Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #1 Skrevet 19. september 2017 Vi får ikke mye i lån, eneste jeg finner som vi ev. kan kjøpe er rekkehus, siden det er billig... Er virkelig skeptisk til å bo så tett på folk, men hvordan er det egentlig? Har to barn som bråker. Da mener jeg bråker. Skriker om natta, skriker om dagen, tramper, løper, herjer. De er i barnehagealder, yngste på straks 2 år våkner fortsatt om natta og vræler... Anonymkode: 1a842...d32
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #2 Skrevet 19. september 2017 Jeg elsker å bo i rekkehus, og her er det lytt! Naboen har en 2-åring som skriker halsen av seg, men det går over med tiden. Naboene er også verdens flotteste mennesker som mer enn gjerne inviterer over på grilling og et glass vin. Vi er også barnevakt for hverandres barn innimellom, og vi har et godt forhold. Tror nok det kommer an på hvilke naboer dere får. Vi må ta mer hensyn når vi bor så tett på, og nå også tåle at folk lever i nabohusene. Kommunikasjon er tingen! Anonymkode: dd657...708
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #3 Skrevet 19. september 2017 Oi, godt du er ærlig men håper du ikke blir min nabo 😳😅 Du får sjekke lydisoleringen, og kanskje kjekt med nabolag med lignende "problemstilling" (barn). Jeg hatet å bo i rekkehus, men hadde ei i rekken som festet hver helg. Skrik og skrål, taxi kl 24 og 04, tuting, musikk... Når vi fikk barn flyttet vi fort som f. Orket ikke bråk og mas. Sånne som meg flytter , så hvis du finner et etablert nabolag med barn så har du likesinnede og sikkert mer tolerante mennesker. Anonymkode: c34a1...f8f
sotosmor Skrevet 19. september 2017 #4 Skrevet 19. september 2017 Her er det utrolig stille og rolig, det er ingen familier med små barn i rekken her. Kun godt voksne og familie med skolebarn. Så vi trives veldig godt. Det er ikke så lytt her heller.
Fandens Oldemor Skrevet 19. september 2017 #5 Skrevet 19. september 2017 Jeg synes faktisk det er bedre å bo i blokk enn i rekkehus og tomannsbolig. I blokk er man bare en i mengden, mens rekkehus og tomannsbolig føles mye tettere. Da er man mer avhengig av å komme godt overens med naboen. Det føles litt som om man bor sammen med dem.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #6 Skrevet 19. september 2017 14 minutter siden, Fandens Oldemor skrev: Jeg synes faktisk det er bedre å bo i blokk enn i rekkehus og tomannsbolig. I blokk er man bare en i mengden, mens rekkehus og tomannsbolig føles mye tettere. Da er man mer avhengig av å komme godt overens med naboen. Det føles litt som om man bor sammen med dem. Det er sikkert fint for en med sosial fobi Anonymkode: 1a842...d32
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #7 Skrevet 19. september 2017 14 minutter siden, Fandens Oldemor skrev: Jeg synes faktisk det er bedre å bo i blokk enn i rekkehus og tomannsbolig. I blokk er man bare en i mengden, mens rekkehus og tomannsbolig føles mye tettere. Da er man mer avhengig av å komme godt overens med naboen. Det føles litt som om man bor sammen med dem. Det er sikkert fint for en med sosial fobi Anonymkode: 1a842...d32
Nyttårs barn Skrevet 19. september 2017 #8 Skrevet 19. september 2017 Tror det er flott for barn å vokse opp i rekkehus om det er mange andre barn der. Men dere kan nok ikke uten videre regne med å få sitte i fred på terassen, naboene kommer tett innpå.
