noen prøver måtte jeg vente på. Men jeg trakk meg når jeg ble innkalt til koloskopi. Noe jeg angrer på nå, for jeg går fortsatt rundt og er nervøs for at jeg feiler noe alvorlig, men har sperre for at noen fremmende skal føre noe inn i baken på meg. Anonymkode: f6c67...45a For meg var koloskopi mye enklere å gjennomføre enn gastroskopi. Ikke vondt, ikke ekkelt. Hopp i det, ta undersøkelsen du. 😊 Anonymkode: e41de...bd7
Anonym bruker Skrevet 20. september 2017 #10 Skrevet 20. september 2017 Jeg har tatt det en gang, var livredd og nektet å gjøre det med mindre de ga meg så mye drugs at jeg hverken fikk med meg hva som skjedde eller kom til å huske det etterpå. Det fikk jeg og husker absolutt ikke noe. Anonymkode: 5c4b5...221
Anonym bruker Skrevet 20. september 2017 #11 Skrevet 20. september 2017 Jeg må i narkose for å klare det. Får ikke puste, kaster opp, spy i nesa og fullstendig panikk. Husker ikke når jeg fikk svar. Mulig jeg fikk svar på sykehuset. Var så omtåket. Anonymkode: 6b1b4...f90
Anonym bruker Skrevet 20. september 2017 #12 Skrevet 20. september 2017 Synes du er tøff! De har vurdert det på meg, jeg tør ikke... Har sykehusskrekk, trenger ikke nok en vond opplevelse der Anonymkode: 95a5d...88d
Anonym bruker Skrevet 20. september 2017 #13 Skrevet 20. september 2017 Jeg var med da søsteren min tok det for ikke lenge siden, hun grudde seg veldig og ville be om beroligende så jeg ble med for å kjøre henne hjem. Du kan jo ikke kjøre selv med beroligende i kroppen. Det var ganske vittig, hun oppførste seg som om hun var salig full og sa etterpå at hun godt kunne skjønne at folk ble avhengige av slike medisiner for hun følte hun fløy på en lykkelig sky uten en bekymring i verden den tiden de virket. Hun kom seg helt greit gjennom undersøkelsen ihvertfall Anonymkode: 28f9b...cc9
Anonym bruker Skrevet 20. september 2017 #14 Skrevet 20. september 2017 Min datter gjorde det, da i narkose siden hun var 5 år. Vi fikk umiddelbart svar på at det ikke så ut som cøliaki, men endelig svar kom i posten et måneder senere. Anonymkode: 4e549...435
Anonym bruker Skrevet 20. september 2017 #15 Skrevet 20. september 2017 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gikk helt fint med gastroskopi, og jeg fikk en del svar med en gang, men noen prøver måtte jeg vente på. Men jeg trakk meg når jeg ble innkalt til koloskopi. Noe jeg angrer på nå, for jeg går fortsatt rundt og er nervøs for at jeg feiler noe alvorlig, men har sperre for at noen fremmende skal føre noe inn i baken på meg. Anonymkode: f6c67...45a Jeg har akkurat tatt gastroskopi og koloskopi, og jeg tar gjerne 5 koloskopi undersøkelser mot 1 gastroskopi. Når det er sagt så var gastroskopi helt greit, men selvfølgelig litt ubehagelig og jeg brakk meg en del. Det var et lite øyeblikk jeg tenkte "nå klarer jeg ikke mer", men da var legen ferdig og slangen på vei ut. Jeg fikk resultatet med en gang av legen som gjennomførte undersøkelsen. Jeg gruet meg også veldig til koloskopi, men det var helt uproblematisk, og vedkommende som undersøkte forklarte hele tiden det han så. Hvis jeg hadde vært deg ville jeg bedt om ny henvisning til koloskopi, og fått undersøkt alt det du bør undersøke. Jeg gikk selv og var bekymret pga diverse plager, men etter å ha tatt ultralyd av indre organer, alle mulige blodprøver, MR og CT av bryst/rygg, gastroskopi og koloskopi så har jeg fått svar på at det ikke er noe alvorlig galt med meg. Jeg har irritable tarm, samt revmatiske plager og det er veldig mye lettere å leve med disse sykdomstegnene når jeg vet det ikke er noe alvorlig galt med meg, da klarer jeg også rent psykisk å fokusere mindre på smertene og får derfor mindre opplevelse av smerte. Anonymkode: 8159b...973
Yellow Brick Road Skrevet 20. september 2017 #16 Skrevet 20. september 2017 Jeg har tatt det en gang, grudde meg da, og kommer til å grue meg enda mer om jeg skulle gjøre det igjen. Men det er nok fordi tanken på det er verre enn det virkelig var. Jo, det er selvfølgelig ubehagelig, men det gikk helt greitt og er egentlig fort gjort. En sykepleier holdt meg i hånda og legen var veldig flink til å fortelle hva som skjedde.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2017 #17 Skrevet 20. september 2017 Da var undersøkelsen over. Måtte vente en stund pga beroligende og fordi legen tok mange prøver så det gikk litt tid. Men er så susete og ikke minst rar i magen. Om jeg kommer meg på jobb vet jeg sannelig ikke. Anonymkode: dee24...586
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå