Gå til innhold

Hva hadde dere gjort i dette tilfellet (stesvigermor)

Anbefalte innlegg

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har tenkt tanken selv på det du sier. Hun manipulere han noe voldsomt! Faren fikk en dyr alkotester pluss en flaske dyr cognac til bursdagen sin. Han skulle gå av med pensjon og sønnen ønsket å gi han en slik sånn at han visste når han kunne kjøre om han har tatt seg ett glass vin feks som pensjonist. Faren ble kjempe glad for gaven. Så var vi der en uke senere og tullet rundt med noe om promille, husker ikke helt hva det var men det var noe om at far og sønn skulle se hvem som hadde mest promille etter ett glass vin. Så han spurte far om å bruke alkotestern hans for å finne ut av det. Da fortalte far at kona hadde blitt møkk sur etter at alle var dratt hjem og hoppet opp på alkotestern og kastet den!!! Den kostet over 2000 kroner :( 

Anonymkode: bcc55...809

Hjelpes! Den dame er jo virkelig helt gal!

Vet du, jeg tror du, mannen din og hans brødre og dere ev. partnere skal ta dere en alvorsprat sammen. Jeg mener at det er tydelig at deres far lever i et psykisk voldelig forhold. Å være mann å leve i et slikt forhold er veldig tabubelagt, og det er enda verre for en mann i hans alder! Siden hans kone mishandler ham psykisk og er materielt voldelig så synes jeg hans sønner skal ha litt lenger tålmodighet med sin far for å se om de kan få ham til å forstå at han lever i et voldelig forhold og kanskje kan greie å hjelpe ham ut av det.

Han vil nok ha mye motstand mot dette, for menn i den alderen er ofte forferdelig stolte, mange har problemer med å snakke om følelser, har enda verre for å innrømme at de feiler, og er kanskje på toppen redd for å gå alderdommen imøte alene. Mitt råd er derfor at du/dere leser dere opp på psykisk voldelige forhold, se også om dere finner noe om menn i voldelige forhold. Kanskje kan dere også få tips på nærmeste krisesenter om hvordan dere kan hjelpe ham, så jeg ville også tatt en samtale til et krisesenter for å be om råd der.

Det er først og fremst sønnene som bør hjelpe, men om dere greier å stå samlet som familie så er det bra. Prøv å snakke med faren på en slik måte at han ikke føler seg dum eller kritisert, men med forståelse for at han må leve i et veldig vanskelig forhold siden hun stadig utsetter ham for psykisk og materiell vold. Prøv å la ham beholde verdigheten oppi dette, vis ham at dere gjør/sier alt av kjærlighet og fordi dere vet hvor en fantastisk mann han er, og at dere mener han fortjener bedre. Gi ham eksempler på ting som har blitt gjort mot ham (f.eks. at hun forteller ham løgner, at hun ødelegger gaver han har fått av sønnene - det siste er jo virkelig sykt, som i diagnosesykt eller psykopat-sykt).

Ha et "familieråd" med din mann og hans brødre, skaff artikler om emnet som dere alle leser, og kontakt krisesenteret for å få råd om hvordan dere kan hjelpe deres far.

Anonymkode: 1c5ba...095

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eks ble sammen med en russisk dame av nogenlunde samme kaliberet, og jeg må dessverre si at den kampen der har dere allerede tapt. Min eks var fra første stund fullstendig i den hule hånden til dama, og ingen kunne få han til å innse galskapen hennes. Hun har vært voldelig mot våre felles barn, og delvis ødelagt hans forhold til dem på mange forskjellige måter - fremdeles forsvarer han henne og står fjellstøtt ved hennes side. Hun har klart å fremmedgjøre han fra moren hans, som han alltid har hatt et nært forhold til, og delvis ødelagt det forholdet også. Meg har han rævkjørt noe så sinnsykt siden de ble sammen, og han er ikke i nærheten av å se hvor urettferdig og skeivfordelt "samarbeidet" vårt er. Fikk faktisk med meg begge to på FVK, og familieveilederen der hadde store problemer med å holde seg nøytral og forholde seg til henne på en profesjonell måte. Dama la ikke skjul på sin galskap der heller, men ikke en gang FVK fikk han til å innse hvor vilt de forholder seg til omverdenen. Jeg har svelget kameler til den store gullmedalje for ungenes skyld, men var til slutt nødt til å flytte fra byen før jeg ble fullstendig psyket ned av dem/henne.

Så dessverre, jeg tror nok ikke du har noe å hente hos svigerfar som har blitt forblindet, og råder deg til å holde deg borte for å skåne deg selv. Ville også holdt et nært øye med hvordan hun oppfører seg i forhold til din sønn, dama til eksen var som sagt voldelig mot våre barn og brøt dem ned på andre måter. Dette kom dessverre ikke frem før de ble litt eldre, pga lojalitet mot faren hadde de ikke sagt noe før... Sønnen min sliter enda med ettervirkningene.

Anonymkode: 28f96...839

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min eks ble sammen med en russisk dame av nogenlunde samme kaliberet, og jeg må dessverre si at den kampen der har dere allerede tapt. Min eks var fra første stund fullstendig i den hule hånden til dama, og ingen kunne få han til å innse galskapen hennes. Hun har vært voldelig mot våre felles barn, og delvis ødelagt hans forhold til dem på mange forskjellige måter - fremdeles forsvarer han henne og står fjellstøtt ved hennes side. Hun har klart å fremmedgjøre han fra moren hans, som han alltid har hatt et nært forhold til, og delvis ødelagt det forholdet også. Meg har han rævkjørt noe så sinnsykt siden de ble sammen, og han er ikke i nærheten av å se hvor urettferdig og skeivfordelt "samarbeidet" vårt er. Fikk faktisk med meg begge to på FVK, og familieveilederen der hadde store problemer med å holde seg nøytral og forholde seg til henne på en profesjonell måte. Dama la ikke skjul på sin galskap der heller, men ikke en gang FVK fikk han til å innse hvor vilt de forholder seg til omverdenen. Jeg har svelget kameler til den store gullmedalje for ungenes skyld, men var til slutt nødt til å flytte fra byen før jeg ble fullstendig psyket ned av dem/henne.

Så dessverre, jeg tror nok ikke du har noe å hente hos svigerfar som har blitt forblindet, og råder deg til å holde deg borte for å skåne deg selv. Ville også holdt et nært øye med hvordan hun oppfører seg i forhold til din sønn, dama til eksen var som sagt voldelig mot våre barn og brøt dem ned på andre måter. Dette kom dessverre ikke frem før de ble litt eldre, pga lojalitet mot faren hadde de ikke sagt noe før... Sønnen min sliter enda med ettervirkningene.

Anonymkode: 28f96...839

Ja er dette jeg frykter også. Han var uvenn med sin egen bror i over ti år pga av hun også. Virker dom han er helt blind. Hadde hun i det minste vert pen å se på( for de av dere som tviler ingen sjalusi her i gården hun har vorter i ansiktet bruker str 50 i klær og holder på å blid skallet, tydelig hormonsfordtyrrelse!) Han kjente henne i en uke på nettet og møtte henne en gang før de giftet seg. Hun var på ett norskt nettdating side. Vel vitende om at hun ville kapre en rik norsk man. Når han snakket med henne første gangen på nettet visste han ikke at hun bodde i Russland en gang

Anonymkode: bcc55...809

Skrevet

Føler med deg, HI. Får håpe heksa tar kvelden fort. 

Anonymkode: b039b...9b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...