Gå til innhold

Muntlig eksamen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært oppe i muntlig eksamen som privatist, og kan si litt hvordan det foregår?
Skal jeg bare gå inn døra og forklare hele faget for dem? Får jeg en oppgave? Stiller de spørsmål?

Sist jeg var oppe i muntlig var på ungdomsskolen, og da stilte de noen spørsmål jeg svarte på. 

Anonymkode: aaf60...3f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer med faget. 

Anonymkode: 1be05...a55

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det varierer med faget. 

Anonymkode: 1be05...a55

Samfunnsfag.

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samfunnsfag.

Jeg tok samfunnsfag som privatist på midten av 2000-tallet. Husker ikke hvor lang eksamenen var, men den besto av tre deler, en forberedelsesdel og 2 deler med sensor. Først fikk jeg tildelt et tema, tror det var det norske politiske systemet. som jeg fikk litt forberedelsestid på. Så startet selve eksamenen, hvor vi først snakket om det norske politiske systemet i ca halve eksamenstiden (tror jeg), og så diskuterte vi resten av pensum (husker ikke helt, mener det var litt etter innfallsmetoden - jeg trakk inn relevante deler av pensum og saker fra media, de spurte meg litt om det, og så spurte de kanskje om noe helt annet i pensum, så snakket vi litt om det). Jeg synes ikke det var veldig vanskelig eller skummelt, men så har jeg aldri vært redd for å prate heller :P

Anonymkode: 6c050...76e

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tok samfunnsfag som privatist på midten av 2000-tallet. Husker ikke hvor lang eksamenen var, men den besto av tre deler, en forberedelsesdel og 2 deler med sensor. Først fikk jeg tildelt et tema, tror det var det norske politiske systemet. som jeg fikk litt forberedelsestid på. Så startet selve eksamenen, hvor vi først snakket om det norske politiske systemet i ca halve eksamenstiden (tror jeg), og så diskuterte vi resten av pensum (husker ikke helt, mener det var litt etter innfallsmetoden - jeg trakk inn relevante deler av pensum og saker fra media, de spurte meg litt om det, og så spurte de kanskje om noe helt annet i pensum, så snakket vi litt om det). Jeg synes ikke det var veldig vanskelig eller skummelt, men så har jeg aldri vært redd for å prate heller :P

Anonymkode: 6c050...76e

Takk for deling av erfaring! Man vet jo aldri hva man får, og synes det er rart at man ikke får noen hint. Hadde håpet på skriftlig eksamen, men neeeida :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...