Gå til innhold

Gravid etter hormonspiral

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg fjernet i dag hormonspiralen min fordi jeg ig min partner ønsker å bli gravid. Problemet er at jeg nå ikke aner mensen syklusen min. Vi hadde samleie 3 timer etter utagelsen. Kan jeg ha lykkes med å bli gravid uten å vite syklusen min? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herre fred! 3 timer?!?? Gi det litt mer tid.

Anonymkode: 4342a...3cd

Skrevet

Jada, bare peis på sånn ca annenhvar dag så treffer dere nok blink uansett når eggløsningene dine blir.

Anonymkode: 1f42f...a84

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Herre fred! 3 timer?!?? Gi det litt mer tid.

Anonymkode: 4342a...3cd

Hvor lang tid burde jeg vente da?

Skrevet

For det første så bør du ikke ha sex når du akkurat har tatt ut spiralen, da har du jo et lite sår innvendig og da er det større sjanse for at du kan få infeksjoner der.

Vent flere dager før dere har sex igjen.

Du sier at dere ønsker dere barn. Er det ikke da naturlig at du setter deg ned og lærer deg hvordan kroppen din fungerer først? Vet jeg virker litt overbærende nå, men ærlig talt. Når du planlegger barn bør du vite mer om kroppen din enn det du tydeligvis gjør. Måten du spør på viser at du vet lite eller ingenting om hvordan kroppen din og forplaningsorganene dine fungerer!

Det samme bør tydeligvis han du er sammen med hvis han heller ikke vet mer.

Les deg opp på hvordan menstruasjonssyklusen fungerer, når man har eggløsning, når man er fruktbar, hvordan hormonene dine fungerer i syklusen osv. osv. Og når du har gjort det, les hva som skjer når du fjerner spiralen, om individuelle forskjeller osv.

Er du moden nok til å planlegge barn så må du også være moden nok til å skaffe deg elementær kunnskap.

Anonymkode: 472b5...d72

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

For det første så bør du ikke ha sex når du akkurat har tatt ut spiralen, da har du jo et lite sår innvendig og da er det større sjanse for at du kan få infeksjoner der.

Vent flere dager før dere har sex igjen.

Du sier at dere ønsker dere barn. Er det ikke da naturlig at du setter deg ned og lærer deg hvordan kroppen din fungerer først? Vet jeg virker litt overbærende nå, men ærlig talt. Når du planlegger barn bør du vite mer om kroppen din enn det du tydeligvis gjør. Måten du spør på viser at du vet lite eller ingenting om hvordan kroppen din og forplaningsorganene dine fungerer!

Det samme bør tydeligvis han du er sammen med hvis han heller ikke vet mer.

Les deg opp på hvordan menstruasjonssyklusen fungerer, når man har eggløsning, når man er fruktbar, hvordan hormonene dine fungerer i syklusen osv. osv. Og når du har gjort det, les hva som skjer når du fjerner spiralen, om individuelle forskjeller osv.

Er du moden nok til å planlegge barn så må du også være moden nok til å skaffe deg elementær kunnskap.

Anonymkode: 472b5...d72

Jeg spørr fordi jeg har hatt hormonspiral inne i 3 år. Jeg har ikke hadd menstrasjon på 3 år. Er derfor jeg ikke enda har rede på syklusen min. Lege sa at vi ikke trengte å vente med samleie etter at den ble tatt ut. er derfor jeg spørr om det kan være mulighet til at vi klarer å lykkes selv om jeg ikke kjenner syklusen min nå etter utagelsen.

Skrevet

Det er alltid en mulighet for å lykkes selvom du ikke kjenner syklusen din😊 Jeg sluttet på p-piller og ble gravid samme mnd. 

Masse lykke til i prøvingen! Dere har en spennende tid i vente.

Anonymkode: b0688...500

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er alltid en mulighet for å lykkes selvom du ikke kjenner syklusen din😊 Jeg sluttet på p-piller og ble gravid samme mnd. 

Masse lykke til i prøvingen! Dere har en spennende tid i vente.

Anonymkode: b0688...500

Nøyaktig det samme skjedde meg. Sluttet med p-pillen og hadde ofte samleie, og sannelig satt spiren før første mens rakk å komme. 

Har hørt at mange er ekstra fruktbar den første mnd etter prevensjonsslutt. Dersom man ikke klarer på første forsøk så kan det gå mange mnd. Aner ikke om det er noe i det altså. Uansett må dere bare kjøre på med sex nå 😉

Anonymkode: b3c9e...948

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...