Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #1 Skrevet 19. september 2017 De har for en liten stund siden hatt friidrettsdag på skolen og hadde øvelser som 60 meter, lengde osv .. nå fikk de i lekse å skrive en tekst hvor de skal reflektere over resultatene sine og skrive hvordan de skal kunne løpe fortere , kaste lengere og hoppe høyere. Gjør ikke en 9 åring så godt han kan og skal ikke det han presterer være godt nok? Anonymkode: 6f784...771
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #2 Skrevet 19. september 2017 Jo, men samtidig er det ikke noe i veien for at en niåring skal tenke over hvordan han kan løpe enda raskere (nemlig ved å løpe mer). Jeg tenker at leksa er ok dersom den dreier seg om at øving gjør mester. Og at den dreier seg om oppfordring til mer altivitet. Men den er ikke ok dersom ungene sitter igjen med en følelse av at de ikke presterte godt nok. Det er jo to svært ulike ting. Anonymkode: d7dc6...75c
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #3 Skrevet 19. september 2017 Enig med 75c. Du kan jo også se i læreboka (vi hadde i allefall en liten teoribok om dette i min tid) om hva de sier om teorien rundt dette. Vi lærte nemlig om løpe og hoppe teknikker under friidrett , og det kan være disse de vil frem til også. Anonymkode: 66349...8ae
Yellow Brick Road Skrevet 19. september 2017 #4 Skrevet 19. september 2017 Kjempefin lekse, en flott måte å få elevene til å tenke på, og ikke minst prøve å få dem til å tenke over hva de kan gjøre for å bli bedre.
Stoort ønske om en til... Skrevet 19. september 2017 #5 Skrevet 19. september 2017 Lekse i gym? Når begynte de med det? Hadde aldri lekse i gym da jeg gikk på skole. Er i 30-årene..
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #6 Skrevet 19. september 2017 Den synes jeg var tåpelig ja. "Hadde jeg løpt mer kunne jeg blitt raskere. Hadde kroppen min vært større hadde jeg kastet kule lengre. Hadde jeg vært mer atletisk ville jeg gjort det bedre på alt". Knall oppgave for overvektige barn denne her... Anonymkode: 9b290...d7d
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #7 Skrevet 19. september 2017 14 minutes ago, Yellow Brick Road said: Kjempefin lekse, en flott måte å få elevene til å tenke på, og ikke minst prøve å få dem til å tenke over hva de kan gjøre for å bli bedre. Jeg er så uenig i dette. Generasjon prestasjon trenger virkelig ikke mer insentiver for forbedringsprosjekter. For mange er gym er kjærkomment lyspunkt hvor de kan oppleve mestring i en vanskelig skolehverdag. Intellektualisering av faget er bakstreversk. For min del kunne fokuset i gym vært fysisk aktivitet. Ikke prestasjoner Anonymkode: 9b290...d7d
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #8 Skrevet 19. september 2017 Latterlig lekse, styrt av en merkelig filosofi som forpester hele skoleverket. Det kalles "egenvurdering" og innebærer at barn, som ikke kjenner verken læringsmetoder eller fagets helhet, skal vurdere hvilke læringsmetoder de bør bruke for å få grep om fagets helhet. Anonymkode: 0c1ae...561
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #9 Skrevet 19. september 2017 Flott tiltak. Man kan alltid bli bedre i alt og å reflektere over hva som kreves for å forbedre seg er jo ikke det samme som at de ikke har gjort sitt beste den gangen 😊 Bra av læreren. Å reflektere over egen innsats, eget utgangspunkt og sikte litt mot resultater når de snart skal konkurrere på skikkelig både med karakterer og på mange fritidsaktiviteter er fint. Og kanskje benytter de det i matte og naturfag og, her kan det regnes, læres om vektarm etc. Anonymkode: c897d...8cf
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #10 Skrevet 19. september 2017 Fin lekse. De får skrivetrening og øvelse i å skri e noe faglig der det ikke er et riktig svar. I tillegg oppfordret den til å tenke gjennom hva som egentlig skal til for å løpe fortere, kaste lenger osv. Lengre tilløp ved kast? Kortere skritt i starten på 60m? Satse på det andre benet ved hopp osv. Anonymkode: 9dfb5...70d
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 19. september 2017 #11 Skrevet 19. september 2017 Den leksa hadde vi glatt droppet her i huset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå