Gå til innhold

Utredning urinlekkasje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen her inne som har vært til utredning for urinlekkasje? 

Jeg har nå vært hos fastlege og fikk henvising til ureo-terapaut. Har vært hos ureo-terapaueten, og nå i dag holder jeg på med 24-timersregistrering på hvor mye jeg tisser og hvor mye jeg lekker. Jeg lekker ved fysisk aktivitet.

Det jeg lurer på. Hvor mange gram lakk dere under de 24 timene? Hvordan var undersøkelsene etterpå med gynekolog og ble det operasjon? Er nyskjerrig på om operasjon fungerer.

Anonymkode: d1e25...65e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg ferdig med registreringen. 

Jeg har tisset ca 1, 3 l iløpet av et døgn, og jeg har lekket 43 g +at det gikk utenfor bind og gjennom klærne. Mesteparten av lekkasjen skjedde da jeg hostet (er forkjølt). 

Veldig spent på hva som skjer videre. Synes det er et vanskelig tema å ta opp, men nå håper jeg virkelig jeg får operasjon slik at jeg slipper dette problemet mer. 

Andre som har erfaring?

Hi

Skrevet

Jeg har hatt operasjonen, men slapp faktisk unna 24-timersregistreringen fordi jeg fikk tilbud om en operasjonstime noen andre hadde avlyst før jeg rakk å gjennomføre den. Var hos ureo-terapaut da, og gjorde noen tester der. Er veldig fornøyd med operasjon. Håper du får tilbudet du også!

Anonymkode: 242df...c1a

Skrevet

Er det greit at jeg stiller et spørsmål om operasjonen? 

Jeg har fått satt inn hormonspiral, men har lyst til å ta opp problemet med urinlekkasje selv. Om jeg får operasjon, må jeg da ta ut hormonspiralen først? Og hva koster operasjon?

Anonymkode: 1920f...9c1

Skrevet

Jeg vet ikke hva det koster privat, jeg gikk via det offentlige, og da ble det noen hundrelapper i egenandel. Vet ikke om spiral må ut, men den er jo i livmora, så den burde ikke være i veien...  Selve operasjonen var med lokalbedøvelse, ble sendt hjem samme dag. Ganske vondt et døgn etterpå, og så roet det seg veldig fort. 

Anonymkode: 242df...c1a

Skrevet

Tusen takk for svar.

Jeg håper virkelig jeg kvalifiserer til operasjon. Uroterapauten sa faktisk at det er ca 30 % av alle damer over 40 som har urinlekkasje (jeg er bare 35, men tror det er mange av oss også). Er derfor glad jeg satte igang prosessen selv om at det ikke nødvendigvis er den prosessen som er gøyest å legge ut på. Følte meg noe teit der jeg satt og tisset på en flaske for å si det slik. 

Godt å høre at operasjon fungerer. Har så lyst til å kunne leke sammen med barna uten å være bekymret for lekkasje.

Er det andre som har erfaring med operasjon?

Hi

Skrevet

Etter registrering så var jeg på en time hvor de sprøytet ca 3 dl veske inn i urinblære og jeg måtte hoppe 10 ganger pluss litt andre ting. Så gå å tisse, de skulle måle hvor mye jeg tisset osv. Så sjekket de med ul om blæra var tom. 

Hos legen fikk jeg noen piller siden mitt problem var at jeg måtte mest akutt på do og tisset meg ut. De pillene har du fungert fint. Og trener mer nå og merker mindre lekking. 

Operasjon virker bare på noe problemer så hvis du kan løse det på andre måter er det det beste. 

Anonymkode: dd323...328

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...