Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #1 Skrevet 17. september 2017 Kan hva man spiser gjøre at man lettere aborterer? Jeg har i løpet av det siste året hatt 2 sa og 1 ma. Jeg føler selv at jeg har syndet mye, første graviditeten spiste jeg alt, tok ikke noen hensyn, da jeg ikke var så opplyst om dette, og heller ikke visste om graviditeten før like før jeg mistet. (sa i uke 5) De 2 siste gangene (1 sa i uke 7 og 1 ma oppdaget i uke 13, mistet i uke 9-10) Har jeg farget håret, spist tørket reinkjøtt, spist litt salami, mener jeg har spist elgkjøtt og litt blodig biff,tror jeg spiste sushi med tunfisk 1 gang. Har vært litt sløv med å ta tran. Begynte ikke med folat før uke 4-5. Kan dette bidra til abort? eller blir man syk og dermed forstår at det kan ha påvirket fosteret? Man tenker jo på alt når man mister, særlig når dette skjer flere ganger. Må legge til at jeg har 2 store barn, og kan ikke huske at det var opplyst om disse tingene vi vet nå da jeg gikk gravid med dem. Husker ikke engang om det var opplyst om at man burde ta folat da. Anonymkode: 93e78...6fd
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #2 Skrevet 17. september 2017 Det blir såklart bare spekulasjoner om du kan ha bidratt selv til abortene. Men det er jo en grunn til at anbefalingene er der for oss. Jeg spiste selv noe som jeg i ettertid har lurt på om kunne forårsaket MA hos meg. Men fant ut at det ikke var noe jeg kunne dvele ved, gjort var gjort og galt gikk det. Men jeg har alltid fulgt rådene vedrørende kosthold som gravid jeg da. Anonymkode: 874fd...647
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #3 Skrevet 17. september 2017 Det du har spist har en økt sjanse for enkelte typer infeksjoner som er farlig for spiren i magen. Hadde du fått en slik infeksjon hadde du vist det siden du ville ha blitt syk selv. Så lenge du ikke fikk det, har det ikke vært farlig for de spirene som ikke ble noe mer og ikke en medvirkende årsak. DETTE ER IKKE DIN SKYLD Nå har du mistet 3 ganger, og du har rett på utredning på hvorfor du mister, så kom deg til legen og få henvisning. Den retten har du selv om du tidligere har fått barn uten slik problemer. Stor klem til dere og masse lykke til videre Anonymkode: 3203b...46f
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #4 Skrevet 17. september 2017 Takk Godt å høre. Jeg blir fulgt opp, forstod at jeg skulle tilbake for ny ul om noen uker, også for å se at alt er kommet ut. Da skulle det tas blodprøver og andre undersøkelser forstod jeg. Anonymkode: 93e78...6fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå