Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #1 Skrevet 19. september 2017 Hvorfor fikk du mange barn? Hvor mye tjener dere og hva betaler dere i huslån? Jeg er enebarn. Mamma er psykisk syk og pappa har alltid vært en kompis. Alltid savnet noen å dele opp og nedturer med. Savnet huset fult av barn da jeg var liten. Det var bare meg og mamma da hun skjøv andre familiemedlemmer unna seg pga psykisk sykdom. Selv anser jeg meg selv som en trygg, kjærlig og stabil omsorgsperson. Jeg ønsker å gi noe jeg selv savnet som barn, søsken. Vurderer sterkt nr tre om ett par år da yngste er 3 år. Vi har stabil økonomi på rundt 900 000kr i året. Er det "nok"?! Anonymkode: 5e2b1...653
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #2 Skrevet 19. september 2017 Vi har tre og ønsker muligens ett til. Tjener 1.2 mil tilsammen. Anonymkode: a40e8...861
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #3 Skrevet 19. september 2017 Har 3 barn. 13, 10 og 4 år. Hvorfor? Fordi vi tenkte at familien ikke var komplett.... for å si det sånn; jeg har aldri vært borti mer kaos! Man sier man ikke angrer på de barna man får. Jeg er fristet til å si at det er mulig utover det har vi med alt inn (barnetrygd og bidrag) rundt en million i året. Har huslån på 2,4, bil 300' og studielån 300'. Det går fint det. Må spare til luksus, men det går helt bra Anonymkode: eefc8...c5e
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #4 Skrevet 19. september 2017 Tre barn, tjener 1,3. Betaler rundt 20 i mnd i lån. Går helt greit økonomisk. Men puh! Tre barn er mye jobb 😁 Anonymkode: 63e15...6f9
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #5 Skrevet 19. september 2017 Har 5 barn. Tjener vel litt over 600 000,- i året. Kommer fra en liten familie, men nå har jeg en stor! de eldste er voksne, og om 10 år er nok alle ute av redet. Anonymkode: 52df2...ae7
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #6 Skrevet 19. september 2017 4 barn. 1.4 millioner i inntekt. Betaler ca 18.000 i lån. Lån på 2.3. Eier hus og hytte til en verdi av 8 millioner. Ingen andre lån. Vi har egentlig veldig romslig økonomi 😊 barna har arvet mye etter hverandre... Anonymkode: 31dc1...605
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #7 Skrevet 19. september 2017 Tre barn. Fikk tre fordi de to yngste er tvillinger, men ville kanskje ønsket meg en tredjemann uansett. Mannen ville nok vært fornøyd med to. Det er kjempekoselig å ha tre barn, de blir en liten gjeng. 7+3+3 år. Mye kos og mye kaos. Koster jo med masse sko og klær, bhg og sfo, men vi tjener greit. Handler jo også om prioriteringer. Anbefales gjerne! Anonymkode: 1ee52...a0f
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #8 Skrevet 19. september 2017 Har fire barn mellom 8 og 16 år. Tjener ca 850.000 i året til sammen og har ca 2,9 mill i gjeld. Vi tenkte vel vi skulle ha gjennomsnittsfamilien med to barn vi også, men da nr to hadde passert 2 år følte vi oss ikke helt ferdig likevel Vi tenkte som så, kommer vi til å angre om 15 år om vi ikke får nr tre, svaret var, ja helt sikkert. Så da fikk vi nr tre. Nr fire kom helt uten at vi hadde planlagt det, hun bare bestemte seg for å komme helt av seg selv hun, men velkommen var hun da i aller høyeste grad Nå har vi en flokk med litt større barn, og har aldri angret. Det er en så fin gjeng, de har så mye glede av hverandre, og vi er så stolte av dem. Mye liv er det absolutt, og mye klesvask, og mye logistikk, og et sinnsykt matbudsjett, men aldri et sekund har jeg angret. Anonymkode: e2688...4de
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #9 Skrevet 19. september 2017 Vi har 3 sammen med oss, og to i himmelsen. Vi ønsket oss igrunn "bare" 3 barn, men da vi ble gravid med tvillinger som nr. 4 og 5 var dem også hjertelig velkommen. Vi hadde god plass i huset og god økonomi, så for oss ville ikke det økonomiske blitt noe problem. Det skal sies at de ble født i uke 23+4, så dem overlevde dessverre ikke. Vi har i etterkant vurdert å prøve en gang til, da vi føler ett tomrom. Vi tjener ca. 1,6 mill totalt i året, har nedbetalt lån på hus og biler. Jeg har 100% stilling i 3-delt turnus, mens mannen kan jobbe mye hjemmefra. Jeg har vurdert å redusere stilling, og får vi en til vil jeg gjøre det for en periode. Jeg elsker å ha huset fullt med mye liv og latter. Barna båre er en 10, 7 og 5 år. Føler vi har både energi og kapasitet til enda ett barn. Anonymkode: 3f749...756
Anonym bruker Skrevet 20. september 2017 #10 Skrevet 20. september 2017 Jeg hadde et sterkt ønske om et barn til. Det å få barn syns jeg var det beste i livet. Fikk nr. 3 og da har det vært travelt nok at til at det holdt med antall barn. Mye jobb og mye oppfølging med 3 barn som nå er skolebarn. Dyrt er det også. Vi klarer oss akkurat. Ferieturer er svindyrt. Men absolutt verdt det! Vi har 1 mill inn tilsammen. Jeg har jobbet redusert 50-60% for å få hverdagen til å gå opp uten å bli for sliten. Jeg ville regnet på deres økonomi og sett om dere har rom for et barn til. Jeg kan love deg at det koster. Barnehage er dyrt, ekstra mat og bleier. Når dere er på tur og stopper og spiser koster det om man skal ha varm lunch eller middag til 5. Men klart man kan ta med egen mat. Kino til 5 kan bli nærmere 1000kr med kjøp av godis. Jeg syns det er litt kjedelig om man aldri har råd til noe som er hyggelig. Ellers så er det jo fult mulig å klare å forsørge 3 barn med deres inntekt. Jeg må innrømme at jeg har kjøpt mye brukte klær til nr. 3. Jeg er positiv til gjenbruk. Det er kjempe dyrt å kjøpe klær til 5 stk. Jeg nedprioriterer meg selv en god del. Det er mye jeg kunne hatt lyst til å kjøpe men har ikke råd. Anonymkode: 4a54a...b03
Anonym bruker Skrevet 20. september 2017 #11 Skrevet 20. september 2017 Har tre barn. Inntekt på ca 900 000. Lån på 1,9 mill. Barna er 6,7 og 8 år. alle er unnfanget på ulik prevensjon og under amming (ikke førstemann, da), så ingen av de var planlagte, men alle var veldig velkomne. Jeg elsker hverdagen med alle barna. Det krever mye, men det er verdt det. Nå er jeg sterilisert, for jeg forstår at vi ikke har kapasitet til fler barn nå. Jeg jobber redusert for å få ting til å gå rundt. Anonymkode: ce031...799
Anonym bruker Skrevet 20. september 2017 #12 Skrevet 20. september 2017 3 barn, i overkant av 1mill i inntekt, totalt 2,1mill i hus/bil og studielån (huset er på 800000 og det samme er bilen - det lånet kvitter vi oss jo med om ett par år når vi selger den). Betaler totalt 12000 som vi er nødt til og 10-18000 i avdrag på huset (fleksilån) avhengig av andre utgifter den mnd. Vi har spredt barna over mange år og syns det har vært fint for oss for å kunne følge dem godt opp. Samt at de første årene inkl svangerskap har vært en påkjenning for både mor og far. Vi vet at det går over, så da har vi sikret oss de barna vi ønsket ☺ At det koster er det ikke noen tvil om, men vi har en veldig hensiktsmessig økonomisk styring, så frem til nå har vi gått i veldig overskudd hvert år og nedbetalt masse på huslånet. Så for å ha den standarden vi har nå kunne vi gått ned minst 150000 i lønn før vi måtte startet med å tenke annerledes, og vi har 'luksusvaner' vi fint kan plukke vekk. Anonymkode: b46fa...bdc
Anonym bruker Skrevet 20. september 2017 #13 Skrevet 20. september 2017 3 stk, ca 1.5 mill inn. Et komplett kaos av altfor mye å gjøre 😵 Lån på ca 3 mill... Aner ikke hvorfor vi gjorde dette, men man aner ikke hvordan tre med egne meninger, hauger av hobbyer osv er før man står i det til halsen 😅 Har selv mange søsken, men glemte vi er fordelt på to mødre 😂 Anonymkode: 0c3d7...98d
Anonym bruker Skrevet 20. september 2017 #14 Skrevet 20. september 2017 3 barn 1 voksen, 850 000. synes vi lever helt ok, selv om jeg ikke rekker følge alle på fritidsaktiviteter eller dugnader eller hva det skal være. stort hus som er stort nok til at rot ikke blir irriterende for noen, lavt huslån, travel mor og selvstendige barn er vel der vi er nå Anonymkode: 0de52...37c
Anonym bruker Skrevet 20. september 2017 #15 Skrevet 20. september 2017 vi begge ønsket mange barn for begge var enebarn vi har 7 barn, vert gift i 30 år neste sommer og er idag 49 og 52, barna er fra 10 til 27 Anonymkode: 2076b...57d
Anonym bruker Skrevet 20. september 2017 #16 Skrevet 20. september 2017 vi jobber som advokater og har ca 3 mill til sammen Anonymkode: 2076b...57d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå