Gå til innhold

Trenger jeg psykolog?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri slitt psykisk, men har opplevd mye i løpet av mine 35 år. Det toppet seg i fjor da jeg holdt på å miste ene barnet mitt, han var inn i døden . Hele sjela mi ble så grundig mørbanka av denne episoden og det satt i meg lenge. Jeg har utsatt og utsatt en time med psykolog fordi jeg har tenkt at jeg ikke trenger det. Alt gikk jo fint, barnet fikk ingen mén og i dag er alt som normalt. Nå har jeg denne timen neste uke og vurderer å bare si at jeg ønsker ikke å snakke Med noen likevel. Vil ikke dyrke den smerten og jeg vil ikke rippe opp i det. Men hva tenker dere? 

Anonymkode: 3a072...873

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det verste som kan skje om du oppsøker psykolog? Det er ingen skam. De fleste trenger psykolog i løpet av livet. 

Anonymkode: 5944e...694

Skrevet

Du sier at det har preget deg veldig, og det du opplevde er jo en form for traume. Gå til psykologen og snakk med denne. Er ikke verre enn som så - kanskje dere sammen finner ut at du kan ha godt av å snakke ut om dette og/eller traumebehandling. Og skulle du ikke trenge noe mer så er det jo bare å si takk for timen og så blir det avsluttet.

Det som er med traumer er at noen får senreaksjoner de ikke setter i sammenheng med traumene, så det kan være greit å i hvert fall snakke med psykologen om hva du skal være oppmerksom på osv.

Anonymkode: 91c04...ef6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...