Gå til innhold

Jensen Korrupt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem bryr seg? Han har fremdeles ikke voldtatt eller myrdet noen.

Skrevet
3 minutter siden, Pæddan skrev:

Hvem bryr seg? Han har fremdeles ikke voldtatt eller myrdet noen.

Er det bare voldtekt og drap er verdt å straffe da mener du? Det var jo en skikkelig gjennomtenkt uttalelse... 

Anonymkode: 63524...277

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er det bare voldtekt og drap er verdt å straffe da mener du? Det var jo en skikkelig gjennomtenkt uttalelse... 

Anonymkode: 63524...277

Gjennomtenkt nok skal jeg fortelle deg! Man får da mindre straff ved drap? Ikke sant? 

Skrevet
Akkurat nå, Pæddan skrev:

Gjennomtenkt nok skal jeg fortelle deg! Man får da mindre straff ved drap? Ikke sant? 

Hvor mange dødsfall tror du en storsmugler av narkotika er ansvarlig for?

Anonymkode: 32f85...cb1

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At man velger å dope seg, er et valg de selv har tatt! ingen tvinger noen til å starte med den dritten.

Skrevet

Til og med voldtektsmenn som innrømmer at offeret sa nei gjentatte ganger blir frikjent. Men en mann man kkke har gode nok beviser for blir dømt til 21 år helt sykt. 

Anonymkode: 85c26...1b5

Skrevet
13 minutter siden, Pæddan skrev:

At man velger å dope seg, er et valg de selv har tatt! ingen tvinger noen til å starte med den dritten.

Du er ikke sterkest i samfunnsfag, skjønner jeg.

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Til og med voldtektsmenn som innrømmer at offeret sa nei gjentatte ganger blir frikjent. Men en mann man kkke har gode nok beviser for blir dømt til 21 år helt sykt. 

Man har altså akkurat fastslått at man har sterke nok beviser. Det er derfor han ble dømt. Herlighet, kom dere gjennom ungdomsskolen?

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man har altså akkurat fastslått at man har sterke nok beviser. Det er derfor han ble dømt. Herlighet, kom dere gjennom ungdomsskolen?

Nei , jeg er ikke sikker på at jeg er ferdig med ungdomsskolen ennå.  NEK! Du er så politisk atte og har nok en solid utdannelse som telefonselger eller noe.

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For et patetisk angrep. 

Saken her vil jo bli anket uansett så dommen i seg selv er ikke rettskraftig enda. Jeg syns fremdeles at det ikke henger på greip at han blir dømt til 21 års fengsel når du har voldtektsmenn/damer, drapsmenn/damer osv får lavere straff. Se bare på saken i Kristiansand med han som var 15,5 år og stakk to personer 60 ganger. Han blir dømt til 11 års fengsel for de er ikke redd for gjentakelse. Han drepte en 14 åring med overlegg og stakk han gjentatt ganger, så gjorde han det med Ilebekk etterpå engang til med gjentatte ganger. 

Jeg syns straffeutmålingen er helt på trynet. Hvorfor skal en som har tilstått få strafferabatt?

Skrevet
52 minutter siden, Pæddan skrev:

En person som er utsatt for overgrep/ omsorgssvikt har en mangedoblet risiko for å begynne å ruse seg enn en som har hatt en problemfri barndom.

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Storsmugler av hasj - null dødsfall vil jeg tro. 

Anonymkode: f7afe...dda

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Storsmugler av hasj - null dødsfall vil jeg tro. 

Anonymkode: f7afe...dda

Det er veldig vanskelig å ikke se hasj som en del av et kontinuum.

Skrevet

Jeg mener den straffen er for hard. 

Anonymkode: a3735...b0c

Skrevet
1 time siden, Pæddan skrev:

Nei , jeg er ikke sikker på at jeg er ferdig med ungdomsskolen ennå.  NEK! Du er så politisk atte og har nok en solid utdannelse som telefonselger eller noe.

"Så politisk atte"? Forklar gjerne.

Skrevet

Det er slik sett ikke noe galt i at Jensen blir strengt dømt for korrupsjon. Han har nok lagt til rette for svært mye annen kriminalitet.  Det jeg derimot anser som et problem i norsk straffepolitikk, er at straffer for drap og overgrep er for lave. 

Anonymkode: 9d366...9bc

Skrevet

Jeg mener at en mann som har misbrukt yrke sitt på det groveste fortjener en slik straff.  

Anonymkode: 8f585...b9e

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener at en mann som har misbrukt yrke sitt på det groveste fortjener en slik straff.  

Anonymkode: 8f585...b9e

Og i hvert fall når yrke hans er politi, han har hatt lederstilling og jobbet med narkokriminalitet. Det han skal forhindre har han vært med på å tilrettelegge for, samt fått både penger og tjenester for dette samarbeidet. Klart mannen skal straffes så det svir. I Norge kan man ikke sammenligne en kriminalitet opp mot hverandre fordi straffeutmålingene er som de er. Et ganske komplekst system som ofte bunner ut i gjentakelsesfare og rehabilitering. Man må for all del hvert fall ikke sammenligne vårt system med f.eks USA sitt.

Skrevet
50 minutes ago, Marriet said:

Og i hvert fall når yrke hans er politi, han har hatt lederstilling og jobbet med narkokriminalitet. Det han skal forhindre har han vært med på å tilrettelegge for, samt fått både penger og tjenester for dette samarbeidet. Klart mannen skal straffes så det svir. I Norge kan man ikke sammenligne en kriminalitet opp mot hverandre fordi straffeutmålingene er som de er. Et ganske komplekst system som ofte bunner ut i gjentakelsesfare og rehabilitering. Man må for all del hvert fall ikke sammenligne vårt system med f.eks USA sitt.

Enig.

Tillit er en bærebjelk i det norske samfunnet og at vi har tillit til hverandre og det offentlige er viktig for at samfunnet skal fungere godt. En grovt korrupt politimann er kan være veldig ødeleggende. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns straffeutmålingen er helt på trynet. Hvorfor skal en som har tilstått få strafferabatt?

har nok noe med å gjøre at Jensen også forvaltet et stort samfunnsansvar som politi. han hadde mulighet til å manipulere seg ut av enhver mistanke og benyttet sin rolle i politiet til å holde sine forretningsforbindelser og seg selv ute av søkelyset. 

Anonymkode: b144c...140

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal en som har tilstått få strafferabatt?

Er du seriøs nå!?

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er helt sykt..ingen tvil om at vi lever i en gal og korrupt verden..

Anonymkode: e3b60...ef8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...