Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #1 Skrevet 19. september 2017 Hei, Meg og datteren min på 13, skal innom Roma i én og en halv dag. Vi har aldri vært der før, og har lyst til å utnytte tiden max! Noen Roma-kjennere med tips til hva vi absolutt må få med oss? Hva ville dere prioritert å se/gjøre/spise på så kort tid? Anonymkode: 41b89...ae3
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #2 Skrevet 19. september 2017 Piazza Navona er et fint utgangspunkt for spising, mange små koselige gågater nedover mot elva der med fortausrestauranter, her møter du på mange lokale mennesker også, ikke bare turister, Ellers må man jo ha med seg spansketrappen, Fontana di Trevi, Pantheon og Peterskirken synes jeg. Om dere har tid er det jo morsomt å ha sett Colloseum også. Man trenger ikke å gå inn alle steder, men Peterskirken er flott inni altså. Anonymkode: a8651...f37
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #3 Skrevet 19. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Piazza Navona er et fint utgangspunkt for spising, mange små koselige gågater nedover mot elva der med fortausrestauranter, her møter du på mange lokale mennesker også, ikke bare turister, Ellers må man jo ha med seg spansketrappen, Fontana di Trevi, Pantheon og Peterskirken synes jeg. Om dere har tid er det jo morsomt å ha sett Colloseum også. Man trenger ikke å gå inn alle steder, men Peterskirken er flott inni altså. Anonymkode: a8651...f37 Tusen takk Er det mulig å gå mellom disse stedene? Eller må man busse/ta metro? Anonymkode: 41b89...ae3
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #4 Skrevet 19. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk Er det mulig å gå mellom disse stedene? Eller må man busse/ta metro? Anonymkode: 41b89...ae3 Vi gikk. Det er veldig mye fin arkitektur overalt i Roma, det er veldig koselig å bare rusle og se på alt man går forbi av hus, kirker, statuer osv. Anonymkode: a8651...f37
anonomous Skrevet 19. september 2017 #5 Skrevet 19. september 2017 Ville tatt taxi/metro hadde jeg vært dere. Kan ta tid å komme seg mellom stedene om man ikke er så kjent i gatene
Twintipp Skrevet 19. september 2017 #6 Skrevet 19. september 2017 (endret) Hei! Vi fikk med oss alle stedene med ungene i sommer, i 40 varmegrader! Gikk som en drøm. Først var vi i Vatikanstaten, deretter tok vi metroen til Colosseum. Er bare to linjer i Roma (rød og blå) så veldig lett å finne frem. Fra Colosseum gikk vi til Spansketrappen, så gikk vi til Trevifontenen igjen. Dette var høydepunktene for ungene. Vi så også forum Romanum og mange andre steder jeg ikke husker i forbifarten. Vi gikk i nesten 12 timer. God tur:) Roma er fantastisk! Endret 19. september 2017 av Twintipp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå