Gå til innhold

Stemmer dette angående lån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis brutto inntekt er cirkus 35 000 kr/mnd (440 000 kr/året), kan man få maks 2 mill i lån, da? Fra f.eks husbanken..

Anonymkode: fe23f...a8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De ser på egenkapital, historie (ingen betalingsanmerkning), antall barn, annen gjeld og ikke minst betalingsevne.

Så det er ikke noe fasitsvar på dette.

Anonymkode: 7dbbf...30e

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De ser på egenkapital, historie (ingen betalingsanmerkning), antall barn, annen gjeld og ikke minst betalingsevne.

Så det er ikke noe fasitsvar på dette.

antall barn...?

Hva får man i lån med 440 000 kr i året, ingen betalingsanmerkning, ingen gjeld og 10 barn VS 440 000 kr i året, ingen betalingsanmerkning, ingen gjeld og 2 barn? 

Skrevet

2,2 ville vel vært maks. Men i de færreste banker får man faktisk fem ganger inntekt. 3-4 ganger er mer realistisk. Har du lån fra før trekkes de ifra på lånesummen. Antall barn og biler vil trekke ned.

Anonymkode: f50df...916

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

antall barn...?

Hva får man i lån med 440 000 kr i året, ingen betalingsanmerkning, ingen gjeld og 10 barn VS 440 000 kr i året, ingen betalingsanmerkning, ingen gjeld og 2 barn? 

Hvis du ti barn får du nok ikke lån med en så lav inntekt...

Skrevet

Tipper du ville fått 1,7 mill om du er heldig.

1 barn trekker ned omtrent 250000kr

Helt latterlig men sånn er det nå blitt. 

Jeg ville rådet deg til å finne et boligprosjekt som er husbankfinansiert. Der er det både lavere rente ca 1,5%, du kan få avdragsfrihet opptil 8 år samt at det generelt er lettere å få søknad igjennom.

Anonymkode: 73c87...15f

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tipper du ville fått 1,7 mill om du er heldig.

1 barn trekker ned omtrent 250000kr

Helt latterlig men sånn er det nå blitt. 

Jeg ville rådet deg til å finne et boligprosjekt som er husbankfinansiert. Der er det både lavere rente ca 1,5%, du kan få avdragsfrihet opptil 8 år samt at det generelt er lettere å få søknad igjennom.

Anonymkode: 73c87...15f

Om hi har to barn vil hun nok dessverre, og mest antakelig ikke kunne få så mye som 1,7 heller. 1,2-1,5 er mer realistisk dersom vi snakker om vanlig bank.

Skrevet

Husbanken, kanskje rundt 1.7

Vi fikk 2 mill uten barn, på én inntekt når jeg studerte. Da tjente mannen 570.000 i året. Vi hadde litt gjeld fra før. Rundt 300.000 som vi etter kjøp fikk lagt inn i lånet. Lav rente , rundt 1.7 , og du kan få det på opptil 50 år. Inntil 8 år avdragsfrihet. Men det er ikke bare lett å komme igjennom i husbanken heller nå. Mange søkere og de tildelte midlene strekker ikke til alle. Kanskje lettere om du bor i en liten kommune. 

Anonymkode: 08f02...5c8

Skrevet

Jeg har samme inntekten, er alene med to barn, ingen bil, men studielån på 140000, EK på ca 2,7 mill., får max 1,1 mill i lån. Har ikke sjekket alle banker, mulig jeg kunne pushet det til 1,5 i en annen bank.

Anonymkode: 0ec80...49c

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

antall barn...?

Barn er dyrt, og er ikke en kostnad du kan prioritere bort på budsjettet. De blir også dyrere jo eldre de blir, så de regnes helt klart med i vurderingen til banken.

En alenemor med to barn og inntekt på 440.000 i året tviler jeg sterkt på at får så mye som 2 mill i lån. Hva har du i egenkapital da?

Skrevet

Takk for svar :) ! Ser ut til at vi må fortsette å leie i rønner, da. 

Skrevet

NB: Om du ikke har bil eller førerkort så legg vekt på det, det er også en stor utgiftspost. Ellers så skader det ikke å prøve å legge inn en søknad for å se hva man får. 

Anonymkode: c3bf0...ea7

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

NB: Om du ikke har bil eller førerkort så legg vekt på det, det er også en stor utgiftspost. Ellers så skader det ikke å prøve å legge inn en søknad for å se hva man får. 

Anonymkode: c3bf0...ea7

Vi er ikke én, men to stk sammen som har 440 000 i samlet årslønn. Jeg har ikke førerkort, men han har førerkort så det er én bil i husstanden. Den er dog billig i drift, men tviler på at det hjelper. Hva hvis mannen greier å få 4000 mer inn hver måned, hjelper det? Så samlet inntekt blir 500 000 kr i året? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...