Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #1 Skrevet 17. september 2017 Hva ville du tipset en som aldri før har vært gravid? Anonymkode: ec425...0dd
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #2 Skrevet 17. september 2017 Vi er gravide? Er dere to damer som bor sammen og som har blitt gravid? Anonymkode: f829c...a7c
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #3 Skrevet 17. september 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi er gravide? Er dere to damer som bor sammen og som har blitt gravid? Anonymkode: f829c...a7c 😂👍 tenkte det samme. Men tips?! Hva mener hun? Anonymkode: 8a574...819
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #4 Skrevet 17. september 2017 Slutt å drikk alkohol. Ta folat. Ellers fortsett som før ;-) om ni mnd: trøkk som faen, og få ut puddingen. Anonymkode: 12e74...6f9
Fandens Oldemor Skrevet 17. september 2017 #5 Skrevet 17. september 2017 Er det så rart å be om tips når man aldri har vært gravid før? Mine tips til deg: vær forsiktig og ta vare på deg selv, men slapp av og ikke bekymre deg. Gjør ting du vet vil bli vanskeligere å få til etter barnet har kommet. Gled deg, og lykke til 😊
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #6 Skrevet 17. september 2017 At det ikke er noen vi som er gravide. Det er en person som må gå gravid og samme person som må føde ungen og eventuelt amme. Ta forlat, ikke drikk alkohol eller røyke. Heller ikke drive risikosport. Anonymkode: f363a...f29
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #7 Skrevet 17. september 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: 😂👍 tenkte det samme. Men tips?! Hva mener hun? Anonymkode: 8a574...819 Herregud! Hvis man sier "jeg er gravid" så får man høre at det er ikke bare du som er gravid vel, hva med mannen, du kan jo ikke bli gravid uten en mann.... Og hvis man sier "vi er gravid" da får man idiotiske kommentarer da også... blir sliten av dere as 😅 Til HI: Gratulerer så masse! Gled deg! Dette er det største i verden 🤗 Alt går Bra, ikke stress så mye. Anonymkode: 08b9b...b56
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #8 Skrevet 17. september 2017 Lytt til kroppen, det er litt av en prosess den skal gjennom. Begynn med folat nå og gjerne omega 3. Det er ulik mat du bør unngå, blant annet spekemat, tunfisk, hval og upasteuriserte oster. Kos deg med svangerskapet, og gratulerer så mye!:) Anonymkode: 1f7c1...424
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #9 Skrevet 17. september 2017 Hvem er gravid? Anonymkode: efd9e...a53
Mumua Skrevet 17. september 2017 #10 Skrevet 17. september 2017 Gratulerer! Anbefaler deg å lese mye og tilegne deg kunnskap om både graviditet, amming og spedbarnstid. Følg rådene fra matportalen og informasjonen du får fra lege og jordmor. Vær kritisk til informasjon fra div termingrupper og privatpersoner, mange er veldig uvitende men likevel ivrige på å gi "gode" råd til førstegangsmødre. Kunnskap er styrke, men kun om det kommer fra gode kilder Du vil møte en jungel av råd, men som mor bør du følge magefølelsen din. I min termingruppe påstår flere at man er immun mot Listeria bare kroppen er vant til å spise bløte oster og spekemat fra før så for guds skyld les informasjon fra gode kilder fremfor å høre på andre gravide Det vil bli både forferdelig og fantastisk til tider, prøv å nyt det du kan og utnytt tiden godt før du føder. Følg med på salg og handle litt etterhvert så sparer du mye
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #11 Skrevet 17. september 2017 Gå på kino! Det er noe av det jeg savner mest, det å gå på kino med mannen. Vi gidder liksom ikke bruke opp hellig barnevakt på kinoturer.. Anonymkode: f0d10...9d0
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #12 Skrevet 17. september 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Herregud! Hvis man sier "jeg er gravid" så får man høre at det er ikke bare du som er gravid vel, hva med mannen, du kan jo ikke bli gravid uten en mann.... Og hvis man sier "vi er gravid" da får man idiotiske kommentarer da også... blir sliten av dere as 😅 Til HI: Gratulerer så masse! Gled deg! Dette er det største i verden 🤗 Alt går Bra, ikke stress så mye. Anonymkode: 08b9b...b56 Man er én som går gravid og føder barnet, så er man to som får et barn. Er vel ikke så ulogisk det? Å være gravid er en tilstand der man har et befruktet egg i livmoren sin som utvikler seg til et foster og barn. Denne tilstanden kan ikke menn være i. De har ikke livmor. Hva er det neste? Et "vi" som føder? Anonymkode: 5b985...92a
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #13 Skrevet 18. september 2017 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi er gravide? Er dere to damer som bor sammen og som har blitt gravid? Anonymkode: f829c...a7c Jeg gikk inn i denne tråden fordi jeg visste at sånne j.vler som deg ville forsøke å rakke ned på HI. Fy, så ekkel du er! Æsj Anonymkode: e786d...70b
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #14 Skrevet 18. september 2017 15 timer siden, Anonym bruker skrev: 😂👍 tenkte det samme. Men tips?! Hva mener hun? Anonymkode: 8a574...819 Ja, du gjorde vel det... Ekle er dere begge to. Anonymkode: e786d...70b
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #15 Skrevet 18. september 2017 15 timer siden, Anonym bruker skrev: At det ikke er noen vi som er gravide. Det er en person som må gå gravid og samme person som må føde ungen og eventuelt amme. Ta forlat, ikke drikk alkohol eller røyke. Heller ikke drive risikosport. Anonymkode: f363a...f29 Seriøst? Hva har du mellom øra? Bomull? Anonymkode: e786d...70b
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #16 Skrevet 18. september 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Seriøst? Hva har du mellom øra? Bomull? Anonymkode: e786d...70b Du hadde ikke noe som helst konstruktivt å si her annet enn å rakke ned på andre? Anonymkode: f363a...f29
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #17 Skrevet 18. september 2017 Google er ikke venn - så ikke hør på den. Vær kritisk til hva du leser. Om du er ny her på forumet må et tips være å overse de sure kjipe kommentarene. Det er alltid noen som føler for å få ut sin indre kjerring her inne - ikke la det vippe deg av pinnen. Gratulerer med graviditet! Tips: Om du er som meg, ikke så veldig hardhuda, så er mitt tips å øve på å bli sikker på dine beslutninger og å prøve å stå sterkt i din rolle som mor for ditt barn. Mange vil mene noe om alt fra hva du gjør i graviditeten til alt du gjør i barseltiden - enten det er din egen mor, folk på nett, svigermor eller venner. Øv på å stå for egne meninger. "Nei, barnet mitt trenger ikke ullpledd på beina sine, det er seksten grader ute, og hun er halvannet år. Og hun har på buske og strømpebukser. Og vi skal være ute et kvarter." måtte jeg si til min mor nå i helgen. Det kostet litt og jeg har brukt litt tid på å tørre, rett og slett. Ingen er selvsagt verdensmester som førstegangsmor, og det er selvfølgelig mange gode råd og tips som man kan ta med på veien av de som har gått her før. Men det er DU som er mor til DITT barn. (også kan det hende dette tipset er helt manplasert, fordi du ikke er som meg, men sånn får det bare være). Anonymkode: 2cd23...bae
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #18 Skrevet 18. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du hadde ikke noe som helst konstruktivt å si her annet enn å rakke ned på andre? Anonymkode: f363a...f29 For det var du den rette til å si Anonymkode: 0697c...5d4
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #19 Skrevet 18. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: For det var du den rette til å si Anonymkode: 0697c...5d4 Ja jeg kom med flere tips Anonymkode: f363a...f29
risc Skrevet 18. september 2017 #20 Skrevet 18. september 2017 Kos deg og nyt graviditeten så godt du kan, ta vare på deg selv og lytt til kroppen din- for noen er det greit å trene alle 9 mnd; noen har nok med å komme seg opp av senga om morgenen, pga kvalme/bekkenløsning/utmattethet, etc, så ikke hør på hvordan alle andre mener du burde klare deg- kjenn etter selv! Og et tips (fra egen erfaring), man bruker tiiimesvis på å lese om graviditeten, uke for uke, fødsel osv. Og glemmer lett alt som kommer etterpå (ammingen,barseltid, osv:.) og når man står opp i det er det som regel lite tid til å lese. Så en grei ting kan kanskje være å sette seg litt inn i dette, nå under svangerskapet! Du skal jo være gravid i 9 mnd men mamma resten av livet!❤️ Lykke til og kos deg så godt du bare kan!
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #21 Skrevet 18. september 2017 Slapp av og ta kroppens signaler på alvor. Ikke press deg for langt på jobb, det er ingen skam å bli sykemeldt om det trengs (selv om noen prøver å få oss til å tro det motsatte!). Gå på de legekontrollene som er anbefalt, og gjør som legen sier. Prøv å nyte egentid, alene og med mannen. Det blir lenge til dere kan være impulsive og egoistiske igjen! Hva med en såkalt babymoon? Anonymkode: 79e04...693
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #22 Skrevet 18. september 2017 Mitt tips: gled deg masse til å få møte det vakreste, skjønneste, deiligste lille menneske som noengang har gått på denne jord! Du vil elske han eller henne mer enn alle andre du elsker - tilsammen. Dere som ødelegger HI sin tråd med å være slemme og kjipe: drit i det! Anonymkode: adcca...bf6
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #23 Skrevet 18. september 2017 Tåler fint at noen sier "vi er gravide". Jeg syns ikke det var sjarmerende sa en mannleg bekjente som ellers er ganske creepy sa "da vi fødte". Så det er mitt tips, ikke gjør det. Anonymkode: 53dc2...a08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå