Gå til innhold

TV 2 hjelper deg og vaskehjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som så dette? Vi brukte faktisk det ene firmaet som fikk dårlig omtale. Sagt opp på dagen! Blir kvalm av at noen kan gjøre sånn. Aner jo ikke om det samme har skjedd her men sjansen er større enn jeg trodde. Hvitt seriøst firma er ingen garanti tydeligvis. 

Anonymkode: ec042...57c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rengjøring er et eget fag og jeg tviler på at særlig mange av de i disse firmaene har utdannelse innen faget. Jeg har veldig vanskelig for å stole på de som jobber som rengjørere. Jeg jobber på et av de større sykehusene og jeg ser med egne øyne hvordan det blir slurvet med renholdet. Det virker ikke som om de har yrkesstolthet i det hele tatt. Her er link til da tv2 sjekket renholdet på sykehus i Oslo-området i fjor. http://www.tv2.no/a/8539854/

Ellers har jeg sett slike tester av rengjøringsbyråer gjort av tv tidligere. Resultatet er like nedslående hver gang. Jeg vasker selv for å si det slik. 

Anonymkode: bc2c9...44f

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Rengjøring er et eget fag og jeg tviler på at særlig mange av de i disse firmaene har utdannelse innen faget. Jeg har veldig vanskelig for å stole på de som jobber som rengjørere. Jeg jobber på et av de større sykehusene og jeg ser med egne øyne hvordan det blir slurvet med renholdet. Det virker ikke som om de har yrkesstolthet i det hele tatt. Her er link til da tv2 sjekket renholdet på sykehus i Oslo-området i fjor. http://www.tv2.no/a/8539854/

Ellers har jeg sett slike tester av rengjøringsbyråer gjort av tv tidligere. Resultatet er like nedslående hver gang. Jeg vasker selv for å si det slik. 

Huff ja det har du rett i. Jeg jobber og så på sykehus og har sett hvor dårlig de rengjører. Vi har flere ganger måttet klage inn til ledelsen når de ikke rengjør skikkelig på rom vi utfører sterile prosedyrer. 

Jeg har egentlig vasket selv hjemme i alle år men etter at jeg ble gravid med tredjemann sliter jeg veldig med kroppen så jeg har rett og slett ikke overskudd til det med full jobb. I tillegg reiser mannen mye over uker/måneder så da måtte det bli sånn. Men nå skal jeg heller prøve en dame lokalt her som "alle" naboene bruker. 

H.i

Skrevet

Jeg kaster alle håndklær til vask om morgenen de dagene vaskehjelpen kommer og henger opp nye når hun er ferdig 

Jeg tørker også over dørhåndtak, lysbryter og skylleknapp på do med en våtserviett med klor 

Anonymkode: ced6b...f8c

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kaster alle håndklær til vask om morgenen de dagene vaskehjelpen kommer og henger opp nye når hun er ferdig 

Jeg tørker også over dørhåndtak, lysbryter og skylleknapp på do med en våtserviett med klor 

Anonymkode: ced6b...f8c

Jeg har heller ikke hatt håndklær tilgjengelig og henger alltid opp nye når de er ferdig. Men man vet jo ikke om de bruker den samme kluten overalt. Lurer på om de er kunnskapsløse eller er late og har dårlige holdninger. 

H.i

Skrevet

? Hva dreide det seg om ? Hva gjorde de med håndklær ?

Anonymkode: 6dd60...f63

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De brukte håndklær som hang på kundenes bad til å tørke over doene med og hang det tilbake på plass. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De fleste som ble sjekket brukte håndkledet som gang ved vasken til å tørke over doen, speilet og andre flater før de hang håndkledet tilbake på plass.

Anonymkode: e804a...9cb

Skrevet

Selvgjort er velgjort!

Jobber også i helsevesenet og ser daglig hvor dårlig det står til med grunnleggende hygieneforståelse blant renholdere. Fagbrev har de karret til seg, men kunnskap har de definitivt ikke!

Anonymkode: f85f9...aa1

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Selvgjort er velgjort!

Jobber også i helsevesenet og ser daglig hvor dårlig det står til med grunnleggende hygieneforståelse blant renholdere. Fagbrev har de karret til seg, men kunnskap har de definitivt ikke!

Anonymkode: f85f9...aa1

Der jeg jobbet før hadde jeg en pårørende som klaget til meg. Hun var selv utdannet renholder og drev eget firma. Hun var opprørt over renholderne på sykehuset da Hun hadde observert de bruke samme gulvmopp først på badet og så på rommet. Jeg måtte bare beklage og tok det videre samt ba jeg renholdere  om å rengjøre rommet på nytt skikkelig. Det er flaut og hårreisende. 

H.i

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

De fleste som ble sjekket brukte håndkledet som gang ved vasken til å tørke over doen, speilet og andre flater før de hang håndkledet tilbake på plass.

Anonymkode: e804a...9cb

Så vasket de doen først, og de andre tingene på badet etterpå med samme klut som de brukte på doen

Anonymkode: d26b3...883

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...