Gå til innhold

Gå ned i vekt før termin.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 3 måneder igjen til termin og jeg har lagt på meg noen kilo, føler meg feit og tenker om jeg spiser kun salat og sånnt klarer jeg å unngå å bli diger på slutten?

Anonymkode: b8941...6af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempe smart. La dine egne egosentriske verdier skade barnet ditt. Drikk bare vann isteden, og kanskje du går ned enda mer en du var før du ble gravid 😏👍 

troll

Anonymkode: 1c358...d87

Skrevet

Ja, gå for nutrilett shake du, luringen. 

Anonymkode: e9412...0b3

Skrevet

Jeg håper du troller?

Hvis ikke, ta kontakt med jordmor og legen din og få råd ang. sunt kosthold resten av svangerskapet og ammeperioden. Ev. slanking kan du ta tak i etter at du er ferdig med å amme. Frem til da er det sunt kosthold som gjelder!

Anonymkode: e118c...a48

Skrevet

Er du sikker på at du er helt klar for mammarollen?

Den innebærer nemlig at man må sette sine egne issues og egoistiske tanker til side og å sette barnets behov i forsetet en periode.

Man sulteforer selvfølgeli ikke et foster/en baby i vekst fordi man selv ikke liker det vekten viser!

Er man gravid spiser man variert og sunt, passer på å få i seg nok næring til barnet som er i vekst og til sin egen kropp som skal tåle den belastningen et svangerskap og ammeperiode er. 

Sulte deg må du vente med til ihvertall barnet spiser fast føde.

Anonymkode: f6e1a...a63

Skrevet

Selvfølgelig er det viktigere at du ikke skal FØLE deg feit enn at barnet ditt ikke skal ligge i magen og ha det kjipt uten å kunne si ifra! 🙄

Snakk med jordmor og få råd om sunt kosthold i svangerskapet, fortell hvordan du har det. Husk at disse månedene er så utrolig viktige for barnet ditt, avgjørende for resten av livet dens. Mens det er en ørliten del av ditt eget liv. 

Anonymkode: 89c01...2b6

Skrevet

Dette kommer jo an på hva din bmi er. Om du har en veldig høy bmi, så bør du rådføre deg med legen din, og få råd utfra dette. Det du kan gjøre, er å kutte ut alt av snop, godteri, brus, dessert og lignende. Dersom du har for vane og småspise mye, eller spiser veldig store måltider, så kan du jo redusere litt her, men du må for all del ikke slanke deg på egenhånd når du er gravid.

Anonymkode: 23c0c...743

Skrevet

Kjenner jeg ble litt nysgjerrig, definer "noen kilo" og "stor på slutten" da?

Var du normalvektig da du ble gravid og har lagt på deg 6 kg og tenker som dette har du et problematisk forhold til mat og vekt, kanskje en spiseforstyrrelse, og bør få hjelp før du overfører dette til barnet ditt.

Veide du 100 kg før du ble gravid og har lagt på deg 20 kg bør du kanskje tenke over hva du spiser ja, ikke som å sultefore deg og spise bare litt salat hver dag, men spise sunt i normale porsjoner og droppe sukker.

Tenk at det du spiser nå er med på å utvikle barnet i magen, det skal vokse, indre organer modnes og ferdigstilles, ikke minst skal hjernen til barnet utvikles. De valgene du tar nå er viktig for de neste 20 årene av ditt liv også, for du skal leve med og oppdra det barnet som ligger til modning i magen din, og du bør jo legge til rette så godt du kan for at den modningen lykkes så godt som mulig... Det er viktigere enn om din vektoppgang totalt blir 12 eller 18 kg.

Anonymkode: f6e1a...a63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...