Fandens Oldemor Skrevet 19. september 2017 #9 Skrevet 19. september 2017 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er sikkert fint for en med sosial fobi Anonymkode: 1a842...d32 Hm?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #10 Skrevet 19. september 2017 17 minutter siden, Fandens Oldemor skrev: Hm? https://nhi.no/sykdommer/psykisk-helse/angsttilstander/sosial-angst/ Anonymkode: 1a842...d32
Fandens Oldemor Skrevet 19. september 2017 #11 Skrevet 19. september 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: https://nhi.no/sykdommer/psykisk-helse/angsttilstander/sosial-angst/ Anonymkode: 1a842...d32 Jo, jeg vet hva det er Men skjønte ikke helt om du mente at du selv har det?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #12 Skrevet 19. september 2017 Hi, for alle de andre sin livskvalitet bør du ikke flytte i rekkehus om du har såpass bråkete barn Anonymkode: 10989...b81
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #13 Skrevet 19. september 2017 9 minutter siden, Fandens Oldemor skrev: Jo, jeg vet hva det er Men skjønte ikke helt om du mente at du selv har det? Hehe, jo. Jeg mente at jeg har det. Men tenkte at det kanskje var mer som blokk, men kanskje ikke? Anonymkode: 1a842...d32
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #14 Skrevet 19. september 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi, for alle de andre sin livskvalitet bør du ikke flytte i rekkehus om du har såpass bråkete barn Anonymkode: 10989...b81 Men kjære deg, jeg kan ikke tenke på "de andre sin livskvalitet" når huseier i huset vi leier har dødd og familien vil kaste oss ut på gata. Anonymkode: 1a842...d32
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #15 Skrevet 19. september 2017 Jeg elsker å bo i rekkehus, mest fordi alle de andre i rekke har barn som er rundt samme alder som mitt barn. Det å ha lekekamerater så tilgjengelig er verdt mye støy for min del. Anonymkode: aa316...5ea
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #16 Skrevet 19. september 2017 Jeg hater støy, så vi flyttet etter fire år i rekkehus. Selv om naboene var hyggelige og ikke veldig bråkete, så blir man involvert i det som skjer. Når nabodamen hadde venninner på besøk og satt på terrassen så fikk vi med oss det meste. Nå bor vi i enebolig. Mindre sosialt, men passer mye bedre for meg. Anonymkode: 4b223...1ea
Yellow Brick Road Skrevet 19. september 2017 #17 Skrevet 19. september 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi får ikke mye i lån, eneste jeg finner som vi ev. kan kjøpe er rekkehus, siden det er billig... Er virkelig skeptisk til å bo så tett på folk, men hvordan er det egentlig? Har to barn som bråker. Da mener jeg bråker. Skriker om natta, skriker om dagen, tramper, løper, herjer. De er i barnehagealder, yngste på straks 2 år våkner fortsatt om natta og vræler... Anonymkode: 1a842...d32 Skriker om natta - det kan det kanskje være vanskelig å gjøre noe med, men det bør gå over i løpet av ikke for lang tid. Ungene blir jo større. Det andre kan du gjøre noe med - oppdragelse og grenser kalles det. Ta tak i det, så går det fint an å bo i rekkehus uten å bli hatet av naboen.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #18 Skrevet 19. september 2017 Vi bor i rekkehus bygget i 2008, kun noen få lyder fra naboene kan høres svakt innendørs: trappehopping av tunge folk, siste 2 minutt av sentrifugering fra vaskemaskin og når nabojenta øver på blåseinstrumentet sitt (det er bare koselig) samt ytterdører som smelles hardt igjen. Med nyere rekkehus er støy null problem. Anonymkode: 70cd0...48f
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #19 Skrevet 19. september 2017 Fint å bo i rekkehus! Naboene våre er veldig stille og ordentlige folk og vi har soveromsvinduene til barna lukket på natta av hensyn til dem. Ellers er det godt isolert mellom enhetene her og husene henger sammen i kortendene (mao dette er lange hus uten for mye delt vegg). Anonymkode: bba74...58f
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #20 Skrevet 9. mai 2018 Liker ikke å bo i rekkehus.Bare eldre naboer som ikke tåler at barn leker i sin egen hage.Veldig slitsomt.Har vært veldig uheldig med naboene. Anonymkode: 5df86...e56
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #21 Skrevet 9. mai 2018 Jeg bor i rekkehus, hvor det bor mange andre barn. Og den store lekeplassen er utenfor mitt hus, samme med fotballbanen og akebakken. Og jeg elsker det, her har barna kunne farte rundt fra de var små, sammen med alle de andre barna, og det var alltid foreldre ute og passet på, vi byttet jo på, samarbeidet godt, hadde nummeret til hverandre, så skjedde det noe, ringte vi. Så ble barna tenåringer, og vi så de fortsatt på fotballbanen, på benken på kvelden. Og vi foreldre samarbeider fortsatt bra, så vi har styr på hvor de er. Men da sistemann skal på videregående, så flytter vi i en leilighet mer sentralt. For jo eldre barna blir, er det ikke like gøy å bo rett ved en aktiv lekeplass. Anonymkode: c117f...8af
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #22 Skrevet 9. mai 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg bor i rekkehus, hvor det bor mange andre barn. Og den store lekeplassen er utenfor mitt hus, samme med fotballbanen og akebakken. Og jeg elsker det, her har barna kunne farte rundt fra de var små, sammen med alle de andre barna, og det var alltid foreldre ute og passet på, vi byttet jo på, samarbeidet godt, hadde nummeret til hverandre, så skjedde det noe, ringte vi. Så ble barna tenåringer, og vi så de fortsatt på fotballbanen, på benken på kvelden. Og vi foreldre samarbeider fortsatt bra, så vi har styr på hvor de er. Men da sistemann skal på videregående, så flytter vi i en leilighet mer sentralt. For jo eldre barna blir, er det ikke like gøy å bo rett ved en aktiv lekeplass. Anonymkode: c117f...8af Heldig dere er. Kjipt når naboene bare er sure gammle troll.Hvor barna ikke får leke i hagen uten å bli kjeftet på .Føler jeg har vært veldig uheldig med naboene. Hele rekka er 60 pluss.Savner barn som leker . Anonymkode: 5df86...e56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå