Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #1 Skrevet 17. september 2017 Jeg er 30 år å jobber i barnehage så jeg har erfaring fra min egen unge itellegg til mye erfaring fra barna i barnehagen. Det var først en i går som trengte en barnevakt til hennes to barn å spurte hvor mye jeg ville ha i lønn da.Jeg sa 150 kr timen å fikk ikke noe mer svar. I dag var det en annen som trengte barnevakt til to barn å hun virket veldig intressert i ha meg som barnevakt.Hun spurte hvor mye jeg tok for å sitte barnevakt i 4 timer å jeg sa 150 kr timen,å hørte ikke mer fra henne heller. Er det virkelig så dyrt? Det er jo snakk om to unger på dagtid. Anonymkode: e3a30...5a3
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #3 Skrevet 17. september 2017 Det er nok dyrt, ja. Det er som regel svart arbeid, dvs. at du egentlig har langt høyere lønn. Isolert sett er det også en stor utgift, tenk deg selv - hadde du hatt råd til å regelmessig betale noen 150 kr. timen for barnevakt? Anonymkode: 94b49...d45
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #4 Skrevet 17. september 2017 Jeg hadde ikke betalt 150 kroner timen, det var mye. Selv hadde jeg ikke tatt mer enn 100, det er svart, jeg har relevant bachelor og master. Anonymkode: de6a9...75a
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #5 Skrevet 17. september 2017 Det gir jo ikke mening at 100 kr timen er helt vanlig pris å betale for ETT barn,mens 150 kr timen for TO barn er dyrt.Spør noen her inne hva de bør betale barnevakten per time når det er ett barn ,så har de fleste sagt at en bør minst betale 100 kr timen. Å da burde det være innafor å ta 150 kr timen når det er to barn. Anonymkode: e3a30...5a3
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #7 Skrevet 17. september 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det gir jo ikke mening at 100 kr timen er helt vanlig pris å betale for ETT barn,mens 150 kr timen for TO barn er dyrt.Spør noen her inne hva de bør betale barnevakten per time når det er ett barn ,så har de fleste sagt at en bør minst betale 100 kr timen. Å da burde det være innafor å ta 150 kr timen når det er to barn. Anonymkode: e3a30...5a3 Du liker tydeligvis ikke svarene du får. Søk opp andre tråder her inne så ser du nivået folk er villig til å betale. Anonymkode: 94b49...d45
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #8 Skrevet 17. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du liker tydeligvis ikke svarene du får. Søk opp andre tråder her inne så ser du nivået folk er villig til å betale. Anonymkode: 94b49...d45 herregud det må da være lov å komme med ett motsvar! Anonymkode: e3a30...5a3
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #9 Skrevet 17. september 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det gir jo ikke mening at 100 kr timen er helt vanlig pris å betale for ETT barn,mens 150 kr timen for TO barn er dyrt.Spør noen her inne hva de bør betale barnevakten per time når det er ett barn ,så har de fleste sagt at en bør minst betale 100 kr timen. Å da burde det være innafor å ta 150 kr timen når det er to barn. Anonymkode: e3a30...5a3 Spiller egentlig ingen rolle hva du mener er innafor da. Du selger et produkt som ingen vil kjøpe, fordi det er for dyrt. Hvis jeg skulle betalt 150 kr timen for barnevakt for å dra på jobb, kunne jeg nesten like gjerne blitt hjemme i ulønnet permisjon. Anonymkode: eb0ba...baf
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #10 Skrevet 17. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: herregud det må da være lov å komme med ett motsvar! Anonymkode: e3a30...5a3 Og der kom holdningen din frem også, ja... Du skriver at du jobber i barnehage, ikke at du har utdanning i det. Startlønnen i barnehage var i fjor 135 kr. pr. time. Du ønsker mer enn dette i tillegg til at det (trolig) er svart arbeid. Da er det dyrt. Uansett - du ser jo det på den responsen du får fra de som trenger barnevakt, det er for dyrt. Markedet styrer prisen, lik det eller ikke, slik er det som regel. Anonymkode: 94b49...d45
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #11 Skrevet 17. september 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Spiller egentlig ingen rolle hva du mener er innafor da. Du selger et produkt som ingen vil kjøpe, fordi det er for dyrt. Hvis jeg skulle betalt 150 kr timen for barnevakt for å dra på jobb, kunne jeg nesten like gjerne blitt hjemme i ulønnet permisjon. Anonymkode: eb0ba...baf det er snakk om 4 timer,altså ikke jobb. Anonymkode: e3a30...5a3
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #12 Skrevet 17. september 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og der kom holdningen din frem også, ja... Du skriver at du jobber i barnehage, ikke at du har utdanning i det. Startlønnen i barnehage var i fjor 135 kr. pr. time. Du ønsker mer enn dette i tillegg til at det (trolig) er svart arbeid. Da er det dyrt. Uansett - du ser jo det på den responsen du får fra de som trenger barnevakt, det er for dyrt. Markedet styrer prisen, lik det eller ikke, slik er det som regel. Anonymkode: 94b49...d45 Neida har flere ganger passet to barn å fått 150 kr timen men de foreldrene har gjerne hatt litt bedre råd enn de som trengte barnevakt nå. Er uansett ikke avhengig av noe barnvaktjobb så går helt fint at de ikke var intressert,ble bare overrasket over at " alle" mener du bør betale 100 kr per time om det er ett barn,men skal du ikke få mer betalt når du faktisk passer to barn da? Da lønner det seg å heller finne en familie som bare har ett barn i stedet da.Er jo ikke rett at du skal betale samme pris for ett barn som to når det faktisk er dobbel så mye jobb. Anonymkode: e3a30...5a3
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #13 Skrevet 17. september 2017 Å nei jeg er ikke helt ferdig utdannet,jeg går siste året som lærling i barnehage så er jeg ferdig med utdannelsen. Anonymkode: e3a30...5a3
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #14 Skrevet 17. september 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å nei jeg er ikke helt ferdig utdannet,jeg går siste året som lærling i barnehage så er jeg ferdig med utdannelsen. Anonymkode: e3a30...5a3 Hva vil du få betalt i timelønn når du er ferdig utdannet, da? Hvor mye sitter du igjen netto i lønn etter ferdig utdannelse? Og hvor mange barn har du da ansvar for i tillegg til alt det andre du da har ansvar for på jobb? Du får søke deg mot ekstra velstående foreldre, så får du kanskje det du forlanger... Anonymkode: 94b49...d45
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #15 Skrevet 17. september 2017 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: det er snakk om 4 timer,altså ikke jobb. Anonymkode: e3a30...5a3 OK, så la oss si at jeg trenger barnevakt for å gå på en etterlengtet date med mannen. Når jeg da ser at denne daten vil koste 600 kr i barnevakt, tror jeg nok det er mer fristende å bli hjemme! Det er bare altfor dyrt. 400 kr kunne jeg ofret. Anonymkode: eb0ba...baf
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #16 Skrevet 17. september 2017 Jeg hadde betalt 150 kroner timen. Stusset ikke over prisen. Men jeg hadde tenkt at det da kanskje var på ettermiddag/tidlig kveld og kanskje også helg. Er ihvertfall da vi trenger barnevakt. Vi er faktisk iferd med å få tak i barnevakt til familien, en jente på 17 år, og jeg har tenkt å tilby henne 150 kr timen, men det er kanskje dyrt det da? Er lite bevandret på barnevaktpriser, må tydligvis sjekke opp litt. Hos oss fjelder det i så fall pass av to barn på 2 og 11 år. Anonymkode: 5fbdd...e99
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #17 Skrevet 17. september 2017 Det er ikke så mye mer jobb med to barn. Litt avhengig av alder så underholder de gjerne hverandre noe mer. Skulle du hatt 200 kroner timen for å passe fire barn? Tenk om barnehagene hadde operert med en slik timespris. Anonymkode: de6a9...75a
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #18 Skrevet 17. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde betalt 150 kroner timen. Stusset ikke over prisen. Men jeg hadde tenkt at det da kanskje var på ettermiddag/tidlig kveld og kanskje også helg. Er ihvertfall da vi trenger barnevakt. Vi er faktisk iferd med å få tak i barnevakt til familien, en jente på 17 år, og jeg har tenkt å tilby henne 150 kr timen, men det er kanskje dyrt det da? Er lite bevandret på barnevaktpriser, må tydligvis sjekke opp litt. Hos oss fjelder det i så fall pass av to barn på 2 og 11 år. Anonymkode: 5fbdd...e99 En elleveåring trenger vel ikke så mye pass? Er barnet ekstra krevende er kanskje 150 en grei pris, men 100 burde være mer enn nok om dette er to normaltfungerende barn. Anonymkode: de6a9...75a
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #19 Skrevet 17. september 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: En elleveåring trenger vel ikke så mye pass? Er barnet ekstra krevende er kanskje 150 en grei pris, men 100 burde være mer enn nok om dette er to normaltfungerende barn. Anonymkode: de6a9...75a Takk for svar! Er to normaltfungerende barn, og hun på 11 trengs overhodet ikke "pass", men synes de er altfor små til å være alene hjemme, hvis vi f.eks skal ut å spise en kveld. Hvite barnevakter har jeg ikke klart å oppdrive her vi bor. Dessverre, for egentlig det jeg ønsker. Anonymkode: 5fbdd...e99
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #20 Skrevet 17. september 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde betalt 150 kroner timen. Stusset ikke over prisen. Men jeg hadde tenkt at det da kanskje var på ettermiddag/tidlig kveld og kanskje også helg. Er ihvertfall da vi trenger barnevakt. Vi er faktisk iferd med å få tak i barnevakt til familien, en jente på 17 år, og jeg har tenkt å tilby henne 150 kr timen, men det er kanskje dyrt det da? Er lite bevandret på barnevaktpriser, må tydligvis sjekke opp litt. Hos oss fjelder det i så fall pass av to barn på 2 og 11 år. Anonymkode: 5fbdd...e99 Hvis en person tjener brutto 200 kroner pr. time og betaler 30 % skatt (for å gjøre det enkelt) så vil jo denne personen gå i minus på barnevakt hvis den skal betale 150 kr. timen i barnevakt. Det du tilbyr 17-åringen er lønn som er mer enn det mange med både utdanning og erfaring sitter igjen med etter skatt. Husk at det hun får er netto. Sjekk hva som er minstelønn for en 17-åring, tror det ligger på ca. 115 kr. pr time +/-? Av det skal det trekkes skatt. Da ser du at 150 kr. timen netto til en 17-åring er mye. Anonymkode: 94b49...d45
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #21 Skrevet 18. september 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er 30 år å jobber i barnehage så jeg har erfaring fra min egen unge itellegg til mye erfaring fra barna i barnehagen. Det var først en i går som trengte en barnevakt til hennes to barn å spurte hvor mye jeg ville ha i lønn da.Jeg sa 150 kr timen å fikk ikke noe mer svar. I dag var det en annen som trengte barnevakt til to barn å hun virket veldig intressert i ha meg som barnevakt.Hun spurte hvor mye jeg tok for å sitte barnevakt i 4 timer å jeg sa 150 kr timen,å hørte ikke mer fra henne heller. Er det virkelig så dyrt? Det er jo snakk om to unger på dagtid. Anonymkode: e3a30...5a3 Ja, alt for dyrt. 80 per time kunne du tatt. Anonymkode: 1bb90...5ab
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #22 Skrevet 18. september 2017 Her tar tenåringene 100 kr timen uansett om det er dag eller kveld, to eller tre barn Anonymkode: 2af94...737
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #23 Skrevet 18. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Her tar tenåringene 100 kr timen uansett om det er dag eller kveld, to eller tre barn Anonymkode: 2af94...737 Til sammenligning jobber 16-åringen min i butikk, og tariffen der når du er under 18 er vel 115 kr timen og da betaler han skatt av det... Anonymkode: 2af94...737
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #24 Skrevet 18. september 2017 Jeg betaler min 50,- timen+ middag (hjemmelaget pizza) og digg. Hun får lov til å ta med seg en venninne. Ca fra 21-01:00. Jeg legger ungene. Anonymkode: 8782d...a20
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #25 Skrevet 18. september 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg betaler min 50,- timen+ middag (hjemmelaget pizza) og digg. Hun får lov til å ta med seg en venninne. Ca fra 21-01:00. Jeg legger ungene. Anonymkode: 8782d...a20 Det var veldig gjerrig. Hvorfor ikke betale henne 100 kr timen i stedet, og la henne selv bestemme om hun ønsker å bruke noe av dette på mat og godteri? De fleste ville da valgt pengene. Anonymkode: eb0ba...baf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå