Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #1 Skrevet 18. september 2017 blir allergisk mot egg og melk? Helt ut av det blå, etter å ha tålt det absolutt hele livet inkl som barn. Anonymkode: 8d359...6d8
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #2 Skrevet 18. september 2017 Plutselig sykdom, redusert immunforsvar, mange belastninger på en gang som gjør at systemet ikke takler slike ting lenger. Det er f.eks. ikke alle som har like sterke symptomer på å ikke tåle melk, så det er en av de tingene man kan være intolerant eller allergisk mot i årevis uten å vite om det selv. Hvis immunforsvaret så en periode blir svekket mer enn normalt så kan det bli for stor belastning med disse produktene slik at man da brått får symptomer. Anonymkode: acc62...cdb
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #3 Skrevet 18. september 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Plutselig sykdom, redusert immunforsvar, mange belastninger på en gang som gjør at systemet ikke takler slike ting lenger. Det er f.eks. ikke alle som har like sterke symptomer på å ikke tåle melk, så det er en av de tingene man kan være intolerant eller allergisk mot i årevis uten å vite om det selv. Hvis immunforsvaret så en periode blir svekket mer enn normalt så kan det bli for stor belastning med disse produktene slik at man da brått får symptomer. Anonymkode: acc62...cdb Hva er eksempler på "plutselig sykdom", da? Hvordan får man redusert immunforsvar? Hva slags belastninger er det snakk om? Det er ikke snakk om at "jeg klør litt i halsen", men at det over natta går fra å tåle uten symptomer (ikke engang magevondt/kløe) til å få allergisjokk av å innta det. Over natta. Og det gjelder ikke bare melk, og egg, men stadig nye matvarer.. Kroppen tror alt er farlig. Anonymkode: 8d359...6d8
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #4 Skrevet 18. september 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Plutselig sykdom, redusert immunforsvar, mange belastninger på en gang som gjør at systemet ikke takler slike ting lenger. Det er f.eks. ikke alle som har like sterke symptomer på å ikke tåle melk, så det er en av de tingene man kan være intolerant eller allergisk mot i årevis uten å vite om det selv. Hvis immunforsvaret så en periode blir svekket mer enn normalt så kan det bli for stor belastning med disse produktene slik at man da brått får symptomer. Anonymkode: acc62...cdb Hva er eksempler på "plutselig sykdom", da? Hvordan får man redusert immunforsvar? Hva slags belastninger er det snakk om? Det er ikke snakk om at "jeg klør litt i halsen", men at det over natta går fra å tåle uten symptomer (ikke engang magevondt/kløe) til å få allergisjokk av å innta det. Over natta. Og det gjelder ikke bare melk, og egg, men stadig nye matvarer.. Kroppen tror alt er farlig. Anonymkode: 8d359...6d8
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #5 Skrevet 18. september 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Plutselig sykdom, redusert immunforsvar, mange belastninger på en gang som gjør at systemet ikke takler slike ting lenger. Det er f.eks. ikke alle som har like sterke symptomer på å ikke tåle melk, så det er en av de tingene man kan være intolerant eller allergisk mot i årevis uten å vite om det selv. Hvis immunforsvaret så en periode blir svekket mer enn normalt så kan det bli for stor belastning med disse produktene slik at man da brått får symptomer. Anonymkode: acc62...cdb Hva er eksempler på "plutselig sykdom", da? Hvordan får man redusert immunforsvar? Hva slags belastninger er det snakk om? Det er ikke snakk om at "jeg klør litt i halsen", men at det over natta går fra å tåle uten symptomer (ikke engang magevondt/kløe) til å få allergisjokk av å innta det. Over natta. Og det gjelder ikke bare melk, og egg, men stadig nye matvarer.. Kroppen tror alt er farlig. Anonymkode: 8d359...6d8
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #6 Skrevet 18. september 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Plutselig sykdom, redusert immunforsvar, mange belastninger på en gang som gjør at systemet ikke takler slike ting lenger. Det er f.eks. ikke alle som har like sterke symptomer på å ikke tåle melk, så det er en av de tingene man kan være intolerant eller allergisk mot i årevis uten å vite om det selv. Hvis immunforsvaret så en periode blir svekket mer enn normalt så kan det bli for stor belastning med disse produktene slik at man da brått får symptomer. Anonymkode: acc62...cdb Hva er eksempler på "plutselig sykdom", da? Hvordan får man redusert immunforsvar? Hva slags belastninger er det snakk om? Det er ikke snakk om at "jeg klør litt i halsen", men at det over natta går fra å tåle uten symptomer (ikke engang magevondt/kløe) til å få allergisjokk av å innta det. Over natta. Og det gjelder ikke bare melk, og egg, men stadig nye matvarer.. Kroppen tror alt er farlig. Anonymkode: 8d359...6d8
