Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #1 Skrevet 19. september 2017 Jeg har vært hos tannlegen som fant en del hull. Jeg var så flau, men vet jo at jeg har ikke vært så flink med å passe på tennene mine. Jeg har nå nylig blitt mamma også, så nå lurer jeg på om jeg kan bli meldt inn til bv pga min dårlige tannhygiene. Anonymkode: 661ef...af8
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #2 Skrevet 19. september 2017 Ikke om du passer på ungene. Men kommer de med hull fordi du fortsatt er for sløv til normale ting som hygiene blir du meldt. Anonymkode: 8310d...612
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #3 Skrevet 19. september 2017 Om alle foreldre med hull i tennene skulle bli meldt til barnevernet ville de fått travle dager gitt.... Barnevernet er ikke der for å forfølge voksne, de er der for å passe på barna. Så om barnet ditt ikke blir fulgt opp i forhold til tannhygiene og kommer med dårlig pussede tenner og masse hull, da kan det bli sendt bekymringsmelding Anonymkode: eca9d...c08
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #4 Skrevet 19. september 2017 Ble så bekymret. Fikk ordentlig kjeft av tannlegen. Han sa rett ut at jeg har for dårlig tannhygiene. Så nå skal jeg skjerpe meg! Men ble så redd han ville gå videre med dette, fordi han vet at jeg er mor. Anonymkode: 661ef...af8
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #5 Skrevet 19. september 2017 Hæ? Snakk om å se spøkelser på høylys dag. Å ha hull i tennene er da ikke synonymt med å forsømme sine barn? Anonymkode: 1df97...72b
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #6 Skrevet 19. september 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hæ? Snakk om å se spøkelser på høylys dag. Å ha hull i tennene er da ikke synonymt med å forsømme sine barn? Anonymkode: 1df97...72b Ikke hvis det er snakk om MYE hull heller? Så lenge barnet selv ikke har like mange? Må så og si reparere hele kjeften for å si det slik. Fordi jeg var for sløv med tannpuss. Anonymkode: 661ef...af8
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #7 Skrevet 19. september 2017 Hull hos voksne skyldes ikke alltid dårlig tannpuss, en rekke andre ting spiller inn. Anonymkode: 13cd1...16b
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #8 Skrevet 19. september 2017 Legen min har sagt at hullene mine skyldes for dårlig munnhygiene. Altså jeg er for sløv med tannpuss. Skal skjerpe meg nå, da jeg må fikse "ett par" hull i kjeften. Men trodde kanskje at slikt meldtes til bv selv om det er foreldrene og ikke barnet selv som er hos tannlegen. Anonymkode: 661ef...af8
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #9 Skrevet 19. september 2017 Jeg prøvde faktisk å Google dette. Om foreldrene som kommer til tannlegen med mange hull blir meldt til barnevernet, men fant ingenting. Så de melder kun hvis det gjelder barna, foreldrene kan ha kjeften full i hull uten at det blir noe spørsmål engang? Jeg er bare så flau over dette. Jeg har virkelig ikke vært flink med tennene mine Anonymkode: 661ef...af8
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #10 Skrevet 19. september 2017 Ikke isolert sett nei. Da må det være flere ting som fikk han til å stusse, feks er endel rusmisbrukere sløve med tannstell. Godt du fikk deg en oppvekker, å spandere to min morgen og kveld på tennene burde alle klare! Anonymkode: 67a3f...e46
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #11 Skrevet 19. september 2017 Det kan jeg aldri tenke meg. Jeg har fått MYE kjeft av tannlegen, hatt mange hull og måttet trekke et par tenner også, som ikke kunne reddes. Får bare skryt når jeg er hos den samme tannlegen med barnet mitt, og har ikke sett noe til barnevernet enda. Anonymkode: c737c...26f
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #12 Skrevet 19. september 2017 Ta det med ro dame jeg har hatt mye hull i tennene, men ikke pga dårlig hygiene, men fordi jeg går på medisiner. Jeg er også mor og det har hendt at barnet har hatt et og annet hull, men har aldri blitt meldt til bv av den grunn. Anonymkode: 63800...93a
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #13 Skrevet 19. september 2017 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ta det med ro dame jeg har hatt mye hull i tennene, men ikke pga dårlig hygiene, men fordi jeg går på medisiner. Jeg er også mor og det har hendt at barnet har hatt et og annet hull, men har aldri blitt meldt til bv av den grunn. Anonymkode: 63800...93a Kanskje legen ser på meg som en elendig mor som klarer å gå så lenge med så mange hull og i tillegg slurver med tannpuss. Går også på medisiner som tørker ut munnen. Kan være de ser at det er en sammenheng med det også da. Anonymkode: 661ef...af8
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #14 Skrevet 19. september 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kanskje legen ser på meg som en elendig mor som klarer å gå så lenge med så mange hull og i tillegg slurver med tannpuss. Går også på medisiner som tørker ut munnen. Kan være de ser at det er en sammenheng med det også da. Anonymkode: 661ef...af8 hvis du går på medisiner som tørker ut munnen, så har du krav på å få dekket deler av tannbehandlingen din. Men da må du først forlange at tannlegen tar en test. Tannlegen trenger også en liste over medikamenter. Dette vet jeg fordi jeg selv har medisiner som tørker munnen og som derfor gjør at jeg har mer hull i tennene enn det som kanskje er vanlig, selv om jeg har forholdsvis god tannhygiene, med puss og skyll to ganger daglig 😊 Hvis tannlegen vet at du hår på medikamenter, så får han også en mer forståelse for hvorfor du har mye hull i tennene.. hull trenger ikke alltid skyldes dårlig tannhygiene Anonymkode: 63800...93a
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #15 Skrevet 19. september 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: hvis du går på medisiner som tørker ut munnen, så har du krav på å få dekket deler av tannbehandlingen din. Men da må du først forlange at tannlegen tar en test. Tannlegen trenger også en liste over medikamenter. Dette vet jeg fordi jeg selv har medisiner som tørker munnen og som derfor gjør at jeg har mer hull i tennene enn det som kanskje er vanlig, selv om jeg har forholdsvis god tannhygiene, med puss og skyll to ganger daglig 😊 Hvis tannlegen vet at du hår på medikamenter, så får han også en mer forståelse for hvorfor du har mye hull i tennene.. hull trenger ikke alltid skyldes dårlig tannhygiene Anonymkode: 63800...93a Jeg fikk ikke sagt noe til han da jeg var der. Synes generelt å gå til tannlegen er ubehagelig. Har bare sagt at jeg skal skjerpe meg osv. Men da jeg kom hjem så burde jeg kanskje sagt litt mer, jeg kunne jo knapt snakke så ekkelt det var i munnen etter tannstein puss. Brekte meg og følte meg fæl. Ble bekymret for barnevernet pga min elendige tannhygiene, og at jeg ikke passet godt nok på tennene mine ;( Anonymkode: 661ef...af8
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #16 Skrevet 19. september 2017 Tidligere fikk faktisk gravide gratis tannlegebehandling, fordi munnklimaet endres og man i denne perioden lettere får hull. Ellers er det også noen som bare lettere får hull enn andre, og i tillegg spiller inntak av syreholdig drikke, småspising og eventuell snusing en stor rolle. Anonymkode: 13cd1...16b
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #17 Skrevet 19. september 2017 Ser tannlege forskjell på om det er dårlig hygiene som har gitt en hull i tennene eller brus, medisiner og graviditet? Anonymkode: 661ef...af8
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #18 Skrevet 19. september 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ser tannlege forskjell på om det er dårlig hygiene som har gitt en hull i tennene eller brus, medisiner og graviditet? Anonymkode: 661ef...af8 Nei, det tror jeg neppe.. før jeg fortalte min tannlege om medisinbruken, så trodde han at jeg hadde dårlig tannhygiene . Jeg fortalte at jeg pusset tenner 2 ganger dag, tok tanntråd og skyldte med fluorskyll , men han trodde meg ikke. Da han fikk se medisinlisten og bekreftelsen fra legen, da endret han mening og hadde plutselig full forståelse for hvorfor jeg hadde en del hull. har fått anbefalt en hvit flux (den hjelper mot tørr munn, fåes på apoteket. Har brukt den helt siden den kom i handlene for en stund siden og det er det beste produktet jeg har brukt for munntørrhet. Hullstatistikken min har også gått ned, anbefales å prøve Anonymkode: 63800...93a
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #19 Skrevet 19. september 2017 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ser tannlege forskjell på om det er dårlig hygiene som har gitt en hull i tennene eller brus, medisiner og graviditet? Anonymkode: 661ef...af8 Er ikke sikker, men tror det... Jeg har hele livet hatt lett for å få hull, men har klart å unngå det i voksen alder ved å ikke slurve en eneste dag. Men under graviditeten fikk jeg flere hull tross god tannhygiene, og som sliten forelder i full jobb med et lite barn som måtte ligges inntil for å få sove, så våknet jeg ofte av at jeg selv hadde sovnet sammen med barnet med alle klærne på... Det ble på den tiden enda flere hull. Og generelt så drikker jeg både mye juice og småspiser (og snuste den gang). Anonymkode: 13cd1...16b
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #20 Skrevet 19. september 2017 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det tror jeg neppe.. før jeg fortalte min tannlege om medisinbruken, så trodde han at jeg hadde dårlig tannhygiene . Jeg fortalte at jeg pusset tenner 2 ganger dag, tok tanntråd og skyldte med fluorskyll , men han trodde meg ikke. Da han fikk se medisinlisten og bekreftelsen fra legen, da endret han mening og hadde plutselig full forståelse for hvorfor jeg hadde en del hull. har fått anbefalt en hvit flux (den hjelper mot tørr munn, fåes på apoteket. Har brukt den helt siden den kom i handlene for en stund siden og det er det beste produktet jeg har brukt for munntørrhet. Hullstatistikken min har også gått ned, anbefales å prøve Anonymkode: 63800...93a Interessant. Anonymkode: 13cd1...16b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå