Anonym bruker Skrevet 16. september 2017 #1 Skrevet 16. september 2017 Situasjon: Mor er i dårlig form. Mot leggetid får hun en stor lekebil kastet i hodet av poden på ett og et halvt år. Poden løper mot døra til badet, og vet ikke at han har gjort noe galt. Mor samler seg litt men er rasende. Hun går etter ungen, tar hardt tak i armen og brøler at sånn gjør vi bare ikke. Ungen begynner å gråte, skjønner antagelig ingenting. Jeg påpeker det siste, at barnet ikke vet hva det får kjeft for, det har gått for lang tid. Det virket som han fikk kjeft for å prøve å åpne døren til badet... Mor mister besinnelsen totalt. Hun sparker bilen hardt mot meg som sitter på gulvet mens hun spør om det liksom er greit at ungen gjør sånt. Barnet blir enda reddere. Jeg er fortvila og rådgivningstime er allerede bestilt. Vi har ikke snakket noe mer i dag men lagt oss på hvert vårt rom. Tanker? Anonymkode: c0572...0e5
Anonym bruker Skrevet 16. september 2017 #2 Skrevet 16. september 2017 Det er ikke greit å være rasende på en ettåring. Punktum. Dersom mor er veldig sliten trenger hun kanskje avlastning, og hun trenger definitivt hjelp til sinnemestring. Helsestasjonen kan bidra. littsint.no Anonymkode: 95f5b...e7e
Anonym bruker Skrevet 16. september 2017 #3 Skrevet 16. september 2017 Er du far til barnet? Hun virker jo helt sprø! Anonymkode: 96144...c70
Anonym bruker Skrevet 16. september 2017 #4 Skrevet 16. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Situasjon: Mor er i dårlig form. Mot leggetid får hun en stor lekebil kastet i hodet av poden på ett og et halvt år. Poden løper mot døra til badet, og vet ikke at han har gjort noe galt. Mor samler seg litt men er rasende. Hun går etter ungen, tar hardt tak i armen og brøler at sånn gjør vi bare ikke. Ungen begynner å gråte, skjønner antagelig ingenting. Jeg påpeker det siste, at barnet ikke vet hva det får kjeft for, det har gått for lang tid. Det virket som han fikk kjeft for å prøve å åpne døren til badet... Mor mister besinnelsen totalt. Hun sparker bilen hardt mot meg som sitter på gulvet mens hun spør om det liksom er greit at ungen gjør sånt. Barnet blir enda reddere. Jeg er fortvila og rådgivningstime er allerede bestilt. Vi har ikke snakket noe mer i dag men lagt oss på hvert vårt rom. Tanker? Anonymkode: c0572...0e5 Jeg skjønner ikke helt hendelsesforløpet her... Hvorfor skulle ikke barnet ha oppfattet at moren fikk den i hodet, kastet han den bakover? Og hva mener du med lang tid? Gikk det ikke maks 10- 15 sekunder? Anonymkode: d9412...2bc
Anonym bruker Skrevet 16. september 2017 #5 Skrevet 16. september 2017 Er du den andre foresatte? Her ville jeg fjernet enten mor eller barn fra situasjon/hjem en liten stund. Hadde det vært en mann ville nok rådene om å flytte på dagen eller kaste ham ut haglet. Dette er totalt uakseptabelt atferd både mot et barn og foran et barn. Å brøle til en liten unge? Må ha vært så ekstremt REDD!! Stakkars 😭 Kjenner jeg blir skikkelig forbanna her nå. Anonymkode: 22ec5...751
Anonym bruker Skrevet 16. september 2017 #6 Skrevet 16. september 2017 Eh, Javel? Jeg fikk også en i trynet idag. Ble ikke blid. En av ungene satt i bilen, jeg skulle ta selen på og fikk en bil i huet! Ble jeg sint? Ja. Er det å overreagere? Min unge er 4 år. La dem slutte mens leken er god. Ønsker ikke ufordragelige barn. Mitt barn beklaget umiddelbart, da det var et uhell. Men vondt var det. De må lære konsekvens! Vi ble venner umiddelbart, da 4 åringen beklaget! Hva er dette for en verden hvor barn skal få lov til å kaste og så kommer det på et forum? Er overrasket jeg. Barn skal lære at slik ikke er greit Legg gjerne moren inn på psyk men det er feil vei å gå! Anonymkode: d616f...833