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #7 Skrevet 18. september 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Plutselig sykdom, redusert immunforsvar, mange belastninger på en gang som gjør at systemet ikke takler slike ting lenger. Det er f.eks. ikke alle som har like sterke symptomer på å ikke tåle melk, så det er en av de tingene man kan være intolerant eller allergisk mot i årevis uten å vite om det selv. Hvis immunforsvaret så en periode blir svekket mer enn normalt så kan det bli for stor belastning med disse produktene slik at man da brått får symptomer. Anonymkode: acc62...cdb Hva er eksempler på "plutselig sykdom", da? Hvordan får man redusert immunforsvar? Hva slags belastninger er det snakk om? Det er ikke snakk om at "jeg klør litt i halsen", men at det over natta går fra å tåle uten symptomer (ikke engang magevondt/kløe) til å få allergisjokk av å innta det. Over natta. Og det gjelder ikke bare melk, og egg, men stadig nye matvarer.. Kroppen tror alt er farlig. Anonymkode: 8d359...6d8
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #8 Skrevet 18. september 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Plutselig sykdom, redusert immunforsvar, mange belastninger på en gang som gjør at systemet ikke takler slike ting lenger. Det er f.eks. ikke alle som har like sterke symptomer på å ikke tåle melk, så det er en av de tingene man kan være intolerant eller allergisk mot i årevis uten å vite om det selv. Hvis immunforsvaret så en periode blir svekket mer enn normalt så kan det bli for stor belastning med disse produktene slik at man da brått får symptomer. Anonymkode: acc62...cdb Hva er eksempler på "plutselig sykdom", da? Hvordan får man redusert immunforsvar? Hva slags belastninger er det snakk om? Det er ikke snakk om at "jeg klør litt i halsen", men at det over natta går fra å tåle uten symptomer (ikke engang magevondt/kløe) til å få allergisjokk av å innta det. Over natta. Og det gjelder ikke bare melk, og egg, men stadig nye matvarer.. Kroppen tror alt er farlig. Anonymkode: 8d359...6d8
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #9 Skrevet 18. september 2017 Kan ikke gi deg bestemte sykdommer, det kan være mye. Redusert immunforsvar kan man få av mange ulike årsaker. Sykdom er en av dem, men også ting som dårlig ernæring eller vitamin-/mineralmangler over tid. For mye stress, fysisk og/eller psykisk, kan også redusere immunforsvaret. Når du får så sterke reaksjoner over natten da bør du følges tett opp og utredes! Hva sier legen din om dette? Anonymkode: acc62...cdb
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #10 Skrevet 18. september 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan ikke gi deg bestemte sykdommer, det kan være mye. Redusert immunforsvar kan man få av mange ulike årsaker. Sykdom er en av dem, men også ting som dårlig ernæring eller vitamin-/mineralmangler over tid. For mye stress, fysisk og/eller psykisk, kan også redusere immunforsvaret. Når du får så sterke reaksjoner over natten da bør du følges tett opp og utredes! Hva sier legen din om dette? Anonymkode: acc62...cdb Allergi er jo et hyperaktivt immunforsvar. Anonymkode: f7f60...fc4
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #11 Skrevet 18. september 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan ikke gi deg bestemte sykdommer, det kan være mye. Redusert immunforsvar kan man få av mange ulike årsaker. Sykdom er en av dem, men også ting som dårlig ernæring eller vitamin-/mineralmangler over tid. For mye stress, fysisk og/eller psykisk, kan også redusere immunforsvaret. Når du får så sterke reaksjoner over natten da bør du følges tett opp og utredes! Hva sier legen din om dette? Anonymkode: acc62...cdb Legene sier: Anonymkode: 8d359...6d8
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #12 Skrevet 18. september 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Allergi er jo et hyperaktivt immunforsvar. Anonymkode: f7f60...fc4 Merkelig nok er jeg en av de første som blir smittet av forkjølelse, har elendig immunforsvar.. Anonymkode: 8d359...6d8
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #13 Skrevet 18. september 2017 Hypokondri... Anonymkode: af87d...22d
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #14 Skrevet 18. september 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hypokondri... Anonymkode: af87d...22d Ja, det er nok innbilning at man nesten ikke får puste, får kløende utslett over hele kroppen, feber og hevelser Håper du tar barna dine like mye på alvor, da! Anonymkode: 8d359...6d8
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #15 Skrevet 18. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja, det er nok innbilning at man nesten ikke får puste, får kløende utslett over hele kroppen, feber og hevelser Håper du tar barna dine like mye på alvor, da! Anonymkode: 8d359...6d8 Du vet at psykosomatiske plager er helt reelle plager, selv de er konstruert av hjernen?? Hypokondri er faktisk en reell diagnose, de med ekte hypokondri blir fysisk syke. Barna mine har det veldig bra de altså, takk for at du bryr deg om de 😊 Anonymkode: af87d...22d
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #16 Skrevet 18. september 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du vet at psykosomatiske plager er helt reelle plager, selv de er konstruert av hjernen?? Hypokondri er faktisk en reell diagnose, de med ekte hypokondri blir fysisk syke. Barna mine har det veldig bra de altså, takk for at du bryr deg om de 😊 Anonymkode: af87d...22d Ja, det vet jeg, det er allmennkunnskap. Men man får ikke ekstreme hevelser av det, skjønner du. Visste du at allergier også er helt reelle plager, selv om de er skapt av et hyperaktivt immunforsvar? Det er også allmennkunnskap. Anonymkode: 8d359...6d8
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #17 Skrevet 18. september 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det vet jeg, det er allmennkunnskap. Men man får ikke ekstreme hevelser av det, skjønner du. Visste du at allergier også er helt reelle plager, selv om de er skapt av et hyperaktivt immunforsvar? Det er også allmennkunnskap. Anonymkode: 8d359...6d8 Får håpe legene finner ut av det før de klør seg til blods da. Klart man kan få hevelser som en ekte hypokonder, men det er tydeligvis ikke allmennkunnskap. Anonymkode: af87d...22d
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #18 Skrevet 18. september 2017 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Merkelig nok er jeg en av de første som blir smittet av forkjølelse, har elendig immunforsvar.. Anonymkode: 8d359...6d8 Immunsystemet er ganske komplekst, så det kan overreagere på enkelte ting selv om det egentlig er svekket. Kan ta meg selv som eksempel. Jeg kunne tidligere spise alt, så begynte jeg å reagere mer og mer. Måtte kutte ned på gluten og kutte ned på melk. Så fikk jeg laktoseintoleranse som jeg ikke hadde hatt tidligere, og så melkeallergi. Og så måtte jeg kutte helt ut gluten. Og så begynte jeg å også reagere på andre matvarer. Jeg har slitt i flere år med "diffuse" plager og blitt sett på som hypokonder (som hun over greide å ha ut av seg). Psykiske plager er utelukket av to ulike psykiatere. Har også klaget på immunforsvaret mitt i årevis. Så ble jeg dårligere og dårligere. Så fikk jeg en infeksjon som førte til at jeg så fikk ME. Ble ganske bra i et par-tre år. Så ble jeg gradvis dårligere og dårligere igjen. ME-symptomer på nytt, men på en annen måte. Så fikk jeg en sjelden variant av en autoimmun hudsykdom (som jo er immunforsvaret som blir hyperaktivt og går til angrep på dine egne celler). Nå er det også oppdaget at jeg har div. mangler som de ikke greier gjøre noe med. Dette gjør at immunforsvaret mitt er svekket konstant, har stadig lave verdier av lymfocytter og/eller leukocytter. Og nå er det også oppdaget at jeg har en annen og enda sjeldnere mangel i immunsystemet som kan være et tegn på en erhvervet eller genetisk immunfeil. Så jeg har dårlig immunforsvar. Og jeg har et "hyper" immunforsvar. Det er fullt mulig - selv om "hypokonderdama" over her ikke tror det Anonymkode: acc62...cdb
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #19 Skrevet 18. september 2017 Hæ? Vet ikke folk at allergi kan komme med årene? Og man kan ogsp ha allergi som barn men vokse det av seg med alderen. Jeg, min far og bror er eksempler på det første og sønnen min på det siste. Anonymkode: 3777b...6c8
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #20 Skrevet 18. september 2017 Jeg har også autoimmun sykdom i tillegg til at jeg har hatt allergi hele livet. Vet ikke helt sikkert hvor lenge jeg har reagert på egg. Rart hvordan man normaliserer ting, jeg trodde det var heeelt normalt at man satt på do hele natta et par gang i uken. Men det er det jo opplagt ikke 😂 Kuttet ut egg og ble veldig fin i magen, så da tenkte man intoleranse. Men etterhvert som jeg holdt meg unna så ble jeg også bloddårlig når jeg var uheldig og fikk i meg. Legen min forklarte det med at tidligere trigget jeg kroppen til å være i beredskap for egg, mens nå har det plutselig ikke beredskap. Jeg ble testet og er faktisk allergisk. Denne allergien har nok utviklet seg fra jeg var 10 år til godt voksen før jeg forsto at det var derfor jeg plagdes med magen. Får jeg egg i meg nå blir jeg akutt dårlig i magen minutter etterpå og får elveblest. Anonymkode: 617c1...15b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå