Gå til innhold

Samboer mener jeg kommenterer på han hele tiden....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han sier jeg kommenterer hva han gjør hele tiden, og han har nok rett i det. Enten er det pga jeg er skikkelig nøye, eller så er det pga han er så sløv på alt, jeg vet ikke. Men jeg lurer virkelig på om dette er noe dere ville sagt noe på og, eller om jeg må skjerpe meg. 

F eks når han vasker hus da, så er det alltid sånn halvveis. Han vasker aldri under f eks baderomsinnredning eller wc, slik at under innredningen er det igjen skit, og under toalettet er det urinrester på gulvet. Jeg prøver å si at jeg må jo uansett vaske over om han ikke bare kan gjøre det skikkelig. 

Han hjelper meg å lete etter ting, finner det aldri. Det ender opp med at jeg må gjøre det. 

Han fiser i rom vi er, slik at det forpester alle som er der. 

Han går og klør seg i rompa foran meg og barna.

Han piller nesen, i går hang det en lang snørrklyse ut av fingeren sin. 

Jeg synes han spiser som en gris. Han tar en brødskive, bretter den i to og har slukt den på 2 jafs. Drikker med munnen full av mat, slik at glasset blir grisete nedover hele. 

Han tar aldri iniativ til noe. Han må mases på. Han gjør det om han blir mast på. 

Han sitter ALLTID på tlf. Om han er på do og tisser, så må han surfe litt imens. 

Han går aldri ut i hagen og gjør noe uoppfordret. ALT må mases på og endes opp med en krangel før det gjør noe. 

Trenger vel ikke nevne at det er NULL tenning på han, ingen kjærestegreier i det hele tatt. 

Bør jeg bare la ting gå, eller må han skjerpe seg?

Anonymkode: 0505e...cf1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bor sammen med en lat gris. Han må virkelig skjerpe seg. 

Anonymkode: 415ec...fd1

Skrevet

Dere passer rett og slett ikke sammen.

Du er som du er og han er som han er, ingen av dere kan endre den andre. Enten må du akseptere han som han er og leve med det, eller gå fra han.

Han ønsker ikke å være annerledes og kommer aldri til å bli annerledes.

Anonymkode: 2c035...50e

Skrevet

Velg dine kamper og svelg kamelene du kan klare. 

Om du ikke syns han vasker badet bra nok vasker du badet og han ett annet rom som det ikke er då viktig at alt blir perfekt. 

Har du fortalt han hvordan du syns det er når han promper, klør seg, spiser og piller seg i nesa? Har du sagt du mister tenninga på han? Vil han ha litt mer action i senga må han begynne å endre vaner kanskje. Menn må gjerne få vite slik i klartekst. 

Jeg hadde noen slike samtalet med min exmann. Det ble litt felles regler forvalle i huset. Promping gjør vi på do eller ute også litt andre ting som andre ikke trenger å se evt. Vi spiser slik at andre ikke mister matlysten. Så vi spiser med munnen igjen, vi spiser opp før vi begynner å prate. Han syns ikke dette var ett problem gelt til jeg spurte han hvordan han syns det hadde vært om alle vi seks i huset hadde gjort dette. Da var det plutselig helt greit med regler. 

I følge min exmann er jeg nazi på vasking, det var jeg muligens også siden han var allergiker. Jo bedre vasket hyset var jo bedre sov jeg, han hørte ikke hvordan han var om natta. Og med to barn med atopisk eksem så forebygde vasking mye smerte for de også. Strøkent har jeg aldri hatt det, men det sksl være reint. Rot har vi ofte, men det sksl være reint under rotet noe som betyr det ikke skal være gammelt rot. Nå rydder og vasker jeg minimalt i huset, vi har solgt huset og begynt nedpakkning. Jaggu er det en mann som har erfart at det var lurt jeg vasket som jeg gjorde. Han er konstant tett, sliter med å puste tross medisiner og allergisprøyte.han er så ille at han sliter med å være inne (han har vistnok overtatt kjelleren, så der rydder og vasker jeg ikke. Stue, bad og ungenes rom holder jeg i sjakk)

Anonymkode: 2f432...2dd

Skrevet

Å,herregud. Jeg hadde maset på min 8-åring til og med, om han holdt på slik. Og det der er en voksen mann. Selvsagt må han tåle mas og tilsnakk når han oppfører seg slik. 

Anonymkode: 819fa...83f

Skrevet

Han fortjener ingen kjæreste. Se for deg at en renslig og dannet mann, som er nøye og flink til å gjøre rent, har en kone som er lat og grisete, som fjerter i stua, piller nese, klør seg bak og overlater til mannen å vaske (hennes) urinrester fra badegulvet. 

Ville du synes han hadde gjort et scoop? At dette var den kvinnen han fortjente? Ville du syns det var feil om han ba henne slutte å oppføre seg som en barbar? Ville du syns det var rimelig at han ba henne vaske ordentlig de gangene det var hennes tur?

Anonymkode: e40e2...ca4

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Velg dine kamper og svelg kamelene du kan klare. 

Om du ikke syns han vasker badet bra nok vasker du badet og han ett annet rom som det ikke er då viktig at alt blir perfekt. 

Har du fortalt han hvordan du syns det er når han promper, klør seg, spiser og piller seg i nesa? Har du sagt du mister tenninga på han? Vil han ha litt mer action i senga må han begynne å endre vaner kanskje. Menn må gjerne få vite slik i klartekst. 

Jeg hadde noen slike samtalet med min exmann. Det ble litt felles regler forvalle i huset. Promping gjør vi på do eller ute også litt andre ting som andre ikke trenger å se evt. Vi spiser slik at andre ikke mister matlysten. Så vi spiser med munnen igjen, vi spiser opp før vi begynner å prate. Han syns ikke dette var ett problem gelt til jeg spurte han hvordan han syns det hadde vært om alle vi seks i huset hadde gjort dette. Da var det plutselig helt greit med regler. 

I følge min exmann er jeg nazi på vasking, det var jeg muligens også siden han var allergiker. Jo bedre vasket hyset var jo bedre sov jeg, han hørte ikke hvordan han var om natta. Og med to barn med atopisk eksem så forebygde vasking mye smerte for de også. Strøkent har jeg aldri hatt det, men det sksl være reint. Rot har vi ofte, men det sksl være reint under rotet noe som betyr det ikke skal være gammelt rot. Nå rydder og vasker jeg minimalt i huset, vi har solgt huset og begynt nedpakkning. Jaggu er det en mann som har erfart at det var lurt jeg vasket som jeg gjorde. Han er konstant tett, sliter med å puste tross medisiner og allergisprøyte.han er så ille at han sliter med å være inne (han har vistnok overtatt kjelleren, så der rydder og vasker jeg ikke. Stue, bad og ungenes rom holder jeg i sjakk)

Anonymkode: 2f432...2dd

Jeg tror jeg må snakke litt med han. Dette kommer oppå alt annet av latskap, og jeg er skikkelig lei av hele mannen. Han er så innmari tiltaksløs, så tror jeg enten må godta det eller bare dra. Men jeg vet ikke om jeg klarer å bli. 

Det er MASSE som skulle vært gjort, men han er så inni helvettes tiltaksløs, så jeg må jo mase og kommentere da. Eller gjøre det selv? Men blir det riktig da? 

Anonymkode: 0505e...cf1

Skrevet

Jeg hadde en sånn mann. Bæsjestriper i underbuksa. Gadd ikke å trekke ned etter å ha vært på do. Dynket seg i parfyme i stedet for å vaske seg. Rapet, prompet, klødde seg på pungen og luktet på fingrene. Æsj. 

Jeg orket ikke mer, og hev han ut. Nå har jeg en renslig, flott mann med masse initiativ og ambisjoner. Helt fantastisk!

Anonymkode: c8c19...c47

Skrevet

Han høres ut som en unge...det der hadde jeg aldri orket å leve med.

Anonymkode: b7bbf...b47

Skrevet

Høres ut som om dere har et forhold med gjensidig respekt og tolmodighet til hverandre, fylt med kjærlighet og omtanke...😏(*ironi) 

Hvorfor i all verden er dere sammen? Og med det så mener jeg ikke bare "stakkars deg, HI , hvordan holder du ut" Men sånn helt seriøst, du klager og sutrer over "alt" denne mannen gjør så hvorfor gjør du deg til offer. Enten så må du si fra ordentlig, en gang for alle, at sånn er det ikke aktuelt for deg og bo. Eller så må du bare innfinne deg med at sånn aksepterer du at det er, og slitte å bruke energi på mas.  

Anonymkode: d8ae9...7ab

Skrevet

Hva med at dere spleiser på vaskehjelp? Han slipper å få kommentarer og du slipper å irritere deg. Problem løst, så fremt dere har råd.

Jeg skjønner at du synes alle disse tingene er irriterende. 

Kjæresten min har ansvar for å vaske toalett og dusj,men ofte ender det opp med at jeg må mase på han eller at jeg må ta det selv. Sykt irriterende. Dermed vurderer jeg å true med at hvis han ikke skjerper seg får vi spleise på vaskehjelp.  Kanskje pipen får en annen lyd da

Anonymkode: 68ce8...e40

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva med at dere spleiser på vaskehjelp? Han slipper å få kommentarer og du slipper å irritere deg. Problem løst, så fremt dere har råd.

Jeg skjønner at du synes alle disse tingene er irriterende. 

Kjæresten min har ansvar for å vaske toalett og dusj,men ofte ender det opp med at jeg må mase på han eller at jeg må ta det selv. Sykt irriterende. Dermed vurderer jeg å true med at hvis han ikke skjerper seg får vi spleise på vaskehjelp.  Kanskje pipen får en annen lyd da

Vaskehjelp vil jo ikke kurere mannen for vanen til å fise overalt, klø seg i diverse kroppsåpninger og spise som en gris.

Anonymkode: 77c68...680

Skrevet

Har du prøvd å rimme han når han klør seg i skrotum, jeg tolker det dit at han hinter om dette. 

Anonymkode: e6e4c...2f8

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vaskehjelp vil jo ikke kurere mannen for vanen til å fise overalt, klø seg i diverse kroppsåpninger og spise som en gris.

Anonymkode: 77c68...680

Nei, Det har jeg ikke sagt heller, men ofte må problemene løses steg for steg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...