Anonym bruker Skrevet 16. september 2017 #7 Skrevet 16. september 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Situasjon: Mor er i dårlig form. Mot leggetid får hun en stor lekebil kastet i hodet av poden på ett og et halvt år. Poden løper mot døra til badet, og vet ikke at han har gjort noe galt. Mor samler seg litt men er rasende. Hun går etter ungen, tar hardt tak i armen og brøler at sånn gjør vi bare ikke. Ungen begynner å gråte, skjønner antagelig ingenting. Jeg påpeker det siste, at barnet ikke vet hva det får kjeft for, det har gått for lang tid. Det virket som han fikk kjeft for å prøve å åpne døren til badet... Mor mister besinnelsen totalt. Hun sparker bilen hardt mot meg som sitter på gulvet mens hun spør om det liksom er greit at ungen gjør sånt. Barnet blir enda reddere. Jeg er fortvila og rådgivningstime er allerede bestilt. Vi har ikke snakket noe mer i dag men lagt oss på hvert vårt rom. Tanker? Anonymkode: c0572...0e5 Altså: Alle foreldre kan bli sinte i blant, det er ikke skadelig for barn å oppleve så lenge det ikke skjer ofte. Ut fra det du beskriver, så vil jeg mene at det er svært overdramatiserende å kalle dette å miste besinnelsen totalt. Og å bestille familieterapi på bakgrunn av en slik episode, det vil jeg også si er å overdrive. Hvor lenge varte det synlige sinnet til sammen, ett- to minutter? Anonymkode: d9412...2bc
Anonym bruker Skrevet 16. september 2017 #8 Skrevet 16. september 2017 Du må slutte å piske opp dette til en katastrofe, og heller begynne å avlaste barnets mor så dere får færre melt-downs. Anonymkode: 80918...0d0
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #9 Skrevet 17. september 2017 Tydeligvis er mor veldig sliten og far hjelper lite til. Kjenner tydelig igjen denne situasjonen . Avlastning og godt samarbeid er nøkkelen her. Anonymkode: bee9d...79d
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #10 Skrevet 17. september 2017 På tide å se at mor er i dårlig form og si noe så enkelt som: Gå å legg deg du kjære. Slapp av og bli frisk. Jeg og minsten klarer oss helt fint alene vi. Kanskje du skulle stillt opp før mor er så sliten at hun brøler til en et åring? Ære være alene foreldre, de er råtøff, men i utgangspunktet er man 2 om å ta vare på en unge. Det er faktisk ikke bare mors barn. Anonymkode: 4b1a1...9e1
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #11 Skrevet 17. september 2017 Jeg har flere kroniske diagnoser. Jeg har sterke smerter og er alltid utmattet, noen ganger kortere lunte men jeg har aldri brølt ! Dårlig forelder. Da får ho ta tak i ungen med engang, og si ROLIG : Du må ikke kaste leker. Jeg fikk vondt. Må ikke gape eller kjefte. Barn lærer fordet Anonymkode: a9c6a...48e
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #12 Skrevet 17. september 2017 Hvor mye er mor alene med barnet? Er du faren? Hvor mye avlaster du mor? Dette er vel litt overreaksjon fra mor, men jaggu mye overreaksjoner her inne også. Og dere sover på hvert deres rom etter denne hendelsen? Her tror jeg det mangler litt mer informasjon om deres forhold? Er det snart over? Hvem vil ikke mer? Fikk umiddelbart tanken, her er en far som skal "ta mor på noe" i forhold til en omsorgssak. Anonymkode: 35ebd...a39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå