Gå til innhold

Hvilken nasjonalitet har dine nærmeste naboer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nordmenn, pakistanere, nordmenn

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norsk, norsk, norsk og dansk.

Men litt nedi gaten bor en dansk/tysk familie.

I nabogata nesten rett bak oss bor en familie fra Somalia.

Skolekretsen er ellers ganske blandet. Ca 1/3 av barnetflokken har en eller begge foreldre med utenlandsk bakgrunn. Asia, Nordamerika, Søramerika, Russland, Østeuropa, Vesteuropa, Midtøsten, Afrika. Det meste av verden er representert.

Anonymkode: bd9f3...86f

Skrevet

Norske på 3 sider og somaliske og syriske på den fjerde siden 😉 De fra Burma og Iran har akkurat flyttet...(kommunale leiligheter)

Anonymkode: a65c5...35c

Skrevet

Har en islandsk familie i nabolaget, to familier med gammel, lavt utdannet norsk mann og ung thaidame, samt en gammel tyrkisk bestemor. Ellers litt for homogent.

Anonymkode: ce4bd...e45

Skrevet

To amerikanere, en pakistaner, en franskmann, to svensker og resten er norske. Hurra fot Oslo 😉

Anonymkode: 82e36...8c8

Skrevet

Stort sett norske. En fra Finland, en familie fra Kroatia. Som jeg vet om. 

Idioter finnes i alle nasjonaliteter. 

Anonymkode: 8fb42...cc0

Skrevet

Vi har stort sett bare norske naboer. Ene naboen bor i England med familie og bruker huset som hytte. En dame fra Thailand som er godt med en nordmann. Ellers kun nordmenn. Også på skolen. I 1. trinn er det 38 elever, en fra Syria, resten norske. Slik er det også i resten av klassene. Tettsted ved kysten i Vestfold.

Anonymkode: b2923...910

Skrevet

I gata her er de fleste norske, men vi har en tsjekkisk familie, ei mor fra russland og ene naboen er dessuten fra Hallingdal eller noe rundt omkring. Sistnevnte har vi størst utfordringer med, både språklig og kulturelt. 

Anonymkode: 91ed1...ba6

Skrevet

Ei fra Bolivia som er gift med en nordmann, ei samisk på andre siden. Legger ikke merke til noen kulturforskjeller som er verdt å nevne, annet enn at hun fra Bolivia kler på sønnen sin alt for mye kler for min del. Min sønn kan springe rundt i t-skjorte mens hennes går med fleece og parkdress🙈

Skrevet

Bare nordmenn i tunet her vi bor, men er noen utenlandske familier lengre oppe i gata der bebyggelsen hovedsakelig består av leiligheter/rekkehus. 

Anonymkode: 025de...366

Skrevet

hvite, eldre, etnisk norske nordmenn nabolag. 

noen ville opprette et asylmottak noen km unna. da ble det ramaskrik.  

sånt nabolag. 

Anonymkode: ef03e...18f

Skrevet

Tråden er moderert. Begrunnelse:

* Krenkende eller injurierende utsagn. 

Kira, moderator 

Skrevet

Bare nordmenn, bortsett fra ei fra Litauen. 

Anonymkode: a8b00...daf

Skrevet

I den halvparten av kommunen som kretser til vår bhg/skole er det en familie fra Syria, en dame fra Argentina og 2 polske familier.

Anonymkode: f810a...d99

Skrevet

Nærmeste nabo er Tyrkere, under oss er de Tyrkere, Nordmenn også under.  De over har jeg vel ikke sett... rart men..  Vet det bor Vietnamesere enda lenger ned og på toppen.    Altså interessant og lese hva slags naboer folk har, men den siste super politisk korrekte kommentaren om hvor koselig det liksom er i oppgangen med all den forskjellige gode utenlandske maten....  herregud! (Spyr)

Anonymkode: 693f4...27d

Skrevet

En same rett over veien, en albaner i naboleiligheten, resten norske. Eller, han ene er trønder, da.

Anonymkode: 065c7...2b3

Skrevet

Alle naboer her er etniske Nordmenn. Det er jeg som er utlendingen.

Anonymkode: 669d6...0cf

Skrevet

Bor i villa på Oslo vest. Blendahvitt og kun norske så langt øyet rekker. Nei, forresten, en tysker i gata! Litt kjedelig, kunne godt tenkt meg et mer fargerikt nabolag.

Anonymkode: ea25b...3e2

Skrevet

Det er en polsk jævel av en kvinne borti gata, som slipper løs hundene sine så de jager folk og kjæledyr. Ellers er det kun norske, såvidt jeg vet. Heldigvis ingen muslimer

Anonymkode: 2f3cb...48d

Skrevet

Alle er nordmenn bortsett fra en Argentiner, to spanjoler, og en danske.

Anonymkode: 25003...d67

Skrevet

I gata her var det bare nordmenn, inntil ca 5 år siden. Nå deler vi innkjørsel med en familie fra jordan, på andre siden har vi en familie fra iran. Rett over veien bor ett eldre norsk ektepar, og på skrå over veien bor ei klin gæærn svensk dame 😂 . Så her har det blitt ett fargerikt fellesskap 👍 

Anonymkode: 73316...8aa

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nærmeste nabo er Tyrkere, under oss er de Tyrkere, Nordmenn også under.  De over har jeg vel ikke sett... rart men..  Vet det bor Vietnamesere enda lenger ned og på toppen.    Altså interessant og lese hva slags naboer folk har, men den siste super politisk korrekte kommentaren om hvor koselig det liksom er i oppgangen med all den forskjellige gode utenlandske maten....  herregud! (Spyr)

Anonymkode: 693f4...27d

Hvorfor spyr du, tåler du bare norsk mat?

Anonymkode: 81027...396

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...