Gå til innhold

Noen i samme situasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som går fulltid på høgskole, har to barn hvor ett av de har aktiviteter 2 dager i uken, har hus(derav ikke bare alt av daglige plikter inne, men også alt utvendig)og utleie, og er 100% alene med alt? Hvordan klarer dere studiene? Jeg trenger råd, føler jeg har hodet under vann..😔

Anonymkode: 6041f...f46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres litt mye ut! Pass på så du ikke møter veggen.

Er det et alternativ å flytte i leilighet? Kan du bytte på å kjøre til aktiviteter med andre foreldre? Besteforeldre eller tanter/onkler til barna som kan hjelpe til av og til?

Er det et alternativ å legge lista litt lavere? Også når det kommer til studiene?

Anonymkode: 15b18...169

Skrevet

Veninna mi gjorde det. Men hun slet seg ut.. hun hadde to barn i barnehagealder og en på ungdomsskolen. Hun fullførte og tok master. Men sier at hun ville aldri gjort det igjen. Hun ofret mye.

Anonymkode: bb2d3...df2

Skrevet

Snakk med skolen og si ifra hvordan ting er, de kan hvis de er samarbeidsvillige dele opp slik at du får ta studiene over fler år enn "rammen" er :) 3 år kan bli til 4/5 osv.

Skrevet

Jeg vurderer dette selv enda jeg ikke er alene med to barn når jeg skal begynne høyskole neste år/året etter. :) 

Skrevet

Jeg jobber 100 %, studerer 50 %, har en mann som jobber kveldstid, hus og to barn med hver sine to aktiviteter.

Det er periodevis kaotisk, men det visste jeg det kom til å bli. Trives med min travle hverdag.

Anonymkode: b60ae...2fb

Skrevet

Jeg har tre barn, alle under 6 år, og vurderer skole på heltid. Det vil bli en drastisk nedgang i inntekt, og mye mer for mannen min å ta seg av. Jeg tror ikke jeg kan gjøre det - det blir for mye. Likevel er det mange som oppmuntrer meg, og sier det kun er noen få år av livet. Nja, jeg vet ikke helt...

Anonymkode: 16e4f...a38

Skrevet

Det er da ikke mer enn en vanlig 100% jobb. Studier på dagtid og etter unger er lagt - null problem. Huset går ikke sin vei.

Anonymkode: 45a35...970

Skrevet

Jeg var alene med barn, jobbet fullt og studerte 50% ved siden av. Måtte ofre alt for mye for å få det til.  Kollegaen min likte å fortelle at at han også hadde studert ved siden av jobb en gang og han hadde tross alt to barn. At han også hadde en kone som jobbet deltid og sikkert tok alt på hjemmebane i perioden, det synes han ikke var så relevant. 

Anonymkode: 6d571...544

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg var alene med barn, jobbet fullt og studerte 50% ved siden av. Måtte ofre alt for mye for å få det til.  Kollegaen min likte å fortelle at at han også hadde studert ved siden av jobb en gang og han hadde tross alt to barn. At han også hadde en kone som jobbet deltid og sikkert tok alt på hjemmebane i perioden, det synes han ikke var så relevant. 

Han mente altså at jeg ikke burde synes at det var slitsomt, for han visste akkurat hvordan dette var...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...